A Alexn72 skrev:
Lasten har ju inte trillat av... än...
Jo i teorin trillade den av för länge sen. Det är bara i praktiken den sitter kvar. 😂

• Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Just lastsurrning med gummistroppar på taket har jag sett en gång på E6 norr om Göteborg, de hade köpt en sängmadrass på IKEA som de "spänt fast". Den betedde sig på ett liknande sätt som i filmen. Hur man ens kommer på tanken att det skall räcka...

En annan godbit var mannen om köpt brädor på Byggmax i Bäckebol (norra Göteborg) som spände fast dem ovanpå en gallerskrinda (lånesläp från Byggmax). Brädorna var rejält fastspända i alla fall. Han kom bara till första skarpa sväng (när han svängde ut på E6 norrut) så välte släpet pga rörelseenergin i sidled. Men brädorna satt fortfarande fast i alla fall.

• Wow
  • Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
En annan godbit var mannen om köpt brädor på Byggmax i Bäckebol (norra Göteborg) som spände fast dem ovanpå en gallerskrinda (lånesläp från Byggmax). Brädorna var rejält fastspända i alla fall. Han kom bara till första skarpa sväng (när han svängde ut på E6 norrut) så välte släpet pga rörelseenergin i sidled. Men brädorna satt fortfarande fast i alla fall.
Den här tråden handlar väl om dålig lastsurrning?

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
Dagens värsta?
Väg med småsten och grus över körbanan, sett från en bils vindruta på en motorväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Karta som visar trafikpåverkan på E4 mellan Kungens Kurva och Vårby med varningstriangel och vägbeskrivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Arg
Nissens och 12 till
  • Laddar…
Hede de varit humorhörnan, så är det väl bara en rorrläning som försöker hjälpa till med att sanda då de kan vara halt

• Haha
  • Gilla
DANNE_K_ och 5 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Dagens värsta?
[bild]

[bild]
Istället för att sanda vägen? 😆

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
J Jonas_81 skrev:
Hede de varit humorhörnan, så är det väl bara en rorrläning som försöker hjälpa till med att sanda då de kan vara halt
"flertalet bilar med punkteringar efter vägen" har jag läst, så stockholmare klarar inte av Norrlandssandningen heller :(

Men vem som skickat ut denna herre vet jag inte :O

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Sådär ser ju många grusvägar i norra Sverige ut till vardags. Vad är det för skräp till däck om man får punktering av det där?

Där jag bor har vi fyllt upp diket (täckdikat) med grus i den storleken och det verkar inte som att bilisterna tycker att det är något man skall undvika att köra på - numera har jag lagt stenar på 2-4 dm i gruset och bilarna kör fortfarande rakt över utan punkteringar. Vi får se när jag lägger 50 kilos sprängsten i diket. Då klagar de väl på att man får punktering när man kör utanför vägen...

• Haha
Dilato
  • Laddar…
D djanlov skrev:
Istället för att sanda vägen? 😆
Ja, Trafikverket har ju slutat med sand på större vägar för att den direkt blåser bort av fartvinden. Den där fraktionen ligger nog kvar lite längre!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Lilllen och 5 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Ja, Trafikverket har ju slutat med sand på större vägar för att den direkt blåser bort av fartvinden. Den där fraktionen ligger nog kvar lite längre!
Den ligger tyvärr inte kvar så länge. De råkade "grusa" en väg nära där jag bor med 8-16 (de hade lastat lite för mycket på flaket) och huvuddelen av det gruset var borta efter några timmar. Det fanns en mittsträng kvar dock.

Tokslut Tokslut skrev:
"flertalet bilar med punkteringar efter vägen" har jag läst, så stockholmare klarar inte av Norrlandssandningen heller :(

Men vem som skickat ut denna herre vet jag inte :O
[video]
De var den enda som var kvar på vägverket efter lunch.
De andra hade gått hem för dagen.
Förutom dem som redan jobbade hemifrån

• Haha
  • Ledsen
  • Wow
Dilato och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Sådär ser ju många grusvägar i norra Sverige ut till vardags. Vad är det för skräp till däck om man får punktering av det där?

Där jag bor har vi fyllt upp diket (täckdikat) med grus i den storleken och det verkar inte som att bilisterna tycker att det är något man skall undvika att köra på - numera har jag lagt stenar på 2-4 dm i gruset och bilarna kör fortfarande rakt över utan punkteringar. Vi får se när jag lägger 50 kilos sprängsten i diket. Då klagar de väl på att man får punktering när man kör utanför vägen...
Vild gissning på lågprofildäck och att asfalt är ett hårdare underlag som inte ger efter lika mycket.

• Gilla
BSOD och 2 till
  • Laddar…
På en grusväg trycks ju sådant ganska fort ner i vägbanan. Det händer inte på E4 vid Kungens Kurva... där måste det bort åt sidan.

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
?
De där hade inte jag kört genom iallafall. Inte på en asfaltsväg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.