1 189 788 läst · 11 368 svar
1190k läst
11,4k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Kärringarna i huset har alltid påtat i trädgården på gården. Men efter att lägenheterna gick för över 120k m2 så gick det tydligen inte längre att göra själv utan nu behövs det abborister som skall stå och rensa ogräs, självklart med damerna som är drygt 40) över axeln och påpekar vad som är rätt och inte.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Nyrika. I min gamla förening hade vi en börs-VD god några hundra miljoner som inte var rädd för att kavla upp armarna i innergårdens rabatter.A atomlab skrev:Kärringarna i huset har alltid påtat i trädgården på gården. Men efter att lägenheterna gick för över 120k m2 så gick det tydligen inte längre att göra själv utan nu behövs det abborister som skall stå och rensa ogräs, självklart med damerna som är drygt 40) över axeln och påpekar vad som är rätt och inte.
Som sagt: "Uppkomlingar"A atomlab skrev:Kärringarna i huset har alltid påtat i trädgården på gården. Men efter att lägenheterna gick för över 120k m2 så gick det tydligen inte längre att göra själv utan nu behövs det abborister som skall stå och rensa ogräs, självklart med damerna som är drygt 40) över axeln och påpekar vad som är rätt och inte.
Har några smatterband kvar faktiskt. Drar man i tråden som bandet är "ihopsytt" med så har man vips ca 100 st 1-öres.imported_Benno skrev:
Saken till den är dom är bara rika på pappret. Värdet ligger i lägenheten som dom bott i 40år i. Fortfarande samma gråa kneg med gråa inkomst.AndersMalmgren skrev:
Hade en äldre bror och han köpte något som kallades blixtkanonskott, bara en jäkla stor smäll men så kraftig att det blev ett stort ljussken. Jag fick hålla mig till Tigerskott utan stubin, bara tända mot plånet.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 379 inlägg
Fanns häxpipor med? Man höll i dom tills det började spruta eld och kastade då och ett tjut uppstod när dom flög iväg. Min kompis gjorde så men häxpipan var skadad så den small i handen på honom. Alla fingrar kvar men huden i handen uppfläkt. Sedan hade man respekt för häxpipor.Blodsoppen skrev:
Det fanns något liknande i form av ett grönt papprör som flög lite hit och dit. Kommer inte ihåg vad dom kallades. Hässlare eller något åt det hållet.
Ja säkerheten (kvaliten) kunde ju vara sisådär.. Själv skickade jag upp några vanliga mindre stjärnraketer. Allt gick bra ända tills en av dem tydligen hade en felaktig stubin och laddning. Den small omedelbart när jag tände, men som tur var höll jag mig undan.imported_Benno skrev:Fanns häxpipor med? Man höll i dom tills det började spruta eld och kastade då och ett tjut uppstod när dom flög iväg. Min kompis gjorde så men häxpipan var skadad så den small i handen på honom. Alla fingrar kvar men huden i handen uppfläkt. Sedan hade man respekt för häxpipor.
Det fanns något liknande i form av ett grönt papprör som flög lite hit och dit. Kommer inte ihåg vad dom kallades. Hässlare eller något åt det hållet.
Men jag kommer ihåg att det ringde ordentligt i öronen långt efter..
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 429 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 429 inlägg