F frasen_36 skrev:
Han verkar osäker själv på var han bor. Ibland uppger han i inläggen östermalm och ibland vasastan.
I själva verket kanske inget av dem - kanske bara wannbee.
Bodde fram till 2017 på Östermalm. Hitta ett inlägg efter 2017 där jag påstår jag bor på Östermalm. Bor numer i det mindre charmanta Vasastan. Helt okej, men Östermalm är det inte.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bodde fram till 2017 på Östermalm. Hitta ett inlägg efter 2017 där jag påstår jag bor på Östermalm. Bor numer i det mindre charmanta Vasastan. Helt okej, men Östermalm är det inte.
Då har du ju bytt upp dig. Den senaste statistiken jag såg så låg ju priset/kvm högre i Vasastan än på Östermalm. :)
 
M Myckling skrev:
Då har du ju bytt upp dig. Den senaste statistiken jag såg så låg ju priset/kvm högre i Vasastan än på Östermalm. :)
Är skillnad på Vasastan och Vasastan.
 
F
A atomlab skrev:
Är skillnad på Vasastan och Vasastan.
Olika sidor av BirgerJarlsgatan...
 
A atomlab skrev:
Är skillnad på Vasastan och Vasastan.
Ja jag vill minnas att det mer var specifikt Birkastan som låg i topp.
 
Malmgren kanske trivs bäst i Sibirien;)
 
M Myckling skrev:
Då har du ju bytt upp dig. Den senaste statistiken jag såg så låg ju priset/kvm högre i Vasastan än på Östermalm. :)
Kanske det men, bättre folk på Östermalm. Mindre svenskt, där pratade man tex med grannarna. I Vasastan är det vissa som inte svarar när man säger hej i trapphuset.

Vasastan är småborgligt på ett helt annat sätt än öfvre
 
engs engs skrev:
Pansarkex? Såna man fick i lumpen, som dubbla mariekex i tjocklek kanske och stenhårda efter att ha legat i nått mobbförråd 25år innan de delades ut . Efter en dag på vita blixten var de hur goda som helst.
Pansarkexen fanns dessutom i två versioner, ett av dem var nåt fullkorn/rågkex. Vi fann att de innehöll så mycket fibrer att de kunde användas som briketter i tältkaminen…

Vetekex-varianten brann inte alls lika bra.
 
Redigerat:
  • Gilla
PNI och 1 till
  • Laddar…
L Långfarare skrev:
Någon som minns ettöres?
Salt lakrits eller smällare? Båda var lika uppskattade.:giggle:
 
Lumparminnen och @AndersMalmgrens fäbless för det fashionabla: saker vissa glömt bort att de flesta inte bryr sig om. ;)
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kanske det men, bättre folk på Östermalm. Mindre svenskt, där pratade man tex med grannarna. I Vasastan är det vissa som inte svarar när man säger hej i trapphuset.

Vasastan är småborgligt på ett helt annat sätt än öfvre
Flyttade till Vasastan på 60-talet och inga problem med att prata med alla grannar.
Dvs långt före din generation var påtänkt.
Men sen dess har det naturligtvis blivit mycket med er "uppkomlingar" där..
 
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
För övrigt min favorit när det gäller kaffebröd, tillsammans med släta bullar, som inte heller finns längre.
Solbullar kallas de. Säljs på Ica. Finns inte alltid på hyllan.
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
L Långfarare skrev:
Någon som minns ettöres?
Ettöres. 100 st i varje ask. Röd ask. Men asken kostade väl ett par kronor. De fanns också som smatterband. :)
Treöres var det lite mer fart i. Krutpuff, kinapuff, tigerskott, blixtskott. Värre och värre. Tacka vet jag songster. Fjjjutt. :)
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Flyttade till Vasastan på 60-talet och inga problem med att prata med alla grannar.
Dvs långt före din generation var påtänkt.
Men sen dess har det naturligtvis blivit mycket med er "uppkomlingar" där..
Ja det är inte många proletärer som du kvar här inte. Men det betyder ju inte att man inte kan byta några artighetsfraser med sina grannar.
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja det är inte många proletärer som du kvar här inte. Men det betyder ju inte att man inte kan byta några artighetsfraser med sina grannar.
Nej, det var trevligare förr, innan borgabrackorna.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.