Internetbankernas urtid. Enklaste men sämsta lösningen. Det blev ett helvete när man hamnade i otakt som jag vill minnas.
 
  • Engångskoder, instruktioner för internettjänster, bankärenden, öppen, sliten yta, text på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
torplover_3000 och 4 till
  • Laddar…
T Tovan skrev:
Internetbankernas urtid. Enklaste men sämsta lösningen. Det blev ett helvete när man hamnade i otakt som jag vill minnas.
Jag har en såndär bankdosa som jag haft i evigheter. Har nu upptäckt att äldsta barnet hittat den och försökt räkna med den. Så får väl beställa en ny. För tydligen använder Swedbank det fortfarande för att låsa upp BankID.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har en såndär bankdosa som jag haft i evigheter. Har nu upptäckt att äldsta barnet hittat den och försökt räkna med den. Så får väl beställa en ny. För tydligen använder Swedbank det fortfarande för att låsa upp BankID.
Ja, systemet med bankdosa funkar perfekt. Mycket säkrare än BankID.
Före internetbanken använde jag ett program som hette Pagero. någon som kommer ihåg det?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
M Mats_R skrev:
Ja, systemet med bankdosa funkar perfekt. Mycket säkrare än BankID.
Före internetbanken använde jag ett program som hette Pagero. någon som kommer ihåg det?
Fördelen med BankID är att jag alltid har den med mig, bankdosan använder jag uppenbarligen så sällan att jag inte ens vet var jag har den.
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Fördelen med BankID är att jag alltid har den med mig, bankdosan använder jag uppenbarligen så sällan att jag inte ens vet var jag har den.
Bedragarna vet inte heller var du har den....
 
  • Haha
  • Gilla
Fredandel och 3 till
  • Laddar…
Solstollarna! 😄 Blev påmind nu när han som spelade karaktären Skumberg gått ur tiden.
Kvinna och man på båt, soligt, kvinna ler, man i svart kostym och hatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tre personer i förgrunden, vintage klädstil, solglasögon, avslappnad atmosfär, utomhus på sommaren, retro estetik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
hsd
M Mats_R skrev:
Ja, systemet med bankdosa funkar perfekt. Mycket säkrare än BankID.
Före internetbanken använde jag ett program som hette Pagero. någon som kommer ihåg det?
Nix, hade postgirots gula dosa med kort
LF har fortfarande en dosa att knappa in en kod efter upplåsning av dosan och sedan en sifferserie att skriva in på datorn
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Maria T
Lill72 Lill72 skrev:
Solstollarna!
Varken Toffelhjältarna eller Solstollarna är program som jag tittade nämnvärt på, men vissa klipp med
"Ulla-Bella" är obetalbara.
 
Stickan56
Lill72 Lill72 skrev:
Solstollarna! 😄 Blev påmind nu när han som spelade karaktären Skumberg gått ur tiden.
[bild][bild]
Vilket sammanträffande.
Jag var inne på Tradera idag och såg en annons från signaturer "Skumberg49".

Stickan
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Haha…vi pratade faktiskt om honom häromveckan & konstaterade att wienerbröd med chokolääde inte är riktigt lika vanligt längre nu som då.
(sonen älskar choklad i alla former)😉
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Kommer ni ihåg Skumbergs lilla runda båt?
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Var det en likadan som Kurt ville tjäna ihop pengar till och köpa?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Var det en likadan som Kurt ville tjäna ihop pengar till och köpa?
Liten rund med utombordare i mitten 😀
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Apropå utombordare =) Kanske dags att jag börjar redan nu, om den här ska gå igång till våren. Märket är Graver från Graversfors Bruk. Någon som vet något om denna tillverkare? Undrar om det går att få tag på Gargoyle Olja, verkar vara den enda som är rekommenderat, jag menar annars kanske inte garantin gäller längre....)
En gammal utombordare och en persons skor på en träbrygga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förgylld instruktionsskylt på maskindel, text om smörjning, åldrad, industriell kontext, slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
4774 och 11 till
  • Laddar…
Jonas Persson
I InsidersUnited skrev:
Apropå utombordare =) Kanske dags att jag börjar redan nu, om den här ska gå igång till våren. Märket är Graver från Graversfors Bruk. Någon som vet något om denna tillverkare? Undrar om det går att få tag på Gargoyle Olja, verkar vara den enda som är rekommenderat, jag menar annars kanske inte garantin gäller längre....)
[bild][bild]
Det var tider det, man tillverkade en skylt som användes under många år då förändringstakten var mycket lägre än idag. Begrepp som omodernt, eller stöds inte längre, förekom inte lika ofta.
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.