1 134 231 läst · 11 023 svar
1134k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Blev tvungen att googlafremax skrev:
"Bamse och Kalle Svartskalle", engångspublikation utgiven av Statens invandrarverk 1988 med en 2.a upplaga 1993.
Innehåller serien "Bamse och Kalle Svart-skalle" (sic!), en antirasistisk fortsättningsserie som originalpublicerats i Bamse nr 7–8/1980. (Serien är även repriserad i Bamse nr 8–9/1993 och i "Bamsebiblioteket: Bamses bästa" vol 1 2005.)
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 607 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 607 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Jag sa ju röd OCH grön rygg. Det är självklart upp till ens preferenser vad man ville läsa. Jag läste mest röda ryggar men ett par gröna slank med också. Den här tråden är till för alla.lars_stefan_axelsson skrev:
Biggles hade jag helt glömt bort till detta inlägg! Men de var nog gamla redan då jag läste dem, har för mig de kändes som det i vilket fall. Även Vi fem eller vad de hette, diverse ungdomsdeckare men Biggles var nog favoriten som kanske 10-12-åring.I ichigo skrev:Minns någon de här? Lite snäv epok och nisch, men jag hade i alla fall sådana.
[bild]
Skräpböcker egentligen. Men jag tyckte bättre om dem än de böcker mamma köpte åt mig och försökte få mig läsa från Läseklubben. Lite mer lättsmälta kanske.
Lite mer känd variant på sådana böcker är ju B Wahlströms ungdomsböcker, de med röd eller grön rygg. Kitty älskade jag!
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Pappsen var stolt över sin med V6 och insprut pratades det mycket omH heimlaga skrev:
Vi har en bild på mig när jag är 3 och hjälper pappa mecka med Amazonen nere i europa på en bilsemester. Halva motorn är urplockad, säkert förgasaren det var problem med. Så jag förstår var han kommer ifrån
Medlem
· Blekinge
· 10 423 inlägg
Jag hade en Taunus 20M som flyttbil till Sverige, 6 Volt, 6 cylindrar, tre dörrar, 90 hästar. Och en Becker radio med mekanisk stationssök. Den har jag kvar.
Jag menar att jag tror att "skattebetalarna" (eller de som säger sig företräda dem) prioriterar budgetnedskärningar framför skolböcker för att inte tala om mer exklusiv utrustning i skolan. Om jag har fel är ingen gladare än jag!S skaraborgsfakir skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 918 inlägg
Den lilla ytan? Nej, det blir ju glidtal tegelsten av den. De ville väl bara påpeka att varje liten bit hjälper. Dvs att ringen som håller upp rotorerna faktiskt bidrar något lite och inte bara är en belastning.P pmd skrev: