Hej
Långsamt framåt
Underkonstruktion av tak med träreglar, isoleringsmaterial synligt, stege i förgrunden, pågående renovering eller ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Underkonstruktion av trä i tak, isolering synlig, stege, renoveringsarbete pågår, inomhus, byggmaterial, oavslutad.
Skapa konto

//Mathias

• Gilla
Polarbear69 och 6 till
  • Laddar…
Hej
Nu ligger det på andra sidan också, nu måste det köpas lite mer bräder och målas igen.
//Mathias

Byggnadsställning av träreglar i tak, gipsskivor, isoleringsmaterial synligt, stege, pågående byggprojekt eller renovering.
Skapa konto

• Gilla
Exostor och 2 till
  • Laddar…
Inre byggplats med isolering, osäkra takpaneler, träbjälkar, plywoodväggar och en dubbeldörr. Under pågående renovering.
Skapa konto

hej
Nu har jag börjat med locken, där det saknas plankor ska det fällas in spottar.
Ska bli skönt när innertaket är klart.
//Mathias

• Gilla
Ursviken och 3 till
  • Laddar…
Inomhus, träbjälkar, vitmålat tak, renovering pågår, oskyddade isoleringsområden, skuggor, kvällsljus genom fönster.
Skapa konto

Nu sitter ytterligare lite lock. Kvar är 5 lock som det ska fällas in spottar i.

//Mathias

• Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Omfattande renovering, träbjälkar, vit panel, trappa utan räcke, fönster, byggmaterial, verktyg, arbetsplats.
Skapa konto

Hej
Nu fick jag till de sista plankorna, förutom en som kommer upp i ett senare skede.
Nästa steg är att borra hål för spottar samt montera dem .
Långsamma steg åt rätt håll.
//Mathias

• Gilla
Exostor och 3 till
  • Laddar…
Inomhus tak med träbjälkar, infällda spotlights, vita väggar och två fönster som reflekterar skymning.
Skapa konto

hej
Nu är spottarna inkopplade, skönt att ha ljus.
Finns en del kvar att koppla men jag har ström i nästan alla uttag.

golvet är fräst för golvvärmen så snart ska jag börja lägga golvvärme.
//Mathias

• Gilla
SC Aero och 5 till
  • Laddar…
Mathias12 Mathias12 skrev:
Hej!

Tänkte visa lite projekt på vår gård. Vi kallar gården för Sjövalla gård. Det är en gammal gård med anor ifrån slutet på 1700 talet (uppskattning av museet).

Här renoveras det långsamt och målet är att renovera så att det fortfarande ser gammalt ut.

Det som läggs ut nu är sådant som redan är gjort och långsamt kommer vi närma oss dagsläget.

[bild]

//Mathias
Hej!
Fantastiskt kul att hitta din tråd om era byggen! Jag träffade din lillebror på ICA Rajden för en stund sedan och han tipsade om att gå in och kolla. Det är ju en tid sedan vi huserade runt i Kuossinjarka och Vaikijaur nu . Synd att jag inte visste om detta då vi för några somrar sedan besökte djurparken på Frösön. Nu ska jag kika igenom hela tråden och följa bygget!

• Gilla
Plåtbob och 2 till
  • Laddar…
P Polarbear69 skrev:
Hej!
Fantastiskt kul att hitta din tråd om era byggen! Jag träffade din lillebror på ICA Rajden för en stund sedan och han tipsade om att gå in och kolla. Det är ju en tid sedan vi huserade runt i Kuossinjarka och Vaikijaur nu . Synd att jag inte visste om detta då vi för några somrar sedan besökte djurparken på Frösön. Nu ska jag kika igenom hela tråden och följa bygget!
Hej
Du har några sidor att kika igenom. Jag flyttade när jag fyllde 18, så några år har gått sedan dess.
//Mathias

• Haha
Ramnemark
  • Laddar…
Hej
Du har några sidor att kika igenom. Jag flyttade när jag fyllde 18, så några år har gått sedan dess.
//Mathias
Hej
//Mathias
Jajamen jag ser det att du varit flitig med byggandet Jo jag har koll när du flyttade, var väl ganska omgående efter ING 3 rekryten, vad kan det vara ett par tre år sedan Jag kollar igenom dina sidor och vad du åstadkommit sedan dess

P Polarbear69 skrev:
Jajamen jag ser det att du varit flitig med byggandet Jo jag har koll när du flyttade, var väl ganska omgående efter ING 3 rekryten, vad kan det vara ett par tre år sedan Jag kollar igenom dina sidor och vad du åstadkommit sedan dess
ha ha
Ett par tre år sedan, om vi lägger på en 5:a bakom så närmar vi oss.

inte hänt så mycket sen dess, är man lat i grunden så är man.

//Mathias

ha ha
Ett par tre år sedan, om vi lägger på en 5:a bakom så närmar vi oss.

inte hänt så mycket sen dess, är man lat i grunden så är man.

//Mathias
Haha ja tiden flyger när man har roligt
Lathet är inte att förakta, driver utvecklingen framåt
P Polarbear69 skrev:

Hej
Jag har inte uppdaterat något om badrummet på länge, helt enkelt för att det inte hänt något där på ett tag. Jag väntade på att jag skulle få hjälp med håltagning i de plattor som är runt eldosor. Men nu till slut åkte jag och köpte egen hålsåg till kakel. Så nu är allt kakel och klinker klart.
Har även monterat lite inredning, det som fattas nu är vatten och lite silikon mellan golv och vägg.
Badrum under renovering eller reparation, vit väggskåp demonterat, stegar, dusch, vita kakelväggar, skadad eller oavslutad installation.
Skapa konto

Utan bilder har inget hänt.
//Mathias

• Gilla
Immobil och 5 till
  • Laddar…
Hej
Början på golvet. Mest bara för att slippa bära alla paket. Nu är det inte rent och snyggt som på bilderna. Jag har burit över allt som inte syns och lagt det på det nylagda golvet. Samt att jag nu lagt ut golvvärme på andra halvan.

Installationsprocess av trägolv över golvvärme, verktyg synliga, halvfärdigt rum, stege, jacka hängande.
Skapa konto
Delvis lagt trägolv, verktyg, pågående arbete i ett tomt rum.
Skapa konto

Men nu måste jag fortsätta i hallen. Samt ta upp nytt hål för dörren till övriga huset. Hittills har utbyggnaden varit en egen del som jag bara haft tillträde till utifrån. Ska bli kul att koppla ihop de olika delarna.
Sen blir det att lägga golvvärme i hallen samt flytspackla hallen. Sen ska det ska härda ett par veckor innan jag kan fortsätta med golvet.

Blir samma golv i hallen som i rummet innanför. Sen kommer jag bygga en vägg mellan hallen och rummet ovanpå det nya golvet.
//Mathias

• Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Hej
Spännande att koppla ihop de olika delarna. Nu är öppningen klar.
Kvar är att göra spår för svärden och att klä med 45x220 runt dörröppningen.
Byggarbetsplats med trävägg, byggmaterial, OSB-skiva, och taklister. Oavslutat inredningsprojekt.
Skapa konto

Renoveringsarbete, person arbetsklädd, verktyg och material på golvet, vägg i ombyggnadsfas, ojämn spackling, trä och isolering synlig.
Skapa konto
Renovering pågår inne i ett rum, isolering exponerad, spackel på väggen, byggställning, oavslutade projekt synliga.
Skapa konto

//Mathias

• Gilla
saiter
  • Laddar…
Måste ha någon bild från gamla in till nya också.

Rumsrenovering, exponerad isolering, byggmaterial, virke, rörigt, konstruktion, dörröppning utan dörr.
Skapa konto

Inredning med vitt tak, träbjälkar; arbetsplats, skärmar; oavslutat renoveringsprojekt, synliga isoleringsmaterial, verktyg.
Skapa konto

//Mathias

• Gilla
Exostor och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.