1 190 672 läst · 11 369 svar
1191k läst
11,4k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Bodde fram till 2017 på Östermalm. Hitta ett inlägg efter 2017 där jag påstår jag bor på Östermalm. Bor numer i det mindre charmanta Vasastan. Helt okej, men Östermalm är det inte.F frasen_36 skrev:
Då har du ju bytt upp dig. Den senaste statistiken jag såg så låg ju priset/kvm högre i Vasastan än på Östermalm.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Kanske det men, bättre folk på Östermalm. Mindre svenskt, där pratade man tex med grannarna. I Vasastan är det vissa som inte svarar när man säger hej i trapphuset.M Myckling skrev:
Vasastan är småborgligt på ett helt annat sätt än öfvre
Pansarkexen fanns dessutom i två versioner, ett av dem var nåt fullkorn/rågkex. Vi fann att de innehöll så mycket fibrer att de kunde användas som briketter i tältkaminen…engs skrev:
Vetekex-varianten brann inte alls lika bra.
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 067 inlägg
Lumparminnen och @AndersMalmgrens fäbless för det fashionabla: saker vissa glömt bort att de flesta inte bryr sig om.
Flyttade till Vasastan på 60-talet och inga problem med att prata med alla grannar.AndersMalmgren skrev:
Dvs långt före din generation var påtänkt.
Men sen dess har det naturligtvis blivit mycket med er "uppkomlingar" där..
Medlem
· Korpilombolo
· 3 380 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 380 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Ja det är inte många proletärer som du kvar här inte. Men det betyder ju inte att man inte kan byta några artighetsfraser med sina grannar.F frasen_36 skrev: