Jonas Persson
R Ro36 skrev:
Var de jag tänkte också och kanske flytta in Wiser Energy?
Ja det ligger liksom i tiden att kunne se det i samma system.
 
Matter kommer kvartal 1 nästa år till Wiser, de testas för fullt nu. Angående appen så blir de ny design inom kort och bland annat en koppling mot Nordpool (elpriser) ifall man vill de. Wiser Energy flyttas över typ under nästa år då man tydligen har lite att fixa med först så låter ju inte som man ligger på latsidan iaf. Med Matter så ska man om jag fattat de ett kunna få in sakerna i Homekit också?
 
Kan man koppla Ikea trådfri till Wisergatewayen??
 
Någon som sett till den utlovade uppdateringen av appen, som skulle komma i veckan?
 
G GA Anderson skrev:
Någon som sett till den utlovade uppdateringen av appen, som skulle komma i veckan?
nej, samtidigt verkar Plejds uppdatering av app vara försenad till iOS så verkar iaf som Apple har mycket att göra.
 
G GA Anderson skrev:
Någon som sett till den utlovade uppdateringen av appen, som skulle komma i veckan?
Nästa vecka, är vad jag hört.
 
Där kom den.
 
  • Skärmdump av uppdateringsnoteringar för Wiser by SE-appen, version 9.3.3, med produktinformation och buggfixar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jonas Persson
R Ro36 skrev:
Där kom den.
Intressant versionsnummer, man kunde ju tycka att detta skulle bli ver 10.0 och inte 9.93.3.
 
Rätt tråkig uppdatering
 
Jonas Persson
S Sragnob skrev:
Rätt tråkig uppdatering
Ja, vad är nytt? Aningens andra färger och graferna för temp och luftfuktighet är annorlunda. Ser inga nya funktioner eller menyer.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ja, vad är nytt? Aningens andra färger och graferna för temp och luftfuktighet är annorlunda. Ser inga nya funktioner eller menyer.
nä hittar inte heller nå nya funktioner fast de var utlovade…
 
Såhär skriver man själva på Facebook:

Matter ska ju som sagt komma kvartal 1 nästa år till gateway och smart plugs.
 
  • Text meddelar uppdatering av "Wiser by SE"-app, frågar om feedback för hemstyrningsfunktioner. Grüner Emoji, smartphone symbol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en automation att hallampan tänds när ytterdörren öppnas OM det är mörkt ute och OM hallampan är släckt för att sedan släckas igen efter en fördröjning.

Problemet är att om hallampan är tänd på låg "mysnivå" så vill jag egentligen att den ska höjas upp för att sedan återgå till "mysnivå" eller vilken nivå den nu var på. Inte släckas helt. Är detta möjligt?

Har trixat runt lite men tror inte det är görbart i dagsläget. Blir att lägga in det som förslag i supporten om ingen här kan komma med någon smart lösning.
 
Finns det något sätt att integrera Wiser med garageporten? Brytare finns för att kunna se om dörr/port är stängd/öppen. Men impuls för att kunna öppna och stänga porten, kan man på något sätt, ex. använda sig av jalusibrytaren, styra motorn?
 
T thomis skrev:
Finns det något sätt att integrera Wiser med garageporten? Brytare finns för att kunna se om dörr/port är stängd/öppen. Men impuls för att kunna öppna och stänga porten, kan man på något sätt, ex. använda sig av jalusibrytaren, styra motorn?
https://www.se.com/au/en/faqs/FAQ000219138/
Kanske?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.