1 028 722 läst · 4 669 svar
1029k läst
4,7k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Just lastsurrning med gummistroppar på taket har jag sett en gång på E6 norr om Göteborg, de hade köpt en sängmadrass på IKEA som de "spänt fast". Den betedde sig på ett liknande sätt som i filmen. Hur man ens kommer på tanken att det skall räcka...
En annan godbit var mannen om köpt brädor på Byggmax i Bäckebol (norra Göteborg) som spände fast dem ovanpå en gallerskrinda (lånesläp från Byggmax). Brädorna var rejält fastspända i alla fall. Han kom bara till första skarpa sväng (när han svängde ut på E6 norrut) så välte släpet pga rörelseenergin i sidled. Men brädorna satt fortfarande fast i alla fall.
Den här tråden handlar väl om dålig lastsurrning?pacman42 skrev:En annan godbit var mannen om köpt brädor på Byggmax i Bäckebol (norra Göteborg) som spände fast dem ovanpå en gallerskrinda (lånesläp från Byggmax). Brädorna var rejält fastspända i alla fall. Han kom bara till första skarpa sväng (när han svängde ut på E6 norrut) så välte släpet pga rörelseenergin i sidled. Men brädorna satt fortfarande fast i alla fall.
"flertalet bilar med punkteringar efter vägen" har jag läst, så stockholmare klarar inte av Norrlandssandningen hellerJ Jonas_81 skrev:
Men vem som skickat ut denna herre vet jag inte :O
Sådär ser ju många grusvägar i norra Sverige ut till vardags. Vad är det för skräp till däck om man får punktering av det där?
Där jag bor har vi fyllt upp diket (täckdikat) med grus i den storleken och det verkar inte som att bilisterna tycker att det är något man skall undvika att köra på - numera har jag lagt stenar på 2-4 dm i gruset och bilarna kör fortfarande rakt över utan punkteringar. Vi får se när jag lägger 50 kilos sprängsten i diket. Då klagar de väl på att man får punktering när man kör utanför vägen...
Där jag bor har vi fyllt upp diket (täckdikat) med grus i den storleken och det verkar inte som att bilisterna tycker att det är något man skall undvika att köra på - numera har jag lagt stenar på 2-4 dm i gruset och bilarna kör fortfarande rakt över utan punkteringar. Vi får se när jag lägger 50 kilos sprängsten i diket. Då klagar de väl på att man får punktering när man kör utanför vägen...
Den ligger tyvärr inte kvar så länge. De råkade "grusa" en väg nära där jag bor med 8-16 (de hade lastat lite för mycket på flaket) och huvuddelen av det gruset var borta efter några timmar. Det fanns en mittsträng kvar dock.B b8q skrev:
De var den enda som var kvar på vägverket efter lunch.Tokslut skrev:
De andra hade gått hem för dagen.
Förutom dem som redan jobbade hemifrån
Vild gissning på lågprofildäck och att asfalt är ett hårdare underlag som inte ger efter lika mycket.pacman42 skrev:Sådär ser ju många grusvägar i norra Sverige ut till vardags. Vad är det för skräp till däck om man får punktering av det där?