1 134 264 läst · 11 023 svar
1134k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 918 inlägg
Nej, det är ju problemet. Man kan inte autorotera med så små fläktar, så jag antar att det är därför de har så stor redundans med många motorer och separata batterier. Iden är att tillräcklig många skall fortsätta fungera. (Det har ju varit det stora problemet med exv. Möller SkyCar. För få och för små rotorer.)P pmd skrev:
Men nu blev det OT igen... Ursäkta.
Möjligt att ni var på väg till Spanien i en Ford GrAnada. Bara SEAT som döper modeller efter spanska städerAndersMalmgren skrev:
I en sekvens i videon fanns det en pil med text till som påstod att strukturen som motorerna sitter på är en "aerodynamic lifting surface". En vingprofil, alltså, men jag tvivlar på att det finns tillräckligt med vingyta för att få ett vettigt glidtal.lars_stefan_axelsson skrev:Nej, det är ju problemet. Man kan inte autorotera med så små fläktar, så jag antar att det är därför de har så stor redundans med många motorer och separata batterier. Iden är att tillräcklig många skall fortsätta fungera. (Det har ju varit det stora problemet med exv. Möller SkyCar. För få och för små rotorer.)
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Men när jag var ännu yngre fostrades jag av dessa klassiska tyska barnböcker. Antar att få svenska barn minns dem.Jonas Persson skrev:
Max und Moritz 1865 https://sv.wikipedia.org/wiki/Max_och_Moritz
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Struwwelpeter 1845
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här var det ord och inga visor, sug på tummen och skräddaren klipper av dem.
Lärde mig precis att boken är känd i Sverige som Pelle snusk.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pelle_Snusk