J
S Sragnob skrev:
Jag försöker skapa en automation som triggar en notis om jag glömt stänga förrådsdörren (dörrsensor)

hur gör jag? Jag har försökt skapa en automation med försörjning. Men notisen skickas då alltid när dörren öppnas (efter fördröjning) även om jag stängt dörren direkt efter
Är det Smartthings?
I så fall så här:
https://community.smartthings.com/t...on-open-or-unlocked-for-x-minutes-2021/195866
 
Nej, i wiser appen direkt
 
J
Tror inte appen ( Wiser by se) är så avancerad.
 
K
Kan man använda radiatortrrmostaterna ihop med andra system som har zigbee?
Jobbar dom som mesh och kan prata med varandra?

Intresserad av dom, men inte hela ekosystemet.
 
Jonas Persson
Igår anonnserade Connectivity Standards Alliance vilka enheter som stöder den nya standarden Matter som ersätter Zigbee.

Översatte detta stycke som berör denna tråd.
"Schnieder Electric, mer känd utomlands än i USA, lade också fram sina planer för Matter-integration. Företaget meddelade att dess Wiser Gateway och Smart Plug skulle vara de två första produkterna som får Matter-anslutning."

https://gizmodo.com/neanderthal-and-denisovan-dna-discovered-in-ancient-sou-1849728899
 
Sen när Matter 2.0 kommer om ett år är termostater och brandvarnare med tex.
 
Jonas Persson
 
Någon här som installerat en termostat till Wiser och har RAVL? Förstår inte vilka två adapters jag ska ha..
 
R Ro36 skrev:
Någon här som installerat en termostat till Wiser och har RAVL? Förstår inte vilka två adapters jag ska ha..
 
  • Instruktionsblad för radiator termostat med installationssteg, innehållsförteckning och användarinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
strålande tack! Men varför finns inte den på den svenska medföljande beskrivningen… orkade inte öppna dom på utrikiska om man säger så.
 
  • Gilla
Sragnob
  • Laddar…
med G och C fick jag fast den, så fel man kan ha gällande radiatorerna.
 
Jonas Persson
Detta meddelande dök precis upp på mobilen. Är det ett första steg mot Matter?
Meddelande om kommande uppdatering av Wiser-appen med nytt utseende och funktioner.
 
Var de jag tänkte också och kanske flytta in Wiser Energy?
 
Jonas Persson
De får gärna lägga till lite mer avancerade booleska operatorer och if, then, else. Just nu är det svårt att få till vissa styrningar. Ett område är utomhusbelysningar där man gärna vill kombinera solens upp- och nergång med fasta klockslag. T ex tänd när det blir mörkt och släck 22.00, det fungerar på vintern, men inte på sommaren. Då släcks det aldrig på kvällen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.