1 015 554 läst · 4 623 svar
1016k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Gallergrindar, då behöver man ingen lastsäkring oavsett hur mycket last det är innanför eller utanför släpetR roli skrev:Såg en igår som var ute på vägen för att plocka upp tappad last. Ser först en bil med släpkärra som har gallergrindar som står vid vägkanten på motsatt sida. I släpet ligger en massa olika prylar bl.a en madrass mm. Såg ut som ett flyttlass men är inte säker. Ca. 150-200 m efter bil med släp står det en kille i vägkanten och väntar på att det skall bli fritt från bilar för ute i den yttre filen ligger det en skrivbordslampa som antagligen har varit placerad på madrassen vilken har "lyft" då den inte såg förankrad ut och "kastat" ur lampan under färd. Verkar som om många tror att det är säkert att transportera en massa prylar i ett släp med gallergrindar...
Jag har också plockat saker på vältrafikerad väg
Det skramlade till i bilen (lätt lastbil) och så får jag se en bit av bladfjädern som lossnat och lägger sig mitt i vägen.
En 40cm lång lätt krökt "plattjärnsbit" .
Med insikten att kör någon på den så är det som att flippa upp en skateboard på högkant, fast det är hårt vasst stål rätt upp genom bilgolvet.
Bilar , den ena finare än den andra turades om att köra runt eller gränsla mitt fjäderblad, och så jag som försökte hinna dit i tid.
Men det gick bra.
Säkert undrade nån vad stollen med den rostiga forden pysslade med
Det skramlade till i bilen (lätt lastbil) och så får jag se en bit av bladfjädern som lossnat och lägger sig mitt i vägen.
En 40cm lång lätt krökt "plattjärnsbit" .
Med insikten att kör någon på den så är det som att flippa upp en skateboard på högkant, fast det är hårt vasst stål rätt upp genom bilgolvet.
Bilar , den ena finare än den andra turades om att köra runt eller gränsla mitt fjäderblad, och så jag som försökte hinna dit i tid.
Men det gick bra.
Säkert undrade nån vad stollen med den rostiga forden pysslade med
Frågan är, har man verkligen surrat dåligt om man inte hamnar på radio?Fairlane skrev:
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 902 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 902 inlägg
Det kan man absolut har gjort, men kanske har man haft tur att grejerna låg kvar ändå, eller så tappade man sina prylar på ett ställe som inte är lika farligt att hämta de på som en hårt trafikerad motorväg. Det var till och med så att de inte inväntade ordinarie trafiksändning utan bröt programmet för att varna om att någon gick runt på vägen.MathiasS skrev:
Small fuck up = notis efter nyheterna.Fairlane skrev:Det kan man absolut har gjort, men kanske har man haft tur att grejerna låg kvar ändå, eller så tappade man sina prylar på ett ställe som inte är lika farligt att hämta de på som en hårt trafikerad motorväg. Det var till och med så att de inte inväntade ordinarie trafiksändning utan bröt programmet för att varna om att någon gick runt på vägen.
Stor fuck up = bryter pågående sänding.
Mega Fuck up = hesa fredrik + skyddsrummmen öppnar.
Hittade lite glömda bilder i mobilen idag, hände inte idag (jan -19) men jag tror den kvalar in ändå, någon hade tappat ett lite större betongföremål i Ekhagsrondellen, Jönköping, strax före jag och kollega passerade förbi:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder