276 835 läst · 714 svar
277k läst
714 svar
Sjövalla gård
Hej
Nu har jag lagt på hårdvaxolja
Före
första lagret
idag har jag lagt på andra lagret.
Långsamma steg åt rätt håll
//Mathias
Nu har jag lagt på hårdvaxolja
Före
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
första lagret
Logga in
Skapa konto
idag har jag lagt på andra lagret.
Långsamma steg åt rätt håll
//Mathias
Hej
Nu ligger det mesta av golvet. Kvar vi är lite precis mellan nya och gamla delen.
Sen ska det byggas lite mellan väggar ovanpå golvet. Detta beror på att jag vill kunna plocka bort väggen om ett antal år utan att behöva byta golv.
//Mathias
Nu ligger det mesta av golvet. Kvar vi är lite precis mellan nya och gamla delen.
Sen ska det byggas lite mellan väggar ovanpå golvet. Detta beror på att jag vill kunna plocka bort väggen om ett antal år utan att behöva byta golv.
//Mathias
Logga in
Skapa konto
Hej
Nu sitter första innerväggen på plats. Osb och gips på båda sidor och spacklad första gången.
Imorgon ska den slipas och spacklas igen.
första bilden är från ytterdörren och inåt.
andra bilden är från ena rummet mot hallen.
Mellan dörrarna kommer näst vägg att hamna.
Den kommer ligga väldigt tajt mot ena fönstret.
//Mathias
Nu sitter första innerväggen på plats. Osb och gips på båda sidor och spacklad första gången.
Imorgon ska den slipas och spacklas igen.
första bilden är från ytterdörren och inåt.
Logga in
Skapa konto
andra bilden är från ena rummet mot hallen.
Logga in
Skapa konto
Mellan dörrarna kommer näst vägg att hamna.
Den kommer ligga väldigt tajt mot ena fönstret.
//Mathias
Hej
Nu är sista innerväggen i utbyggnaden på gång. Det sitter en plåt skena i taket och en i golvet 45 mm bred. Reglarna är 45*95 ställda i skenan.skena sitter bara fast i taket och är pressad ner mot golvet.
Blir en liten vinkel på väggen för att inte dörren in till rummet ska bli för liten.
//Mathias
Nu är sista innerväggen i utbyggnaden på gång. Det sitter en plåt skena i taket och en i golvet 45 mm bred. Reglarna är 45*95 ställda i skenan.skena sitter bara fast i taket och är pressad ner mot golvet.
Logga in
Skapa konto
Blir en liten vinkel på väggen för att inte dörren in till rummet ska bli för liten.
Logga in
Skapa konto
//Mathias
Hej
Längesedan jag uppdatera något nu , helt enkelt för att det inte blivit gjort så mycket i sommar.
Men nu har jag börjat lite i garaget igen.
Håller på att montera 45*220 , 2 i bredd och 2 på höjden. Blir alltså 90*440 dessa limmas ihop. Detta ska bära plan 2.
Under ”balken” kommer det att isoleras i 2 lager. Varav det yttre kommer stötta ner mot betongplattan. Utan på det blir det sen osb och gips.
Limm
Balkarna vägs av med laser så att det blir rakt.
Här sitter 3 av 4 45*220
Den kraftiga ”balken” kommer eventuellt att ha en framtida uppgift i garaget, funderar på att bygga en mindre travers som ska fästas i ”balken”
//Mathias
Längesedan jag uppdatera något nu , helt enkelt för att det inte blivit gjort så mycket i sommar.
Men nu har jag börjat lite i garaget igen.
Håller på att montera 45*220 , 2 i bredd och 2 på höjden. Blir alltså 90*440 dessa limmas ihop. Detta ska bära plan 2.
Under ”balken” kommer det att isoleras i 2 lager. Varav det yttre kommer stötta ner mot betongplattan. Utan på det blir det sen osb och gips.
Limm
Logga in
Skapa konto
Balkarna vägs av med laser så att det blir rakt.
Logga in
Skapa konto
Här sitter 3 av 4 45*220
Logga in
Skapa konto
Den kraftiga ”balken” kommer eventuellt att ha en framtida uppgift i garaget, funderar på att bygga en mindre travers som ska fästas i ”balken”
//Mathias