60 483 läst · 430 svar
60k läst
430 svar
Skadat träd ersättning
Fast jag förstår inte hur du får ihop det faktiskt, när slaggar du av MIG? MIG svetsar men med en inert gas och det är rostfritt eller aluminium (även om aluminium både är ovanligare och lite knepigare att mata). MAG svetsar man med en aktiv gas (som CO2 eller nån CO2/Argonmix) och det är vanligt stål. Ingen av dessa behöver man slagga. Sen finns det specialtrådar som slaggar som man kör med gas, det är förhållandevis ovanligt eller tom väldigt ovanligt och väldigt dyrt. Sen finns det självskyddande tråd som svetsar utan gas men det är vare sig MIG eller MAG då man som sagt inte har nån gas.Maskintok skrev:njo nu har jag valt att svara. och nä jag har inte suttit och läst på. utan funderat på om jag ens skulle göra det.
tvärsäkert svar var nu ifrån dig... felaktigt antagande säger jag.
Ja det gäller mig med. kan bara se till den mig svets jag har själv.
Nu lägger jag ner totalt att Svara dig mer så det blir lugnt.
skoge skrev:
Bara datorer? Nåt säger mig att det inte stannar där? Jag tror jag skrev att jag INTE var hobbysvetsare. Lägg till läsförståelse till dator också.skoge skrev:
@skoge
Man skulle ha satt en vajer i från vägkanten på bortre delen av bilden, där står en asp.
satt ett brytblock i draget på bil.
motordriven vinch och spelat ner trädet med ett amerika gap till riktskär..
haft en atv med skogskran..
lastat på gren för gren om inte TS ville ha veden då kvistar man av dem lite lätt och kapar medans man kvistar..
Vad tror du om det?
Man skulle ha satt en vajer i från vägkanten på bortre delen av bilden, där står en asp.
lastat på gren för gren om inte TS ville ha veden då kvistar man av dem lite lätt och kapar medans man kvistar..
Vad tror du om det?
kört med Lewis-winch då eller en större kanskeMaskintok skrev:@skoge
Vad tror du om det?
@Maskintok
ska jag göra som vissa på forumet imorrn?
ifrågasätta kompisen imorron och säga hon gör fel i jobbet?
ska jag göra som vissa på forumet imorrn?
ifrågasätta kompisen imorron och säga hon gör fel i jobbet?
kan ju säga så här.
För 7 år sedan så såg jag 2 ambulanssjuksköterskor och 1 brandman ge hlr i 11 min åt en kille som fått ett träd över sig...killen var 24 år gammal och tog den sista in andningen i min famn.
Grabben efterlämnade en dotter på 1.5 år och en sambo..
Det jobb dessa människor la ner den dagen kommer jag aldrig att glömma..
För 7 år sedan så såg jag 2 ambulanssjuksköterskor och 1 brandman ge hlr i 11 min åt en kille som fått ett träd över sig...killen var 24 år gammal och tog den sista in andningen i min famn.
nä de är beundransvärda...sliter på kropp & själ,jobbar för en förbannat dålig lönMaskintok skrev:kan ju säga så här.