På?

MathiasS MathiasS skrev:
På?
Över…

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Man kör aldrig om en containerbil i en rondell. Aldrig!

Utsikt från bilfönster mot en blå containerbil på väg bakom ett vägräcke, med gröna fält och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Man kör inte om till höger.

R
I en rondell kan det ske!

Nej, jag vet att det numera är lagligt. Men jag kör inte om till höger. Särskilt inte lastbilar.

R
D Daniel 109 skrev:
Nej, jag vet att det numera är lagligt. Men jag kör inte om till höger. Särskilt inte lastbilar.
Vadå nej det sker hela tiden är du nykter?

Förlåt, nu tänkte jag nog snarare på "rondellområdet med tillhörande på och avfart" än "i rondellen"...
Högersväng,vänstersväng,högersväng.
😶

D Daniel 109 skrev:
Det verkar olämpligt. Det finns många ställen där det är klart lämpligt att köra om till höger, vägar med två filer åt samma håll i tät innerstadstrafik (låghastighetstrafik) exempelvis. Vägrar du köra om på höger sida på sådana ställen bör du nog fundera över att ta ett par körlektioner.

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
B Bjober skrev:
Man kör aldrig om en containerbil i en rondell. Aldrig!

[bild]
Jo, till vänster.

hsd
Skilj på omkörning och filkörning så blir det rätt

• Gilla
ClasseClas och 2 till
  • Laddar…
Kör aldrig jämnsides med en containerbil i eller i anslutning till en rondell, varken till vänster eller till höger.

Vy från bilinteriör mot en blå containerbil utanför, nära väg och landskap med träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller förresten...gör hur fisan ni vill. 😘

B Bjober skrev:
Kör aldrig jämnsides med en containerbil i eller i anslutning till en rondell, varken till vänster eller till höger.

[bild]
Eller förresten...gör hur fisan ni vill. 😘
Och om man låter bli att köra i rondellen utan håller sig till cirkulationsplatsen, vad gäller då 🤔😉

• Haha
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Och om man låter bli att köra i rondellen utan håller sig till cirkulationsplatsen, vad gäller då 🤔😉
Nu får ni fan ge er! 😅

Jo, nu börjar det gå runt.

• Älska
  • Haha
  • Gilla
beqen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.