1 015 539 läst · 4 623 svar
1016k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Bilden är rejält zoomad på grund av avståndet. Tog det si så där lugnt. Den tog höger, vi fortsatte rakt fram. Värsta jag sett i verkligheten...G GammelMan99 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 902 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 902 inlägg
Kan glädja er med att jag har en vän som jobbar inom polisen:
De har börjat kolla alla släp de hinner med.
Överlast, dåligt surrad last eller avställda släp är tydligen resultatet av 3/4 stopp de gör.
Så hans citat var "det ger jäkligt snabba streck i statistiken och rätt höga böter"
Att hänga vid återvinningscentraler och byggmarknader är tydligen väldigt effektivt.
Överlast, dåligt surrad last eller avställda släp är tydligen resultatet av 3/4 stopp de gör.
Så hans citat var "det ger jäkligt snabba streck i statistiken och rätt höga böter"
Att hänga vid återvinningscentraler och byggmarknader är tydligen väldigt effektivt.
Ja det är troligast bara i hans område. Har knappt sett trafikpolis sen 2015. De typ försvann då, och de har aldrig stått vid tippen, byggmarknader eller liknande.Appendix skrev:Kan glädja er med att jag har en vän som jobbar inom polisen:
Sista gången jag såg en våg var nog innan 2010.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 372 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 372 inlägg
Här kryllar det av Poliser som inte bara tar de som kör lite för fort eller inte har bilbälte , de nyper många olovlig körning och en hel del tjyvar med "misstänkt stöldgods" samt rattfylla å knarkare
Vi har bönat och bett om fartkontroller på flera gator här i 3 års tid. Det har aldrig varit en fysisk polis någonsin. Kommunen satte upp en mätare som visade att de körde åt helvete för fort. Efter att ha bifogat mätningen till polisen förra året så har de än ej gjort en enda kontroll.hsd skrev:
Ena gatan bredvid oss inne i byn är en rallybana, inte helt ovanligt att de kan ligga i 100 på 50 väg.
Finns åtminstone föreskrifter för hur en vägning ska gå till: https://polisen.se/siteassets/forfattningssamling/fap-nummer/fap335_1_rpsfs2011_5.pdf.R roli skrev:
Har ett svagt minne att jag har sett något nyhetsinslag för 20-ish år sedan där polisen stolt kontrollvägde bilar...