Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jag har haft en högst ofrivillig frånvaro. Men idag blev jag insläppt i den förbrödrande gemenskapen igen. Vi får se, för hur länge:D.
Hur som helst har det varit ganska trevligt.

Staffans
Har du setat i Byggahusarrest? Jag hamnar nu och då i FBarresten, men inte här :O
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gillade du blandband på kassett? :)
Det hade sin charm. Vi brukade vara några stycken som samlades för att göra blandband. Alla tog med sina nya CDs. Kunde ha hela helgen att göra 4-5 blandband med allt velande och provlyssningen.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gillade du blandband på kassett? :)
Finns det nån annan slags band? Spelade in några LP- skivor, men de banden lyssnade jag aldrig på.
 
K Kirre2 skrev:
Finns det nån annan slags band? Spelade in några LP- skivor, men de banden lyssnade jag aldrig på.
Inte? Jag har hundratals LP överförda på band som jag lyssnade flitigt på. Naturligtvis finns de kvar än idag.
Samling kassetter med handskrivna etiketter som representerar överförda LP-skivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Finns det nån annan slags band? Spelade in några LP- skivor, men de banden lyssnade jag aldrig på.
Det gick ju att köpa "album" på kassetter med, eller vad är du ute efter?
 
engs engs skrev:
Biggles hade jag helt glömt bort till detta inlägg! Men de var nog gamla redan då jag läste dem, har för mig de kändes som det i vilket fall. Även Vi fem eller vad de hette, diverse ungdomsdeckare men Biggles var nog favoriten som kanske 10-12-åring.
Fem böckerna har jag läst med min son när han var 8-9år. Väldigt spännande men väldigt mycket upprepning, Börjar nästan altid med ett sommarlov när 5-gänget bara ska ta det lugnt och bada. Men givetvis träffar de då någon skum typ och han är lätt att känna igen för han gillar inte hundar eller andra djur.

Men är man ung så är det otroliga blad-vändare och det är väl det som är meningen.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det gick ju att köpa "album" på kassetter med, eller vad är du ute efter?
Kvalitén på de färdiginspelad banden var väl inte den bästa. Ett Maxell eller BASF band med gratislånad vinyl blev så mycket bättre. Fanns platta för en singel extra på vardera sida.
 
  • Gilla
  • Wow
DiscoDuck och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag har hundratals LP överförda på band som jag lyssnade flitigt på. Naturligtvis finns de kvar än idag.
Ja, det är ju det mest naturliga i hela världen…
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, det är ju det mest naturliga i hela världen…
Det hade väl ”alla” på den tiden som gillade musik. :cool::thinking:

Senare har jag ordnat allt på hårddisk som MP3 eller flac. Har bidrag med mycket skatt på kasettband och hårddiskar.

Rullbanden jag pratade om i tråden häromdagen kan jag erkänna motvilligt att de är lite nördiga.:geek:

Naturligtvis allt inkopplat och fungerande. I flera rum.:surprised::cool::D
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Det var att sparandet var naturligt jag (skämtsamt) vände mig emot.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det hade väl ”alla” på den tiden som gillade musik. :cool::thinking:

Senare har jag ordnat allt på hårddisk som MP3 eller flac. Har bidrag med mycket skatt på kasettband och hårddiskar.

Rullbanden jag pratade om i tråden häromdagen kan jag erkänna motvilligt att de är lite nördiga.:geek:

Naturligtvis allt inkopplat och fungerande. I flera rum.:surprised::cool::D
Tror jag har över 800k .MP3 låtar som jag har laddat hem. Hela artister och gruppers diskografier som jag aldrig har lyssnat på.

Har lagt betydligt mer pengar på min .MP3 samling än på riktiga CD.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det var att sparandet var naturligt jag (skämtsamt) vände mig emot.
som sagt har jag ju det mesta lagrat på disc digitalt sant att nästan allt finns på Spotify. Så ehh hehe…alltså…jo…

…backup!

Något för preppingtråden. Musik som fungerar utan internet och el, bara i med massor med batterier i bergsprängaren så kan man njuta när krisen är här. För eventuell EMP har jag ännu fler vinyl.:p
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
som sagt har jag ju det mesta lagrat på disc digitalt sant att nästan allt finns på Spotify. Så ehh hehe…alltså…jo…

…backup!

Något för preppingtråden. Musik som fungerar utan internet och el, bara i med massor med batterier i bergsprängaren så kan man njuta när krisen är här. För eventuell EMP har jag ännu fler vinyl.:p
Jag tycker det är ganska mycket som saknas på Spotify. Tyvärr.
Vissa låtar som tex inte finns fast artisten finns.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
S skaraborgsfakir skrev:
Det kanske dyraste ljudformatet någonsin. Du borde egentligen
titta på denna [media]
Fundera sedan på hur bra din mobiltelefon är jämförelsevis med en välskött rullbandspelara och en bra anläggning. Och jo jag kan lova att 1812 ouvertyren med sitt kanonskott låter som om man har kanonen i knät sedan finns det en inspelning på rullband av en Concorde-start....
 
  • Älska
Huddingebo
  • Laddar…
Jag köpte min första rullbandspelare när jag var 10 för syrran jobbade på Telefunken. Det fanns t o m ett spår infräst på locket där man kunde lägga band-delar för att klippa och tejpa ihop. Directors cut - ni vet.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.