G GammelMan99 skrev:
Antar att dom körde väldigt mjukt och försiktigt i kurvor och vid inbromsningar, känns inte ut som att man kan göra en lite hårdare inbromsning utan att man riskerar att få hela lasset på taket.

Hade också hållit väldigt långt avstånd om jag låg bakom nån med ett sånt lass.
Bilden är rejält zoomad på grund av avståndet. Tog det si så där lugnt. Den tog höger, vi fortsatte rakt fram. Värsta jag sett i verkligheten...

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Från Byggmax (givetvis...) för någon vecka sedan. Inte ett spännband och stack ju ut ungefär lika mycket som kärran var lång.

• Lång träbjälke som sticker ut från en släpvagn på en parkeringsplats utan säkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
kysan kysan skrev:
Den här godingen hade vi framför oss i morse....
[bild]
Det där måste ju anses som vårdslöshet i trafik med risk för indraget körkort!?
Hur i helv...e kan man vara så dum så man kör så?

• Gilla
GammelMan99 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det där måste ju anses som vårdslöshet i trafik med risk för indraget körkort!?
Hur i helv...e kan man vara så dum så man kör så?
Ja där hade nog jag ringt länsman.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Dubbel överfallssurrning, ser bra ut;)
Släpvagn med säkrad last genom dubbel överfallssurrning på en parkeringsplats.
Skapa konto

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
[bild]
Och för övrigt, ser det också bra ut? :p

G
ceson ceson skrev:
[bild]
Misstänker att det är lite för låg friktion mellan lasten och underlaget för att enbart använda överfallssurrning :thinking:

• Gilla
rogge75
  • Laddar…
G GammelMan99 skrev:
Misstänker att det är lite för låg friktion mellan lasten och underlaget för att enbart använda överfallssurrning :thinking:
Jag kan tycka att det lämnar lite utrymme för förbättring:thinking: inget jag själv skulle vilja ha före/efter mig på vägen.

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Kan glädja er med att jag har en vän som jobbar inom polisen:

De har börjat kolla alla släp de hinner med.
Överlast, dåligt surrad last eller avställda släp är tydligen resultatet av 3/4 stopp de gör.
Så hans citat var "det ger jäkligt snabba streck i statistiken och rätt höga böter"

Att hänga vid återvinningscentraler och byggmarknader är tydligen väldigt effektivt.

• Gilla
Svante Svenson och 3 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Kan glädja er med att jag har en vän som jobbar inom polisen:

De har börjat kolla alla släp de hinner med.
Överlast, dåligt surrad last eller avställda släp är tydligen resultatet av 3/4 stopp de gör.
Så hans citat var "det ger jäkligt snabba streck i statistiken och rätt höga böter"

Att hänga vid återvinningscentraler och byggmarknader är tydligen väldigt effektivt.
Ja det är troligast bara i hans område. Har knappt sett trafikpolis sen 2015. De typ försvann då, och de har aldrig stått vid tippen, byggmarknader eller liknande.
Sista gången jag såg en våg var nog innan 2010. :p

• Gilla
  • Wow
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
hsd
Här kryllar det av Poliser som inte bara tar de som kör lite för fort eller inte har bilbälte , de nyper många olovlig körning och en hel del tjyvar med "misstänkt stöldgods" samt rattfylla å knarkare

• Älska
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
H
Såg denna en dag.
5,4 reglar.
Behövdes inga band för det var stängt fram sa han

• En bil lastad med långa träreglar som sticker ut från bakluckan vid en byggmaterialhandel.
    Skapa konto
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Lucky2015 och 6 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Här kryllar det av Poliser som inte bara tar de som kör lite för fort eller inte har bilbälte , de nyper många olovlig körning och en hel del tjyvar med "misstänkt stöldgods" samt rattfylla å knarkare
Vi har bönat och bett om fartkontroller på flera gator här i 3 års tid. Det har aldrig varit en fysisk polis någonsin. Kommunen satte upp en mätare som visade att de körde åt helvete för fort. Efter att ha bifogat mätningen till polisen förra året så har de än ej gjort en enda kontroll.

Ena gatan bredvid oss inne i byn är en rallybana, inte helt ovanligt att de kan ligga i 100 på 50 väg.

R Rkarlsson skrev:
Sista gången jag såg en våg var nog innan 2010. :p
Jag har aldrig sett en ”mobil” våg.

• Gilla
Ellen223 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.