På tal om inga fel men roligt ekipage så önskar jag att jag sett mer av ett idag.
Utanför Bauhaus ser jag en köpare kommer rullandes med sin nya skottkärra fullastad med övriga prylar, allt från en liten trappstege med 3-4 steg till lite färgburkar och en spade.
Sedan ser jag samme person när han kommer fram till bilen, en bland och fin Tesla.
Kan inte låta bli att fundera över synen när han skulle in med skottkärran i teslans bagagelucka…

P Prodigys skrev:
Med reservation för att bilden kanske är tagen innan spännbanden och flaggan åkte på så är det största problemet i mina ögon att föraren saknar hjälm.
Behövs det om den är registrerad som traktor a?

• Gilla
SRH
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Yep [länk]
Såg inget om traktor a

AXS
tveksamt tveksamt skrev:
På tal om inga fel men roligt ekipage så önskar jag att jag sett mer av ett idag.
Utanför Bauhaus ser jag en köpare kommer rullandes med sin nya skottkärra fullastad med övriga prylar, allt från en liten trappstege med 3-4 steg till lite färgburkar och en spade.
Sedan ser jag samme person när han kommer fram till bilen, en bland och fin Tesla.
Kan inte låta bli att fundera över synen när han skulle in med skottkärran i teslans bagagelucka…
Vad är det konstiga? Får inte nya bilar handla byggvaror?

Kört tvättmaskin(Samsungs största), skottkärra, säng, 2,3 m vindskiveplåtar, cykel. Allt med stängd bagagelucka.

Bästa packbilen som även klarar en familj bekvämt förutom xc90 gen1.

Modern elektrisk lastbil som kör på en väg med berg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
?

tveksamt tveksamt skrev:
Får jag in en Hörby 110l i en Volvo 850 fullt monterad så lär nog tesla svälja den utan att blinka.

A Alexn72 skrev:
Får jag in en Hörby 110l i en Volvo 850 fullt monterad så lär nog tesla svälja den utan att blinka.
Jag har sett en velomobil lasta lite virke. Förvisso kapade han det först men det måste fan ha varit trångt när han cyklade 16 km hem sen :p

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Vad är det konstiga? Får inte nya bilar handla byggvaror?

Kört tvättmaskin(Samsungs största), skottkärra, säng, 2,3 m vindskiveplåtar, cykel. Allt med stängd bagagelucka.

Bästa packbilen som även klarar en familj bekvämt förutom xc90 gen1.
Imponerande att få in cykeln där på slutet ;)

Missade tyvärr att få bild på släpet jag såg igår lastat med trall. Skulle gissa på 50-100 kg i negativt kultryck. Måste varit spännande på motorvägen..

AXS
P PatrikJo skrev:
Imponerande att få in cykeln där på slutet ;)

Missade tyvärr att få bild på släpet jag såg igår lastat med trall. Skulle gissa på 50-100 kg i negativt kultryck. Måste varit spännande på motorvägen..
Haha, inte samtidigt såklart.

Den här godingen hade vi framför oss i morse....
Lastbil med överlastad släpvagn fylld med plankor på en stadsgata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
  • Haha
Härryda2015 och 15 till
  • Laddar…
Låååångt framför er kan man hoppas...

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Låååångt framför er kan man hoppas...
Höll rejält avstånd :)

kysan kysan skrev:
Höll rejält avstånd :)
Coronasäkert!

• Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
G
kysan kysan skrev:
Den här godingen hade vi framför oss i morse....
[bild]
Antar att dom körde väldigt mjukt och försiktigt i kurvor och vid inbromsningar, känns inte ut som att man kan göra en lite hårdare inbromsning utan att man riskerar att få hela lasset på taket.

Hade också hållit väldigt långt avstånd om jag låg bakom nån med ett sånt lass.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.