18 229 läst · 911 svar
18k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vad tro du hade hänt om Sovjet inte hade flyttat fram gränserna? Tror du att Hitler skulle ha låtit bli o anfalla..Z Zodde skrev:Jag är medveten av vad Sovjet ville ha av Finland i finska viken, det har ingen ifrågasatt.
Det är när du okritiskt köper att Sovjet säger de var tvingade att oprovocerat å utan krigsförklaring (som var praxis på den tiden) angripa Finland som du går bort dig.
Ingen tvingade Sovjet till något som helst gentemot Finland, där är historikerna ense.
Nu får du ta o ge dig du hade ingen aning om förhandlingarna innan pakten det ser man i dina svar innan så inse bara att du var ute o cyklade i detta så kan vi lägga ned denna diskussion..
Du anar noll om vad jag vet, vad e de för desperat argumentation?R Rejäl skrev:Vad tro du hade hänt om Sovjet inte hade flyttat fram gränserna? Tror du att Hitler skulle ha låtit bli o anfalla..
Nu får du ta o ge dig du hade ingen aning om förhandlingarna innan pakten det ser man i dina svar innan så inse bara att du var ute o cyklade i detta så kan vi lägga ned denna diskussion..
Jag har läst en hel del om Finska Vinterkriget och fortsättningskriget men för historien spelar det noll betydelse vad jag tror skulle ha hänt.
Ingen tvingade Sovjet att starta ett oprovocerat angreppskrig mot ett fredligt demokratiskt land 1939, precis lika lite som i 2022
Enligt mig så vore det bra då jag aldrig hade stött på vk2 och inte RT som nyligen skrevs heller, vk2 googlade jag men inte på hela den första sidan kom andra världskriget upp därav så ställde jag frågan till returen men det var fel enligt moderator, har givetvis tagit upp detta med moderatorn men ingett svar. dom har i affekt har gett mig skulden för aldeles för mycket idag och vill tydligen inte backa på det🥲 så jag har skrivit att ska det vara så så får dom ta bort mig för jag kommer inte acceptera att det favoriseras och bara tillåts ensidig diskussion..Alfredo skrev:
Vore bra. Framförallt för att folk friskt blandar engelska, svenska och egenpåhittade diton. Tror det ofta beror på att de vill känna sig lite märkvärdiga, som de små talarna av sjörövarspråket.Alfredo skrev:
Opraktiskt är det att behöva söka efter VK2. En förkortning jag aldrig hört och som används av militär, passar föga i ett publikt forum. Men hans ego mådde nog bra.
Redigerat:
Du jiddrar om att någon skulle ha tvingat har jag verkligen sagt det? Har jag det så är det någ en felskrivning. Kan du vara busig o ta fram det i så fall?Z Zodde skrev:Du anar noll om vad jag vet, vad e de för desperat argumentation?
Jag har läst en hel del om Finska Vinterkriget och fortsättningskriget men för historien spelar det noll betydelse vad jag tror skulle ha hänt.
Ingen tvingade Sovjet att starta ett oprovocerat angreppskrig mot ett fredligt demokratiskt land 1939, precis lika lite som i 2022
Jag har påstått och påstår att Sovjet förde förhandlingar redan 1938 då dom såg aggressionen och upprustningen ifrån Tyskland o historien gav dom ju rätt i att Tyskland kom o bryta mot pakten..
Men jag vet att du aldrig har gett dig och kommer så inte att göra idag heller så för min del så får du påstå precis vad du vill men fel har du haft idag och ingett annat!
Jag har befälsutbildning på AMF 4 där vi blev indoktrinerade med kartor på ryska över sverige som var säkert från -70 talet och där stod det, det är inte frågan om utan när ryssen kommer så nu snart 60år senare har ingen ryss kommit så jag jag har erfarenhet av det militära även om det inte är något jag skyltar med…Alfredo skrev:
Redigerat: