1 015 539 läst · 4 623 svar
1016k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Besserwisser
· östergötland
· 2 103 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 103 inlägg
Här är en bild på en mobil våg.R roli skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
O här är hela bilden med reportage.
https://www.tidningenproffs.se/nyhet/2020/01/glada-konstaplar-fick-lara-sig-att-vaga-fordon/
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Efter E4an i Norrland eller åtminstone mellan Sundsvall och Skellefteå så är det så sällsynt med poliser så ifall man ser en polisbil så måste man nästan stanna och fota så man kommer ihåg hur dom ser ut
Jag sitter och kör lastbil 50-70 mil per dag men vill ändå ha mycket mera poliser ut på vägarna, finns alldeles för mycket idioter ute som knappt ens skulle ha körkort
Att stå utanför valfritt byggvaruhus måste ju vara som att fiska i en fiskdamm, napp varje gång, många trafikfarliga förare och fordon som åker dit och har dom lite otur så ryker kortet också
Jag sitter och kör lastbil 50-70 mil per dag men vill ändå ha mycket mera poliser ut på vägarna, finns alldeles för mycket idioter ute som knappt ens skulle ha körkort
Att stå utanför valfritt byggvaruhus måste ju vara som att fiska i en fiskdamm, napp varje gång, många trafikfarliga förare och fordon som åker dit och har dom lite otur så ryker kortet också
Exakt. För att citera min kompis.hsd skrev:
"När krogarna har stängt 20:30 finns det helt plötsligt massor med tid att göra annat än att lagföra de som druckit för mycket och slåss i kön till hamburgerkiosken"
Efter stormen Gudrun 2005, när det gick men massa timmerbilar till/från Byholma flygplats utanför Lidhult (mellan Ljungby & Halmstad), så var det ganska ofta flygande inspektioner med vägning på flygrakan på R25 vid gränsen mellan Kronoberg och Halland. Det låg ofta flera travar med stock på norra sidan av vägen, längs hela flygrakan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Jag stötte på en tidigt förra vår, hade varit på ÅVC och fått en skopa kompostjord. Blir stannad av MC-polis som ringer in vågbilen.R Rkarlsson skrev:
1ton prick, vilket också är maxvikt, det var en väldigt snopen MC-polis som körde vidare.
Tror för övrigt han var och svängde i vår lokalgata förra helgen, såg honom bland annat körandes jämte en moppe sneglandes på dennes instrumenttavla.
Dagens observerade dåliga lass är dessvärre även det ofotograferat men från jem&fix-parkering, årets altanprojekt lastat på ett släp med låga lämmar, allt virke ligger över främre lämmen, inte ett spännband i sikte.
Idag körde det förbi en bil med vad som såg ut som 2 meters reglar liggande i bilen och utstickande genom ena sidofönstret fram. Ok, knäppgök. 3 min senare åker samma dåre förbi igen åt andra hållet, då ser jag att reglarna är surrade helt och hållet på utsidan bilen, längs hela sidan. Hann tyvärr inte ta bild men för er som är tillräckligt gamla för att ha sett Den gamle och havet så var det ungefär så det såg ut. Byt ut svärdfisken mot reglar bara.
Takräcke har blivit omodernt tydligen,annars rätt praktiskt...men,menMariaiÖstergötland skrev:Idag körde det förbi en bil med vad som såg ut som 2 meters reglar liggande i bilen och utstickande genom ena sidofönstret fram. Ok, knäppgök. 3 min senare åker samma dåre förbi igen åt andra hållet, då ser jag att reglarna är surrade helt och hållet på utsidan bilen, längs hela sidan. Hann tyvärr inte ta bild men för er som är tillräckligt gamla för att ha sett Den gamle och havet så var det ungefär så det såg ut. Byt ut svärdfisken mot reglar bara.
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 953 inlägg