82 589 läst · 388 svar
83k läst
388 svar
Schneider Wiser Zigbee
Medlem
· Västra götaland
· 159 inlägg
Ni som har temperatur- och luftfuktighetssensorn, hur ser loggningen ut och hur långt tillbaka sparar den? Vill veta om den är lämplig för placering i krypgrund och på vind i syfte att hålla kolla på framför allt luftfuktighet över tid.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Det du vill göra löser man i SE:s Wiserapp i ett grafiskt gränssnitt. Du kan t ex välja att tända en lampa en timme innan soluppgången, när en temperatur uppnås eller att båda villkoren måste uppnås.M masterjohn skrev:
Redigerat:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Du kan titta på dag, månad eller år. Därefter kan du byta vilken dag, månad eller år du vill se.C Carl_X skrev:
Testade med månad och kunde backa tillbaks till juni 2017, orkade inta testa längre bakåt.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Ett exempel, jag har en tempgivare under en av lavarna i min vedeldade bastu.Jonas Persson skrev:
När den visar 30 grader är det ca 60 grader i bastun. Ute vid bastun finns även en dusch med en liten VVB.
Så om temperaturen överstiger 27,5C° startas VVB:n och går i tre timmar. Men bara om klockan är 17.00-02.00
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Jag tänkte göra så men vår VA-firma avrådde oss för att göra det när vi byggde huset. Hans främsta argumentet var "mer som kan gå sönder", och han har en poäng. Räcker att jag kan styra pannan för att höja och sänka värmen, vi har golvvärme i hela huset, plan 1 och 2.H HAJST skrev: