R roli skrev:
Jag har aldrig sett en ”mobil” våg.
Gjorde jag förra sommaren med husvagnen...

Polisen i Eskilstuna var ute och kollade idag..

• Skärmdump av kommentarsfält på sociala medier där Polisen Eskilstuna listar trafikbrott utfärdade under kontroll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Jag har vad jag minns. Brukade ställa sig på kontrollplatser längs med större vägar.
Närmaste vågplats här är väl tippen annars nog 7 mil iväg. Då kan man ju inte sätta någon för övervikt :p

G
Efter E4an i Norrland eller åtminstone mellan Sundsvall och Skellefteå så är det så sällsynt med poliser så ifall man ser en polisbil så måste man nästan stanna och fota så man kommer ihåg hur dom ser ut

Jag sitter och kör lastbil 50-70 mil per dag men vill ändå ha mycket mera poliser ut på vägarna, finns alldeles för mycket idioter ute som knappt ens skulle ha körkort

Att stå utanför valfritt byggvaruhus måste ju vara som att fiska i en fiskdamm, napp varje gång, många trafikfarliga förare och fordon som åker dit och har dom lite otur så ryker kortet också

• Gilla
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Här kryllar det av Poliser som inte bara tar de som kör lite för fort eller inte har bilbälte , de nyper många olovlig körning och en hel del tjyvar med "misstänkt stöldgods" samt rattfylla å knarkare
Exakt. För att citera min kompis.

"När krogarna har stängt 20:30 finns det helt plötsligt massor med tid att göra annat än att lagföra de som druckit för mycket och slåss i kön till hamburgerkiosken"

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
R roli skrev:
Jag har åkt fast i en sån kontroll. 70 kg överlast på släpet gav 2000 i böter och jag fick lasta av för att åka två vändor...

Efter stormen Gudrun 2005, när det gick men massa timmerbilar till/från Byholma flygplats utanför Lidhult (mellan Ljungby & Halmstad), så var det ganska ofta flygande inspektioner med vägning på flygrakan på R25 vid gränsen mellan Kronoberg och Halland. Det låg ofta flera travar med stock på norra sidan av vägen, längs hela flygrakan.

AXS
En lastbil med släp körandes en lång stock säkrad med en rem och LGF-skylt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här körde jag 7 mil idag. Men satte på en redig rem runt hela kalaset. Fler än en som skrattade på vägen.

(LGF-skylten gör det inte mer lagligt, men andra fattar varför jag kör sakta).

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Den rediga remmen, är det den som syns på bild?

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ja det är troligast bara i hans område. Har knappt sett trafikpolis sen 2015. De typ försvann då, och de har aldrig stått vid tippen, byggmarknader eller liknande.
Sista gången jag såg en våg var nog innan 2010. :p
Jag stötte på en tidigt förra vår, hade varit på ÅVC och fått en skopa kompostjord. Blir stannad av MC-polis som ringer in vågbilen.
1ton prick, vilket också är maxvikt, det var en väldigt snopen MC-polis som körde vidare.
Tror för övrigt han var och svängde i vår lokalgata förra helgen, såg honom bland annat körandes jämte en moppe sneglandes på dennes instrumenttavla.

Dagens observerade dåliga lass är dessvärre även det ofotograferat men från jem&fix-parkering, årets altanprojekt lastat på ett släp med låga lämmar, allt virke ligger över främre lämmen, inte ett spännband i sikte.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
AXS
MathiasS MathiasS skrev:
Den rediga remmen, är det den som syns på bild?
Nej, en riktig spännband, 5 ton. Rörde sig inte en mm.

Så kanske fel tråd, bra surrat men resten tveksamt.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Idag körde det förbi en bil med vad som såg ut som 2 meters reglar liggande i bilen och utstickande genom ena sidofönstret fram. Ok, knäppgök. 3 min senare åker samma dåre förbi igen åt andra hållet, då ser jag att reglarna är surrade helt och hållet på utsidan bilen, längs hela sidan. :crysmile: Hann tyvärr inte ta bild men för er som är tillräckligt gamla för att ha sett Den gamle och havet så var det ungefär så det såg ut. Byt ut svärdfisken mot reglar bara.

• Gilla
  • Haha
Violina och 6 till
  • Laddar…
A
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag körde det förbi en bil med vad som såg ut som 2 meters reglar liggande i bilen och utstickande genom ena sidofönstret fram. Ok, knäppgök. 3 min senare åker samma dåre förbi igen åt andra hållet, då ser jag att reglarna är surrade helt och hållet på utsidan bilen, längs hela sidan. :crysmile: Hann tyvärr inte ta bild men för er som är tillräckligt gamla för att ha sett Den gamle och havet så var det ungefär så det såg ut. Byt ut svärdfisken mot reglar bara.
Takräcke har blivit omodernt tydligen,annars rätt praktiskt...men,men :D

Handyman 1 skrev:
Takräcke har blivit omodernt tydligen,annars rätt praktiskt...men,men :D
Jag lastade ett gäng staketribbor på mitt takräcke idag! Helt perfekt redskap som förvandlar vilken bil som helst till en laståsna! Jag tar aldrig av det, Max 70 kg dock...

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.