PNO PNO skrev:
Sitter med en i fickan ännu.
[bild]
Används fortfarande flitigt inom bland annat räddningstjänsten, men då oftast i egna lokala nät istället för det rikstäckande Minicall. Men jag tror det finns ett rikstäckande nät ännu.
Är väl RAKEL man kör som eget nät.

A AndersS skrev:
Är väl RAKEL man kör som eget nät.
Finns sökare för Rakel också. Plus att man kan larma alla "vanliga" terminaler i rakel också.

Men det är vanligt att man kör egna, lokala Pocsag-nät kring varje station. Dvs samma teknik som minicall.

Inte lägga alla ägg i samma korg är rätt viktigt.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Men här kommer det lite fake-nostalgi:
Minns ni mobiltelefonerna som var så små att man kunde ha dem i fickan?
En sådan har jag, och använder som enda telefon, fortfarande:
[bild]

//Dumfånen utan smartphone
Japp jag minns mycket väl när man kunde ha telefonen i fickan! Jag hade min nuvarande samsung galaxy s10 i fickan för cirka 30 sekunder sen innan jag skrev detta meddelandet

• Gilla
JustDoIt och 3 till
  • Laddar…
Vintage tidningsannons för Eternit asbestcementprodukter för byggnadsexteriörer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fredandel och 14 till
  • Laddar…
P
Krille-72 Krille-72 skrev:
Nu kom jag på en till grej som jag inte har någon bild på.

HETA LINJEN:love:
För att fortsätta på temat "utan bild".
Skäggen.
Ernst-Hugo Järegårds "Farsan".
Anita och Televinken.

Flygbiljetter.

• Gilla
Skrutten18 och 5 till
  • Laddar…
A
H hablam skrev:
Japp jag minns mycket väl när man kunde ha telefonen i fickan! Jag hade min nuvarande samsung galaxy s10 i fickan för cirka 30 sekunder sen innan jag skrev detta meddelandet
Jag har dessvärre fått köpa nya telefoner en gång om året för att de inte får plats i framfickan, byxorna sys så korkat med fickorna med så telefonerna trillar ur.

Rkarlsson skrev:
Jag har dessvärre fått köpa nya telefoner en gång om året för att de inte får plats i framfickan, byxorna sys så korkat med fickorna med så telefonerna trillar ur.
Eller så är apparaten för stor.:rofl:

• Gilla
  • Haha
Funshine och 5 till
  • Laddar…
A
"Måste byta varje år" slutar den aldrig växa?.....

• Haha
Krille-72 och 1 till
  • Laddar…
A
Det kan vara mycket som är fel ;)

• Haha
Krille-72
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
USA fick man ringa en telefonist som då "messade" valfritt meddelande till mottagaren.
Så funkade Comviq till att börja med.
Skitbra tjänster.

janwide
Keiller Keiller skrev:
Grejen med den riktiga Raketosten var att den gick att skära i skivor med det medföljande snöret. Den nya sorten är bara vanlig mjukost i tub som egentligen inte borde få säljas som Raketost.
Håller med. Jag blir upprörd!

Kvinna i badkläder serverar man sittande på klippa kaffe, med havet i bakgrunden, reklam för Bit-Sacketter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som all andra artificiella sötningsmedel smakade sacketter ganska illa. Det går dessutom inte att använda om man vill dricka kaffe "på bit".

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
[bild]
Som all andra artificiella sötningsmedel smakade sacketter ganska illa. Det går dessutom inte att använda om man vill dricka kaffe "på bit".
Slanka människor... Jämför Saltkråkan med dagens befolkning. Den som var lite mullig då räknas som normal nu, den som nu räknas som lite mullig klassades då som gigantisk.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Maria T
Veckans höjdpunkt, vet inte hur många saker jag köpt genom den blaskan, bl a min första bil som var en svart BMW 2500 med beige läderklädsel som jag ägde i några månader innan den blev snodd och förvandlad till skrot.

Gammal omslag av Gula Tidningen med annonstext och personer som tittar på en skylt.

Från denna pärla har det köpts många skivor, och då pratar vi LP. En gång beställde jag så många så det lönade sig att bila ner till Fåglum för det kändes smidigare, och nästan billigare, än att få det fraktat med Bussgods som ändå skulle plockas upp på en central flera mil från där jag bodde. Den här katalogen tror jag ännu finns, kanske även på riktigt papper, men det var en säregen känsla att få den i brevlådan i slutet av
80-talet. Skulle även kunna nämna bokrean och dess fysiska kataloger, och att man (jag) sprang till bokhandeln som hade extra kvällsöppet dagen före rea-starten.
Kul med nostalgi.

Ginzakatalogen omslag med bilder av filmomslag, LP-skivor och elektronikprodukter mot en vinterbakgrund.

• Gilla
Seglarvännen och 15 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Från denna pärla har det köpts många skivor, och då pratar vi LP.
Jag såg reklam för Ginza-katalogen så sent som idag. Det är bara att ringa så skickar de dig en katalog! Du kan även göra beställning via telefon nuförtiden.

Med äkta riktnummer. Men oroa dig dock inte för det, rikssamtal kostar inte extra längre.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
BlackDragon och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.