G
I igelkotten82 skrev:
Därför att det du hänger ut personen personligen eftersom reg-skylten går att koppla till bilens ägare. Då skulle du lika gärna kunna skriva att "Här har Olle Olsson med telefonnummer 070-000 000, 54 år boendes i Fulköping lastat som en idiot. Eftersom jag antar att du inte personligen har frågat personen vars ekipage du fotograferar om det är ok att lägger ut deras ekipage till allmän beskådan så är det minsta vi kan göra är att anonymisera reg-skylten. Reg-skylten tillför ändå ingenting till tråden.

Här en bild jag faktiskt har ägarens tillåtelse att lägga upp..
[bild]
Nä, regnumret visar inte att det är Olle Olsson som är idioten d.v.s. den som kör, däremot visar det att Olle Olssons bil används för att lasta som en idiot och det är inte alls samma sak.

Det har t.ex. ingen betydelse om man fotar eller filmar ett trafikbrott om man inte ser föraren, ägaren av bilen går fri och behöver inte heller redovisa vem som körde även om man har en exakt plats och tid för händelsen.

G
I igelkotten82 skrev:
Därför att det du hänger ut personen personligen eftersom reg-skylten går att koppla till bilens ägare. Då skulle du lika gärna kunna skriva att "Här har Olle Olsson med telefonnummer 070-000 000, 54 år boendes i Fulköping lastat som en idiot. Eftersom jag antar att du inte personligen har frågat personen vars ekipage du fotograferar om det är ok att lägger ut deras ekipage till allmän beskådan så är det minsta vi kan göra är att anonymisera reg-skylten. Reg-skylten tillför ändå ingenting till tråden.

Här en bild jag faktiskt har ägarens tillåtelse att lägga upp..
[bild]
Så alla är rädda för vad som kan kopplas till regnumret? Även företag? Bättre att mörka vad som sker? Kanske det. Jag är troligtvis inte guds bästa barn heller...

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Inte rädd
G OMathson skrev:
Så alla är rädda för vad som kan kopplas till regnumret? Även företag? Bättre att mörka vad som sker? Kanske det. Jag är troligtvis inte guds bästa barn heller...
Inte rädd men trist att hänga ut folk rent generellt vilket blir konsekvensen när bilden kan kopplas till bilens ägare oavsett om det var Olle själv som körde eller om han lånat ut bilen till någon han känner. På samma vis skulle jag aldrig fota människors fula hus och lägga upp det i en tråd här och berätta vem som bor i huset.

• Gilla
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
I igelkotten82 skrev:
Här en bild jag faktiskt har ägarens tillåtelse att lägga upp.
En väldigt nära vän, eller?

useless useless skrev:
En väldigt nära vän, eller?
:cool:

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Man kan hitta mycket galet på internet...

Bil överlastad med hög stapel av träpallar kör på en gata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 3 till
  • Laddar…
hsd
Photoshop

Onsalakorven andr.ljung skrev:

[bild]
Bilen pallar det iallafall :crysmile:

• Haha
Hedberge och 1 till
  • Laddar…
kysan kysan skrev:
Den här godingen hade vi framför oss i morse....
[bild]
Tror jag såg samma bil :crysmile:

A
Violina Violina skrev:
Tror jag såg samma bil :crysmile:
Tror? är det vanligt med såna ekipage hemmavid för er! :crysmile:

Handyman 1 skrev:
Tror? är det vanligt med såna ekipage hemmavid för er! :crysmile:
Svårt att säga säkert, då jag isåfall inte såg samma ekipage ur samma vinkel, men jag tycker att det ser ut som om bilden är tagen vid rondellen vid skogskyrkogården.. svårt att tänka att det finns fler som skulle köra såna vansinneslass med "exakt samma" ekipage :poop:

Onsalakorven andr.ljung skrev:
[bild]
hsd hsd skrev:
Photoshop
Bilden är från en film:
Börjar vid 10:10.

Den där ihopklippta filmen innehåller en hel del andra exempel på dåliga lastsurrningar. Bland annat visas väldigt tydligt att ingenting står kvar bara för att det är tungt.

• Haha
  • Gilla
MasMats och 2 till
  • Laddar…
T
Bild från igår. Lite dålig kvalitet eftersom jag höll ordentligt avstånd. Båt med utombordare på vanlig släpvagn, utan någon som helst surrning! Den stod på två bockar som förmodligen var helt lösa. Jävla idioter.

Båt med utombordare osäkrat placerad på släpvagn utan surrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Haha
MasMats och 3 till
  • Laddar…
Hamnade bakom ett suspekt ekipage på vägen hem idag. Kom ifatt en rad bilar på motorvägen som låg i 60 i högerfilen där flera svängde av på samma avfart som jag. Först av bilarna som svängde av såg jag var en bil med släp som hade lite plast fladdrande bakom sig och förstog att det var därför det gick extra sakta.

När jag sen kom ner på vägen som korsade så fortsatte bilen med släp åt samma håll som jag skulle men svängde in till sidan precis efter avfarten. När jag då körde om så såg jag var plasten kom från, hela flaket på släpet var klätt i gladpack.

Troligtvis har föraren gjort det för att skydda mot regn då det såg ut som ett flyttlass med lite mattor och andra textiler men jag såg samtidigt inga spännband vilket i praktiken innebar att allt skit som låg på släpet var lastsäkrat med gladpacken.
Det var inte heller så att det åtminstone var en gallersläp utan bara dom låga lämmarna och då såklart lastat ända upp till kanten.

Önskar lite att jag hade möjlighet att ta en bild.

P Prodigys skrev:
Hamnade bakom ett suspekt ekipage på vägen hem idag. Kom ifatt en rad bilar på motorvägen som låg i 60 i högerfilen där flera svängde av på samma avfart som jag. Först av bilarna som svängde av såg jag var en bil med släp som hade lite plast fladdrande bakom sig och förstog att det var därför det gick extra sakta.

När jag sen kom ner på vägen som korsade så fortsatte bilen med släp åt samma håll som jag skulle men svängde in till sidan precis efter avfarten. När jag då körde om så såg jag var plasten kom från, hela flaket på släpet var klätt i gladpack.

Troligtvis har föraren gjort det för att skydda mot regn då det såg ut som ett flyttlass med lite mattor och andra textiler men jag såg samtidigt inga spännband vilket i praktiken innebar att allt skit som låg på släpet var lastsäkrat med gladpacken.
Det var inte heller så att det åtminstone var en gallersläp utan bara dom låga lämmarna och då såklart lastat ända upp till kanten.

Önskar lite att jag hade möjlighet att ta en bild.
Fast... "packplast" är alldeles utmärkt som lastsäkring...

Men då måste man klart linda rätt..

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.