1 015 291 läst · 4 623 svar
1015k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
På tal om inga fel men roligt ekipage så önskar jag att jag sett mer av ett idag.
Utanför Bauhaus ser jag en köpare kommer rullandes med sin nya skottkärra fullastad med övriga prylar, allt från en liten trappstege med 3-4 steg till lite färgburkar och en spade.
Sedan ser jag samme person när han kommer fram till bilen, en bland och fin Tesla.
Kan inte låta bli att fundera över synen när han skulle in med skottkärran i teslans bagagelucka…
Utanför Bauhaus ser jag en köpare kommer rullandes med sin nya skottkärra fullastad med övriga prylar, allt från en liten trappstege med 3-4 steg till lite färgburkar och en spade.
Sedan ser jag samme person när han kommer fram till bilen, en bland och fin Tesla.
Kan inte låta bli att fundera över synen när han skulle in med skottkärran i teslans bagagelucka…
Vad är det konstiga? Får inte nya bilar handla byggvaror?tveksamt skrev:På tal om inga fel men roligt ekipage så önskar jag att jag sett mer av ett idag.
Kört tvättmaskin(Samsungs största), skottkärra, säng, 2,3 m vindskiveplåtar, cykel. Allt med stängd bagagelucka.
Bästa packbilen som även klarar en familj bekvämt förutom xc90 gen1.
Får jag in en Hörby 110l i en Volvo 850 fullt monterad så lär nog tesla svälja den utan att blinka.tveksamt skrev:På tal om inga fel men roligt ekipage så önskar jag att jag sett mer av ett idag.
Imponerande att få in cykeln där på slutetAXS skrev:
Missade tyvärr att få bild på släpet jag såg igår lastat med trall. Skulle gissa på 50-100 kg i negativt kultryck. Måste varit spännande på motorvägen..
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Antar att dom körde väldigt mjukt och försiktigt i kurvor och vid inbromsningar, känns inte ut som att man kan göra en lite hårdare inbromsning utan att man riskerar att få hela lasset på taket.kysan skrev:
Hade också hållit väldigt långt avstånd om jag låg bakom nån med ett sånt lass.