59 913 läst · 430 svar
60k läst
430 svar
Skadat träd ersättning
@skogeskoge skrev:
Skulle du precis som jag lägga ett underskär
på riktskäret lite snett underifrån för att motverka att brytmånen går av med tanke på att det är en Björk i denna perioden?
köra med en viss längd för att slippa få en viss negativ effekt av denna period på björken?.
DU som trädfällare vet precis vad jag skriver om..
Skulle du precis som jag säkra upp med en reipal istället för kil?.
visst kör på ca 25 cm stubbe? så att effekten blir mindre. lättare att slippa detta senare eller hur?
ja gärna i kombination med kil...för den osäkre kan man sätta winch högt uppMaskintok skrev:@skoge
Skulle du precis som jag lägga ett underskär
på riktskäret lite snett underifrån för att motverka att brytmånen går av med tanke på att det är en Björk i denna perioden?
köra med en viss längd för att slippa få en viss negativ effekt av denna period på björken?.
DU som trädfällare vet precis vad jag skriver om..
Skulle du precis som jag säkra upp med en reipal istället för kil?.
visst kör på ca 25 cm stubbe? så att effekten blir mindre. lättare att slippa detta senare eller hur?
@El-Löken66Maskintok skrev:njo vi har alla våra sidor.
Inte lägger jag någon större roll i om ni skämtar eller är elak emot mig, vill jag inte delta så byter jag sida.
lika roligt är det att jävlas tillbaka och en del tänder direkt.
Jag har långt tålamod och min impulskontroll är bra, men det är kul när det finns lite gung i debatten, inte när det tar 24 Tim sedan smackar en kommentar om att jag skulle vara dum i huvudet ner..
klart som fan du ska jävlas med mig istället för att dammsuga.. beror på va frugan tycker naturligtvis
Sällan jag kliver in i debatt och skriver tvärsäkert men inom detta och motorenoveringar av alla dess slag är jag grym..
Sedan har säkert dödsolyckan satt sina spår i skallen.. det får vara... Så..
är det något du känner du vill veta?
Jag skulle heller inte ta till polisanmälan som första steget men beroende på vilket träd det handlar om skulle jag både kunna rycka på axlarna och hämta sågen eller bli oerhört ledsen och arg på riktigt.Nötegårdsgubben skrev:
Det som är ogräs i någons ögon kan vara ett oersättligt vårdträd för någon annan och att träd kan anses ha värden långt bortom vedvärdet framgår i otaliga trådar.
det blir nog lättare vid kontakt med försäkringsbolag om polisanmälan är gjordAlfredo skrev:Jag skulle heller inte ta till polisanmälan som första steget men beroende på vilket träd det handlar om skulle jag både kunna rycka på axlarna och hämta sågen eller bli oerhört ledsen och arg på riktigt.
Det som är ogräs i någons ögon kan vara ett oersättligt vårdträd för någon annan och att träd kan anses ha värden långt bortom vedvärdet framgår i otaliga trådar.
Det var ju inte bärgaren som orsakat skadan.
Jag begriper inte heller vad försäkringsbolaget har med saken att göra.
Jag begriper inte heller vad försäkringsbolaget har med saken att göra.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 690 inlägg
Brandkåren själv verkar teorin vara nu. Men eftersom att det är juridik ska vi väl inte utesluta att båda kan skylla ifrån sig, och då står nog TS där med sin tvättade hals.