275 999 läst · 714 svar
276k läst
714 svar
Sjövalla gård
Ja det hade varit -36,8 som kallast natten mellan fredag och lördag i Vaiki, gick det bra att hålla värmen i husbilen? Jag tycker våran är riktigt kall i jämförelse med de gamla Kabe och Polarvagnar man haft tidigare, men masatäcket (misstänker att det är ett sådant?) hjälper nog en hel del.Mathias12 skrev:
Kul att se att du är i Jokkmokk, synd att jag inte hann se det tidigare Renrajden är en uppskattad tradition och roligt att marknaden äntligen kom igång igen efter två års Coviduppehåll...Mathias12 skrev:
Man fick tänka på var man ställde vattenskålen till hunden, stod den på fel ställe så frös vattnet. Fick inte upp bilen i mer än 12-13 grader när det var som kallast. Så jag ska ändra om lite i bilen. Var dålig cirkulation från elementen.P Polarbear69 skrev:
Masa täcket funkar bra , sen så har jag ett egen gjort täcke mellan hytt och bodel också, du hittat det i tråden.
//Mathias
Hej
Nu är vattnet på gång samt även belysningen inkopplad.
Saknar lite termostaten till golvvärmen samt silikon till skarven mellan golv och vägg. Det är restat hos min leverantör. Jag väntar in detta så att jag använder lika silikon som jag redan börjat med.
//Mathias
Nu är vattnet på gång samt även belysningen inkopplad.
Saknar lite termostaten till golvvärmen samt silikon till skarven mellan golv och vägg. Det är restat hos min leverantör. Jag väntar in detta så att jag använder lika silikon som jag redan börjat med.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
//Mathias
Började med fönsterbrädorna. Hade bänkskiva i ek som låg och skräpa i garaget. Kapa till en bit för ett tag sen som fått vara inne i värmen och acklimatisera sig.
Började med att göra en mall som jag förde över till skivan. Därefter slipa lite och fräste framkanten med överhandsfräsen.
Till veckan blir den behandlad innan montering.
före
Provmonterad (ligger löst).
Lika till båda fönstrena.
//Mathias
Började med att göra en mall som jag förde över till skivan. Därefter slipa lite och fräste framkanten med överhandsfräsen.
Till veckan blir den behandlad innan montering.
före
Logga in
Skapa konto
Provmonterad (ligger löst).
Logga in
Skapa konto
Lika till båda fönstrena.
Logga in
Skapa konto
//Mathias
Hej
Det är lite sjukstuga i huset som jag bygger ut. Så då tog jag tag i källardörren istället. Den har legat i källaren i drygt 2 år och väntat på sin tur. Den har haft väldigt låg prio.
Men nu så är det gjort.
Som vanligt har inget hänt utan bilder.
Före
efter
Det ska isoleras och monteras foder mm. Bara första steget gjort men en början i alla fall.
Det är en industri dörr helt i plåt med stålkarm.
//Mathias
Det är lite sjukstuga i huset som jag bygger ut. Så då tog jag tag i källardörren istället. Den har legat i källaren i drygt 2 år och väntat på sin tur. Den har haft väldigt låg prio.
Men nu så är det gjort.
Som vanligt har inget hänt utan bilder.
Före
Logga in
Skapa konto
efter
Logga in
Skapa konto
Det ska isoleras och monteras foder mm. Bara första steget gjort men en början i alla fall.
Det är en industri dörr helt i plåt med stålkarm.
//Mathias
hej
Nu har jag börjat isolera garaget. Kommer bli 145+45+45.
Men nu i första läget börjar jag med 145 isoleringen.
Jag håller på med detta tillfälligt. Så fort som jag kan ska jag fortsätta i utbyggnaden istället.
Men som sagt jag har bara börjat med detta hörn så kanske 1/5 som är gjort.
//Mathias
Nu har jag börjat isolera garaget. Kommer bli 145+45+45.
Men nu i första läget börjar jag med 145 isoleringen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag håller på med detta tillfälligt. Så fort som jag kan ska jag fortsätta i utbyggnaden istället.
Men som sagt jag har bara börjat med detta hörn så kanske 1/5 som är gjort.
//Mathias
Hej!
Nu ligger 145 isolering runt hela garaget. Ska fixa lite i takfoten och klä in med skivmaterial mot vindduken. Garagetaket kommer att sprayisoleras direkt mot råsponten.
Jag hade några skivor glasull kvar så de användes i ena hörnet.
//Mathias
Nu ligger 145 isolering runt hela garaget. Ska fixa lite i takfoten och klä in med skivmaterial mot vindduken. Garagetaket kommer att sprayisoleras direkt mot råsponten.
Logga in
Skapa konto
Jag hade några skivor glasull kvar så de användes i ena hörnet.
Logga in
Skapa konto
//Mathias