Maria T
jarlh jarlh skrev:
Jag såg reklam för Ginza-katalogen så sent som idag. Det är bara att ringa så skickar de dig en katalog! Du kan även göra beställning via telefon nuförtiden.

Med äkta riktnummer. Men oroa dig dock inte för det, rikssamtal kostar inte extra längre.
Som jag anade, men då är det nog inte så många LP-skivor eller?
Värt att beställa en katalog bara för att. Tack för tipset :D(y)

Maria T Maria T skrev:
Som jag anade, men då är det nog inte så många LP-skivor eller?
Värt att beställa en katalog bara för att. Tack för tipset :D(y)
Med lite fusk (hemsidan) kan man snabbt se att de har över 55000 LP.

Du kan även köpa grammofon och kassettdäck, så att du kan spela in band och lyssna på i din freestyle. Allt detta finns på Ginza!

• Gilla
  • Haha
Pin och 5 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Jag hade en Luger i fullformat med knallpulverremsor i plast man matade in i ett magasin, precis som originalet. Ujujuj, vad häftig man kände sig! :crysmile:
Jag hade precis en sån. Det var en mekanism som klippte den avfyrade "patronen" och kastade ut den.:D

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Veckans höjdpunkt, vet inte hur många saker jag köpt genom den blaskan, bl a min första bil som var en svart BMW 2500 med beige läderklädsel som jag ägde i några månader innan den blev snodd och förvandlad till skrot.

[bild]

Från denna pärla har det köpts många skivor, och då pratar vi LP. En gång beställde jag så många så det lönade sig att bila ner till Fåglum för det kändes smidigare, och nästan billigare, än att få det fraktat med Bussgods som ändå skulle plockas upp på en central flera mil från där jag bodde. Den här katalogen tror jag ännu finns, kanske även på riktigt papper, men det var en säregen känsla att få den i brevlådan i slutet av
80-talet. Skulle även kunna nämna bokrean och dess fysiska kataloger, och att man (jag) sprang till bokhandeln som hade extra kvällsöppet dagen före rea-starten.
Kul med nostalgi.

[bild]
Nostalgi var ordet. Gula tidningen innebar klipp och chansen att tjäna kosing. Det gällde att vara först. Vi fick ett hett tips av en polare som körde ut tidningsbuntar var den hamnade först. Förr stod det bruna trälådor utanför butiker där tidningsbuden lämnade tidningar. Samma nyckel till alla lådor och en sån hade vi.:rofl:

Inte nog med att vi hade nyckeln. Vi visste att första buntarna med Gula tidningen lämnades vid Viking Line terminalen på Stadsgården i Sthlm. Så dit åkte vi vid 5 på morgonen. Lirkade ut en tidning ur bunten så det inte skulle märkas. Sen satt vi och ringade in annonser innan vi vågade börja ringa vid 6. :rofl:

Visst gjorde vi klipp och tjänade pengar. Kanske hade det dock funnits bättre sätt. :cool:

• Gilla
  • Älska
Alti och 5 till
  • Laddar…
Maria T
jarlh jarlh skrev:
Med lite fusk (hemsidan) kan man snabbt se att de har över 55000 LP.
Skivspelaren finns kvar och jobbar emellanåt, men denna snart antika pjäs vågar jag inte testa (har kvar enbart för att det då, när jag skaffade den, inte gick att köpa svarta vattentäta Walkman i Sverige).
Tre färgade Sony Walkman FM vattentäta kassettspelare med hörlurar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Apropå spela in:

Tracks med Kaj Kindvall!

:love:

• Gilla
  • Älska
Morgan St och 5 till
  • Laddar…
Maria T
mexitegel mexitegel skrev:
Apropå spela in:

Tracks med Kaj Kindvall!

:love:
Poporama och Discorama, som var föregångarna till Tracks!

• Gilla
DiscoDuck och 1 till
  • Laddar…
A
Gammal Moviebox videobandspelare för VHS, svart, från 1980-talet.
Skapa konto

• Gilla
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
A
Samantha Fox! :D

• Gilla
SnickareHobb och 8 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Samantha Fox! :D
Nejnejnej, henne glömmer man inte! :p

• Gilla
  • Haha
Parkeringsvakten och 4 till
  • Laddar…
Innan elektriska/batteri skruvdragarna kom använde man Yankee tryckskruvmejsel, var bra hjälp när man byggde stora högtalare i unga dar.

Godis då, ingen fler än jag som saknar "Grädd-tugg" och "Lakrits-tugg" kolor ?

Flygande tefat med surt pulver i ? Två Yankee tryckskruvmejslar med trähandtag och utbytbara bits bredvid en linjal på en blå bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Långfarare och 8 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Flygande tefat med surt pulver i ?
Transparent burk med färgglada, runda "Flygande Tefat"-godisar från Skåne Konfektyrer.
Skapa konto

• Gilla
Långfarare och 10 till
  • Laddar…
Fanns godis som brunt pulver i små genomskinliga plastburkar med färgade lock. Smakade saltlakrits... Fanns även hockeypulver men de har jag sett på senare tid också...
Minns att när vi gick i fjärde/femte klass köpte dessa på kiosken och tog sugrör sniffade upp pulvret i näsan, man nös och det sved som f*n och tårarna sprutade... Det var någon av oss som sett på film hur det skulle gå till..... Det var inget man gjorde fler gånger iallafall...

Snuspulver är väl det närmaste som finns idag...
Men burkarna såg anorlunda ut förr...
Öppen plastburk med brunt supersalt hockeypulver och färgat lock, märket "GRAHNS konfektyr".
Skapa konto
En liten genomskinlig plastburk med brunt pulver och vitt lock.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
H HSP skrev:
Fanns godis som brunt pulver i små genomskinliga plastburkar med färgade lock. Smakade saltlakrits... Fanns även hockeypulver men de har jag sett på senare tid också...
Minns att när vi gick i fjärde/femte klass köpte dessa på kiosken och tog sugrör sniffade upp pulvret i näsan, man nös och det sved som f*n och tårarna sprutade... Det var någon av oss som sett på film hur det skulle gå till..... Det var inget man gjorde fler gånger iallafall...

Snuspulver är väl det närmaste som finns idag...
Men burkarna såg anorlunda ut förr...
[bild] [bild]
Jag har för mig att vi köpte sånt pulver i små rör med en liten plastkork i änden. Det fanns bland annat i kiosken i ishallen när jag var liten knodd.
Har inte sett dessa på länge och någon sa att de förbjöds av någon anledning.

• Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.