Nej det var inte jag. Men det händer att jag köper begagnade fordon. Eller att nån annan gör det.

Du inser inte att det kan vara ett problem?

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Visst har vi sett ett och annat olämpligt virkeslass på väg från brädgården. Men jag såg idag vad jag tror tar priset hittills för mig iallafall:
Det ni ser på bilderna är alltså en blandad kompott med långa läktribbor och nån regel. Vilandes PÅ bilens tak med någon form av kartong mellan lack och brädhög.
Fastsurrningen är ett nytt lågvattenmärke. Endast gjord med hjälp av den ena av bilens två rails. Jag hade i praktiken kunnat lyfta av hela virkespaketet och hängt det längs med passagerarsidans dörrar.
För att avsluta det hela så är den främsta fästpunkten höger vindrutetorkararm.:surprised::surprised::seenoevil:

Hoppas föraren hade nåt slutdestination för lasten.
Innovativt men livsfarligt!

G
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Nej det var inte jag. Men det händer att jag köper begagnade fordon. Eller att nån annan gör det.

Du inser inte att det kan vara ett problem?
Ett mindre problem egentligen då bilderna ofta är i närtid från när det hänt, så om man byter bil precis efter nån annan tabbat sig så kan man bli oskyldigt "anklagad" men annars så är det ju inga problem då det går att se när bilden är utlagd och när man ägt bilen/släpet.
Inga bilder som ligger här kan ju t.ex. användas som bevis till att nån begått ett brott såvida man inte kommer åt originalfilen men även då är det svårt att bevisa brott då man ofta inte ser vem som kör och därmed utför brottet.

Då jag antar att du syftar på den bild som jag la ut så var det ett olycksfall i arbetet, dom allra flesta bildar jag hämtar från Facebook brukar ha regnummer utsuddade eller så syns dom inte, nu jag märkte det inte förrän senare men enligt min tidigare förklaring så ansåg jag inte att det är ett större problem.

hsd
Förklara gärna varför det inte är lämpligt att lägga ut regnummer i annonser eller forum

hsd hsd skrev:
Förklara gärna varför det inte är lämpligt att lägga ut regnummer i annonser eller forum
Tex för att tillfället gör tjuven. Ett större entrepenadsläp är stöldbegärligt och det är helt onödigt att visa regnr och släp samtidigt. Här läggs det ju upp bilder för att vi tycker det är kul, varför ens riskera att någon råkar illa ut pga det.

Och ja man kan få ut listor med regnr på diverse siter men det är ändå krångligare och det finns ingen anledning till att bidra till oegentligheter. Det är ju rätt lätt att låta bli.

• Gilla
Hjaal och 5 till
  • Laddar…
Jag kan tycka att det är självklart att man kladdar över regnumret om man publicerar en bild på ett fordon man vill göra sig rolig över.

Tog detta vid 07 idag i gamlestan Göteborg.

Lastbil full med bråte fotograferad bakifrån på gata i Göteborg, regnummer överkladdat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Jag kan tycka att det är självklart att man kladdar över regnumret om man publicerar en bild på ett fordon man vill göra sig rolig över.

[bild]
Ja det är helt klart ett fall av regelvidrig lastsäkring:cool:

G
Dizzy84 Dizzy84 skrev:

[bild]
Varför ska inte regnumret synas här?

Ska och ska... alla gör ju såklart som dom vill och står för det.
Jag väljer att ta bort på bilderna jag lägger ut.

Själv photoshopar jag in mitt eget regnummer på alla bilder med bra lastsäkring. Det tycker jag känns bra.

• Haha
  • Gilla
Flöjten5 och 13 till
  • Laddar…
Om man köper en begagnad bil vill man väl kunna kolla om den har körts ful-lastad (även fullastad kanske)?

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
G
Hep Hep skrev:
Själv photoshopar jag in mitt eget regnummer på alla bilder med bra lastsäkring. Det tycker jag känns bra.
Det gör jag med, alltså lägger till ditt!:p

• Gilla
  • Haha
Fadai och 1 till
  • Laddar…
G
useless useless skrev:
Om man köper en begagnad bil vill man väl kunna kolla om den har körts ful-lastad (även fullastad kanske)?
Alltid det första jag gör när jag kollar på begbilar, är ju bara 2300+ inlägg så det går bra, tycker att man borde underlätta för såna som mig så man även skriver ut regnumret i inlägget så blir det sökbart och därmed ännu lättare att hitta ;):D

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Varför ska inte regnumret synas här?
Därför att det du hänger ut personen personligen eftersom reg-skylten går att koppla till bilens ägare. Då skulle du lika gärna kunna skriva att "Här har Olle Olsson med telefonnummer 070-000 000, 54 år boendes i Fulköping lastat som en idiot. Eftersom jag antar att du inte personligen har frågat personen vars ekipage du fotograferar om det är ok att lägger ut deras ekipage till allmän beskådan så är det minsta vi kan göra är att anonymisera reg-skylten. Reg-skylten tillför ändå ingenting till tråden.

Här en bild jag faktiskt har ägarens tillåtelse att lägga upp..
Bil lastad med takbox och täcke, parkerad vid byggnad, utan synlig registreringsskylt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
  • Haha
hydrolift och 5 till
  • Laddar…
I igelkotten82 skrev:
Därför att det du hänger ut personen personligen eftersom reg-skylten går att koppla till bilens ägare. Då skulle du lika gärna kunna skriva att "Här har Olle Olsson med telefonnummer 070-000 000, 54 år boendes i Fulköping lastat som en idiot. Eftersom jag antar att du inte personligen har frågat personen vars ekipage du fotograferar om det är ok att lägger ut deras ekipage till allmän beskådan så är det minsta vi kan göra är att anonymisera reg-skylten. Reg-skylten tillför ändå ingenting till tråden.

Här en bild jag faktiskt har ägarens tillåtelse att lägga upp..
[bild]
Där har man varit ett par gånger, Rinkabyrör :) de flesta som är där brukar dock vara bättre på att lasta än de man hittar på byggmax en lördag ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.