1 211 944 läst · 11 590 svar
1212k läst
11,6k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Finns sökare för Rakel också. Plus att man kan larma alla "vanliga" terminaler i rakel också.A AndersS skrev:
Men det är vanligt att man kör egna, lokala Pocsag-nät kring varje station. Dvs samma teknik som minicall.
Inte lägga alla ägg i samma korg är rätt viktigt.
Japp jag minns mycket väl när man kunde ha telefonen i fickan! Jag hade min nuvarande samsung galaxy s10 i fickan för cirka 30 sekunder sen innan jag skrev detta meddelandetKnockOnWood skrev:
Jag har dessvärre fått köpa nya telefoner en gång om året för att de inte får plats i framfickan, byxorna sys så korkat med fickorna med så telefonerna trillar ur.H hablam skrev:
Slanka människor... Jämför Saltkråkan med dagens befolkning. Den som var lite mullig då räknas som normal nu, den som nu räknas som lite mullig klassades då som gigantisk.Keiller skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 548 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 548 inlägg
Veckans höjdpunkt, vet inte hur många saker jag köpt genom den blaskan, bl a min första bil som var en svart BMW 2500 med beige läderklädsel som jag ägde i några månader innan den blev snodd och förvandlad till skrot.
Från denna pärla har det köpts många skivor, och då pratar vi LP. En gång beställde jag så många så det lönade sig att bila ner till Fåglum för det kändes smidigare, och nästan billigare, än att få det fraktat med Bussgods som ändå skulle plockas upp på en central flera mil från där jag bodde. Den här katalogen tror jag ännu finns, kanske även på riktigt papper, men det var en säregen känsla att få den i brevlådan i slutet av
80-talet. Skulle även kunna nämna bokrean och dess fysiska kataloger, och att man (jag) sprang till bokhandeln som hade extra kvällsöppet dagen före rea-starten.
Kul med nostalgi.
Från denna pärla har det köpts många skivor, och då pratar vi LP. En gång beställde jag så många så det lönade sig att bila ner till Fåglum för det kändes smidigare, och nästan billigare, än att få det fraktat med Bussgods som ändå skulle plockas upp på en central flera mil från där jag bodde. Den här katalogen tror jag ännu finns, kanske även på riktigt papper, men det var en säregen känsla att få den i brevlådan i slutet av
80-talet. Skulle även kunna nämna bokrean och dess fysiska kataloger, och att man (jag) sprang till bokhandeln som hade extra kvällsöppet dagen före rea-starten.
Kul med nostalgi.
Jag såg reklam för Ginza-katalogen så sent som idag. Det är bara att ringa så skickar de dig en katalog! Du kan även göra beställning via telefon nuförtiden.Maria T skrev:
Med äkta riktnummer. Men oroa dig dock inte för det, rikssamtal kostar inte extra längre.