Renoveringsarbete, golvvärme installation, OSB-skivor på väggar, entrédörr, verktyg synliga, inne i hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

hej
Nu ligger golvvärme slangen i hallen. Börjat förbereda fördelar skåpet.
Så snart ska golvet i hallen flytspacklas.
//Mathias
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Renovering pågår, nylagt golv med färsk betong, oslipade träplankor, verktyg på marken, byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är hallen flytspacklad. Nu ska den få torka i ett par veckor innan jag fortsätter med golvet
//Mathias
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Hej
En lite vinter tur med husbilen
Morbror är ute med renrajden på vintermarknaden i Jokkmokk
//Mathias
Utomhusevenemang med renar, människor i vinterkläder, samiska dräkter, marknadsstånd, snöig gata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vintermarknad med personer, renar, slädar, torghandel och snötäckt gata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Polarbear69 och 5 till
  • Laddar…
-26
Inför natten åkte vintertäcket på.
Allt för att behålla värmen.
//Mathias
En analog termometer som visar runt 20 grader Celsius, genom en suddig, reflekterande yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Husvagn på vintern med isolerande överdrag på vindrutan, parkerad i snö, nattbelysning, kallt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Polarbear69 och 3 till
  • Laddar…
Mathias12 Mathias12 skrev:
-26
Inför natten åkte vintertäcket på.
Allt för att behålla värmen.
//Mathias
[bild]

[bild]
Ja det hade varit -36,8 som kallast natten mellan fredag och lördag i Vaiki, gick det bra att hålla värmen i husbilen? Jag tycker våran är riktigt kall i jämförelse med de gamla Kabe och Polarvagnar man haft tidigare, men masatäcket (misstänker att det är ett sådant?) hjälper nog en hel del.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Mathias12 Mathias12 skrev:
Hej
En lite vinter tur med husbilen
Morbror är ute med renrajden på vintermarknaden i Jokkmokk
//Mathias
[bild]
[bild]
Kul att se att du är i Jokkmokk, synd att jag inte hann se det tidigare Renrajden är en uppskattad tradition och roligt att marknaden äntligen kom igång igen efter två års Coviduppehåll...
 
P Polarbear69 skrev:
Ja det hade varit -36,8 som kallast natten mellan fredag och lördag i Vaiki, gick det bra att hålla värmen i husbilen? Jag tycker våran är riktigt kall i jämförelse med de gamla Kabe och Polarvagnar man haft tidigare, men masatäcket (misstänker att det är ett sådant?) hjälper nog en hel del.
Man fick tänka på var man ställde vattenskålen till hunden, stod den på fel ställe så frös vattnet. Fick inte upp bilen i mer än 12-13 grader när det var som kallast. Så jag ska ändra om lite i bilen. Var dålig cirkulation från elementen.
Masa täcket funkar bra , sen så har jag ett egen gjort täcke mellan hytt och bodel också, du hittat det i tråden.
//Mathias
 
Hej
Nu är vattnet på gång samt även belysningen inkopplad.
Saknar lite termostaten till golvvärmen samt silikon till skarven mellan golv och vägg. Det är restat hos min leverantör. Jag väntar in detta så att jag använder lika silikon som jag redan börjat med.
Ett modernt badrum under renovering eller reparation med verktyg och damm på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett badrum med vita kakelväggar, taklampor, dusch, spegelskåp och person som fotograferar spegelbilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Mathias
 
  • Gilla
Gabbe1 och 2 till
  • Laddar…
Rek. dig klinkerfog i skarv mellan golv/vägg, silikon drar åt sig smuts och blir snabbt ful.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Rek. dig klinkerfog i skarv mellan golv/vägg, silikon drar åt sig smuts och blir snabbt ful.
Hej
Har redan börjat med silikon så jag kommer fortsätta med det.
Fattas ca 1 meter just nu och det har varit restat i en månad.
:/Mathias
 
Började med fönsterbrädorna. Hade bänkskiva i ek som låg och skräpa i garaget. Kapa till en bit för ett tag sen som fått vara inne i värmen och acklimatisera sig.

Började med att göra en mall som jag förde över till skivan. Därefter slipa lite och fräste framkanten med överhandsfräsen.

Till veckan blir den behandlad innan montering.

före
Ett fönster med utsikt över snötäckt landskap, inomhus, ofärdig fönsterkarm, solljus, grå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Provmonterad (ligger löst).
Dubbelglasfönster, fönsterbräda i trä, utsikt över snötäckt mark, delvis avslutad väggrenovering, inomhusbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lika till båda fönstrena.
Ett pågående inomhus renoveringsprojekt med fönster och snöig utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Mathias
 
  • Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
Hej
Nu har jag satt lite smyg på det ena fönstret. Har förberett till nästa fönster. Saknas lite list och olja på fönsterbänken.

Ett fönster, snöig utsikt, grönt laserverktyg visar linje för nivellering under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Mathias
 
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Hej
Det är lite sjukstuga i huset som jag bygger ut. Så då tog jag tag i källardörren istället. Den har legat i källaren i drygt 2 år och väntat på sin tur. Den har haft väldigt låg prio.

Men nu så är det gjort.

Som vanligt har inget hänt utan bilder.
Före
En öppen källardörr i snöigt landskap, röd byggnad ovanför, elverktyg och kabel synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

efter
Källardörr i betongvägg, trappa med snö, röd byggnad, vinterdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ska isoleras och monteras foder mm. Bara första steget gjort men en början i alla fall.

Det är en industri dörr helt i plåt med stålkarm.

//Mathias
 
  • Gilla
Carli56 och 9 till
  • Laddar…
hej
Nu har jag börjat isolera garaget. Kommer bli 145+45+45.
Men nu i första läget börjar jag med 145 isoleringen.
Inre stomme av trä i ett hus under konstruktion med isoleringsmaterial och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett ofärdigt rum med isolering synligt, träreglar, dubbelmetallport och några oidentifierbara föremål på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag håller på med detta tillfälligt. Så fort som jag kan ska jag fortsätta i utbyggnaden istället.
Men som sagt jag har bara börjat med detta hörn så kanske 1/5 som är gjort.
//Mathias
 
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Hej!
Nu ligger 145 isolering runt hela garaget. Ska fixa lite i takfoten och klä in med skivmaterial mot vindduken. Garagetaket kommer att sprayisoleras direkt mot råsponten.
Inomhusbyggarbetsplats med isolering, rullställning, trästomme, takkonstruktion synlig, under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hade några skivor glasull kvar så de användes i ena hörnet.
Inomhus, under konstruktion, träreglar, isolering, takstolar, fönster, diverse byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Mathias
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.