G
R roli skrev:
Såg en igår som var ute på vägen för att plocka upp tappad last. Ser först en bil med släpkärra som har gallergrindar som står vid vägkanten på motsatt sida. I släpet ligger en massa olika prylar bl.a en madrass mm. Såg ut som ett flyttlass men är inte säker. Ca. 150-200 m efter bil med släp står det en kille i vägkanten och väntar på att det skall bli fritt från bilar för ute i den yttre filen ligger det en skrivbordslampa som antagligen har varit placerad på madrassen vilken har "lyft" då den inte såg förankrad ut och "kastat" ur lampan under färd. Verkar som om många tror att det är säkert att transportera en massa prylar i ett släp med gallergrindar...
Gallergrindar, då behöver man ingen lastsäkring oavsett hur mycket last det är innanför eller utanför släpet ;)(y):rofl:

Dahl Sisjön alldeles precis.

Gula isoleringsrör lastade på släp vid byggvaruhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MasMats
  • Laddar…
Jag har också plockat saker på vältrafikerad väg :surprised:
Det skramlade till i bilen (lätt lastbil) och så får jag se en bit av bladfjädern som lossnat och lägger sig mitt i vägen.
En 40cm lång lätt krökt "plattjärnsbit" .
Med insikten att kör någon på den så är det som att flippa upp en skateboard på högkant, fast det är hårt vasst stål rätt upp genom bilgolvet.
Bilar , den ena finare än den andra turades om att köra runt eller gränsla mitt fjäderblad, och så jag som försökte hinna dit i tid.
Men det gick bra.
Säkert undrade nån vad stollen med den rostiga forden pysslade med :thinking:

Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Dahl Sisjön alldeles precis.

[bild]
Fast det där ser ju ut som en hantverkarbil. Hantverkarna vet ju vad de gör så det är ingen fara ;)

• Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ja man kan ju hoppas att den föraren tänker ett varv till nästa gång så slipper man springa runt på en hårt trafikerad 3-filig motorväg och plocka upp sina saker. Jag hörde inget mer så jag antar att det gick bra och inte slutade i en värre olycka.
Frågan är, har man verkligen surrat dåligt om man inte hamnar på radio?

• Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
G
MathiasS MathiasS skrev:
Så kan de nog vara, men om man hamnar i radion så kan man vara säker på att man surrat dåligt

Värsta jag har sett var en bil som körde förbi med en jordfräs, modell större, på släpet. För att den inte skulle åka av så satt det två grabbar på släpet och höll fast den. På 90-väg...

• Wow
  • Gilla
blomknopp och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
MathiasS MathiasS skrev:
Det kan man absolut har gjort, men kanske har man haft tur att grejerna låg kvar ändå, eller så tappade man sina prylar på ett ställe som inte är lika farligt att hämta de på som en hårt trafikerad motorväg. Det var till och med så att de inte inväntade ordinarie trafiksändning utan bröt programmet för att varna om att någon gick runt på vägen.

Fairlane Fairlane skrev:
Det kan man absolut har gjort, men kanske har man haft tur att grejerna låg kvar ändå, eller så tappade man sina prylar på ett ställe som inte är lika farligt att hämta de på som en hårt trafikerad motorväg. Det var till och med så att de inte inväntade ordinarie trafiksändning utan bröt programmet för att varna om att någon gick runt på vägen.
Small fuck up = notis efter nyheterna.
Stor fuck up = bryter pågående sänding.
Mega Fuck up = hesa fredrik + skyddsrummmen öppnar.

• Haha
  • Gilla
Fadai och 5 till
  • Laddar…
Hittade lite glömda bilder i mobilen idag, hände inte idag (jan -19) men jag tror den kvalar in ändå, någon hade tappat ett lite större betongföremål i Ekhagsrondellen, Jönköping, strax före jag och kollega passerade förbi:
Polisbil med blåljus bredvid stort betongblock mitt i rondell, blockerad trafik.
Skapa konto

Gissa....
1 vad har handlats(2 artiklar)
2 hur är det förankrat.
3 Var är det handlat ( hb och bh ligger på andra sidan motorvägen)

Och för att svara på frågan så är de på påfarten till motorvägen

• Släpvagn med osäkrad last på påfart till motorväg, suddig och oskarp bild.
    Skapa konto
:D
Plåtreglar och isolering
Inte alls
Bauhaus

Bilden var ju inte mycket att "hänga i granen".... kanske dags för en medpassagerare som kan ta bilder?;)

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Egentligen vet jag inte om surrningen är dålig men jag anar vissa andra potentiella problem...

Motorcykel med långa rör fastsurrade på sidorna som sträcker sig bortom fordonets bredd, på en väg.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
fubar och 7 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Bilden var ju inte mycket att "hänga i granen".... kanske dags för en medpassagerare som kan ta bilder?;)
Jag tror Alex tanke med att pixlat bilden avsiktligt, att han vill att vi ska gissa vad som döljer sig i skåpet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.