K kortis skrev:
Spånskiva i lucka? Jag har massivt trä
Beror väl på vilken lycka du köpt? De allra flesta fronter är ju någon form av skiva, mdf eller liknande.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Vad ska man ha som är bra då (kök)? IKEA köper jag inte oavsett, men det måste ju finnas andra bra märken?
Jag hade satsat på ett mindre snickeri som bygger efter beställning. Finns ett antal jag personligen känner till som designar köket efter kundens önskemål. Beroende på vad man väljer så kan det liga i samma prisklass som HTH, Ballingslöv mm men oftast lite mer men du får ett kök efter egen smak o önskemål och är inte enbart tvungen att välja standard komponenter.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Tekniker Tekniker skrev:
Hej!

Tänkte sätta in köksstomar i badrummet med en kompositstenskiva ovanpå.

Har idag den lösningen, med dold tvättmaskin och är väldigt nöjd. Detta är från Ballingslöv.

Kommer om en vecka flytta till nyproducerad lgh och vill ha denna stil även där, och därför tagit offert från Ballingslöv. Deras Diskbänksstomme kostar 10 000kr, inredd med sophantering! 1300kr i avdrag för att ta bort sophanteringen, men ändå - nästan 9000kr!

Funderar därför på att använda stommar från Ikea, såvida dom inte är sämre!?

Vad säger ni, är det skillnad på Ikea och Ballingslöv?
Slitna kökslådfronter med flagnande färg och synlig skada på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser vårt ballingslöv kök ut efter 8 år.... dyra läropengar är det.
 
A AAndersch skrev:
[bild] Så här ser vårt ballingslöv kök ut efter 8 år.... dyra läropengar är det.
Hade det varit från Ikea hade det nog sett värre ut. Det ser ut som du inte följt anvisningarna och torkat efter söl från diskning.
 
  • Haha
SonnyListon
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Hade det varit från Ikea hade det nog sett värre ut. Det ser ut som du inte följt anvisningarna och torkat efter söl från diskning.
Ja, för det vill man ju gärna göra:)
Känns vettigare att ha ett kök som tål att användas.
 
  • Gilla
Linderödsåsen och 6 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Hade det varit från Ikea hade det nog sett värre ut. Det ser ut som du inte följt anvisningarna och torkat efter söl från diskning.
 
Jag tror att många som gjort inlägg i denna tråd är extremt irriterade över hur hög price/performance man får från Ikea-produkter i detta segment.

Där man har hög fuktbelastning tex i badrum så har jag valt andra alternativ (ex Macro design), där krävs annan typ av skivmaterial för att det ska funka över tid. Annars: Ikeas system är klockrena val typ i kök och tvättstuga.
 
Varför ska man vara irriterad över det? Det är ju perfekt. Där performance är tillräcklig.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Jag tror att många som gjort inlägg i denna tråd är extremt irriterade över hur hög price/performance man får från Ikea-produkter i detta segment.

Där man har hög fuktbelastning tex i badrum så har jag valt andra alternativ (ex Macro design), där krävs annan typ av skivmaterial för att det ska funka över tid. Annars: Ikeas system är klockrena val typ i kök och tvättstuga.
Nej. Som vanligt gäller det att dyrt kontra billigt är oftast bättre så även gällande Ikeas stommar.
Vill man ha något Som håller i längden så väljer man något annat än ikea.
 
Finns gott om folk som på något vis vill rättfärdiga att man lagt 10x pengar på något som funkar och ser ut lika som grejer från Ikea.
 
  • Gilla
trcjesa och 1 till
  • Laddar…
A AAndersch skrev:
[bild] Så här ser vårt ballingslöv kök ut efter 8 år.... dyra läropengar är det.
Detta är ju iof inte ett mått på hur stommen ser ut.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Finns gott om folk som på något vis vill rättfärdiga att man lagt 10x pengar på något som funkar och ser ut lika som grejer från Ikea.
men för tio gånger pengarna får man ju något som spelar i en helt annan division.

ska man bara ha något som bara fungerar är ju Ikea toppen. Vill du ha feelgood varje gång du står i köket får du investera lite mer.

Här har vi som sagt både och. Byggde vi nytt hus tror jag det skulle bli något lite dyrare i köket igen, men Ikea i tvättstuga etc. Som nu.
 
H
A Akewej skrev:
Absolut inte värt 10000. Själv när jag renoverade köket -17 tog vi från IKEA. Kanonfint och håller så bra. Skulle msn dessutom behöva byta något som går sönder, finns det för en spottstyver
Om Ikea inte har ändrat storleken och/eller att modellen på luckorna finns kvar så att de inte har utgått.
 
H
A AAndersch skrev:
[bild] Så här ser vårt ballingslöv kök ut efter 8 år.... dyra läropengar är det.
Varför reklamerade du inte när det började bli skadat?
 
MathiasS MathiasS skrev:
men för tio gånger pengarna får man ju något som spelar i en helt annan division.

ska man bara ha något som bara fungerar är ju Ikea toppen. Vill du ha feelgood varje gång du står i köket får du investera lite mer.

Här har vi som sagt både och. Byggde vi nytt hus tror jag det skulle bli något lite dyrare i köket igen, men Ikea i tvättstuga etc. Som nu.
Vi har också både ock. Följer samma strategi vid fortsatta renoveringar, rätt grejer på rätt plats helt enkelt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.