A
Handyman 1 skrev:
Takräcke har blivit omodernt tydligen,annars rätt praktiskt...men,men :D
Var i grannbyn idag. Märklig by för övrigt men det kom en v70 med relativt mycket virke på taket förbi, någon filt under och spännband som tryckte ner det mot taket.

I med v70 har standard rails kan jag tycka man borde ha räcken med om man nu ska lasta på taket :D

Rkarlsson skrev:
Var i grannbyn idag. Märklig by för övrigt men det kom en v70 med relativt mycket virke på taket förbi, någon filt under och spännband som tryckte ner det mot taket.

I med v70 har standard rails kan jag tycka man borde ha räcken med om man nu ska lasta på taket :D
Eller lasta 90 grader annorlunda.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Eller lasta 90 grader annorlunda.
Funkar med 2,5 metersvirke

K Keld skrev:
Det ser väl alla att det är en båt på släpet, det finns inga regler hur en båt skall se ut.:cool:
Han kanske ska bygga en båt?

S
Rkarlsson skrev:

Var det staketribbor?

• Haha
JanneJanne123
  • Laddar…
S
AXS AXS skrev:
[bild]

Den här körde jag 7 mil idag. Men satte på en redig rem runt hela kalaset. Fler än en som skrattade på vägen.

(LGF-skylten gör det inte mer lagligt, men andra fattar varför jag kör sakta).
Du skulle haft ett tredje, lite modernare och fräschare släp så hade det blivit trafiksäkert.

• Gilla
AXS
  • Laddar…
A
S sinuslinus skrev:
Var det staketribbor?
Det var några 45x70 och jag tyckte mig se 2 st 45x145 tryckta. Bilens längd :O

Rkarlsson skrev:

Vet inte vilket som är standard men dom finns utan rails också

Scouten skrev:
Den här såg jag häromdagen i Lund. Helt osäkrad och rullade glatt fram och tillbaka när föraren gasade eller bromsade.[bild]
av vagnen att döma så borde den föraren inneha BE körkort...

A
N Niq skrev:
Vet inte vilket som är standard men dom finns utan rails också
Japp. Min yttersta expertnivå av observation dock säger med rails. De utan ser ut som en svullen kartong :D Men takräcke kostar en tusing eller två. Tycker väl att det blir billigare än att hålla på med plåt och lack i med bilen i sig såg rätt bra ut.

• Gilla
Niq och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Inget jag själv såg, men idag bröt man radiosändningen jag lyssnade på och gick ut med en varning att på Riksväg 73 (Nynäsvägen, 3-filig motorväg med hastighetsbegränsningen 100 km/h), i höjd med Länna så låg det 2 hängrännor på vägen och en bil hade stannat på sidan.
Min misstanke är att någon just varit på antingen Byggmax eller Bauhaus som båda ligger vid Länna och slarvat med lastsurrning. Inte alltför kul att springa ut på den vägen för att hämta saker.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Inget jag själv såg, men idag bröt man radiosändningen jag lyssnade på och gick ut med en varning att på Riksväg 73 (Nynäsvägen, 3-filig motorväg med hastighetsbegränsningen 100 km/h), i höjd med Länna så låg det 2 hängrännor på vägen och en bil hade stannat på sidan.
Min misstanke är att någon just varit på antingen Byggmax eller Bauhaus som båda ligger vid Länna och slarvat med lastsurrning. Inte alltför kul att springa ut på den vägen för att hämta saker.
Både skämskudde och dumstrut på.

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Fairlane
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Både skämskudde och dumstrut på.
Ja man kan ju hoppas att den föraren tänker ett varv till nästa gång så slipper man springa runt på en hårt trafikerad 3-filig motorväg och plocka upp sina saker. Jag hörde inget mer så jag antar att det gick bra och inte slutade i en värre olycka.

Igår varnade de här för ett trädgårdsbord på motorvägen. Oops?

• Ledsen
Fairlane
  • Laddar…
Såg en igår som var ute på vägen för att plocka upp tappad last. Ser först en bil med släpkärra som har gallergrindar som står vid vägkanten på motsatt sida. I släpet ligger en massa olika prylar bl.a en madrass mm. Såg ut som ett flyttlass men är inte säker. Ca. 150-200 m efter bil med släp står det en kille i vägkanten och väntar på att det skall bli fritt från bilar för ute i den yttre filen ligger det en skrivbordslampa som antagligen har varit placerad på madrassen vilken har "lyft" då den inte såg förankrad ut och "kastat" ur lampan under färd. Verkar som om många tror att det är säkert att transportera en massa prylar i ett släp med gallergrindar...

• Wow
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.