Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
K karlmb skrev:
Du får nog titta ut lite isåfall.
Fortsätt drömma😉

R Rejäl skrev:
är inte så säker på att Putin är så vidare stark och kry idag…
Passa dig! Någon här kan tro att du känner honom väl! 😂

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Om någon skulle varit Rysk agent här inne så hade vi förmodligen inte misstänkt detta, så det kan nog avskrivas.
Jag är ganska övertygad om att användaren Dwerg var rysk agent, troll eller vad man nu skall kalla det.
Terminologin han använde, "det är ER regering" o s v.

Men han blev ju avstängd.

• Gilla
  • Wow
karlmb och 2 till
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Passa dig! Någon här kan tro att du känner honom väl! 😂
Jag är redan misstänkt, arresterad delvis satt med munkavle (då man inte gillar osämja/oliktänkande)häktad och redan dömd för att gå Rysslands ärenden😇😀🎅🏻🎅🏻🎅🏻

Byggahus håller på o bli en tomteverkstad på riktigt😂

D
Alfredo Alfredo skrev:
Så om Rapport redovisar en under pågående sändning inträffad flygplanskrasch, ett nyss avgjort idrottsresultat eller en känd persons plötsliga bortgång, ska man vänta ett dygn med att tro på det? Jag tycker det verkar rätt överdrivet minst sagt.
Det finns såklart enkla nyheter, -det regnar mycket i Borås och det finns enkla delar, -ett flygplan har trillat ner, men sen kommer problemen, vilket flygplan, hur gick det till, vem var ombord, osv, alla de sakerna blir ganska ofta fel och det vet media själv, man klassar därför saker som breaking och så förmedlar man det man uppfattar i stunden. Det har även hänt att minst en känd svensk förklarats död av pressen.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det finns såklart enkla nyheter, -det regnar mycket i Borås och det finns enkla delar, -ett flygplan har trillat ner, men sen kommer problemen, vilket flygplan, hur gick det till, vem var ombord, osv, alla de sakerna blir ganska ofta fel och det vet media själv, man klassar därför saker som breaking och så förmedlar man det man uppfattar i stunden. Det har även hänt att minst en känd svensk förklarats död av pressen.
Vi är ense om att man ska vara källkritiskt men att som du kategoriskt säga att man inte kan lita på något förrän ett dygn senare ("tidigast efter 24h kan man beteckna det som nyheter") tycker jag är att gå alldeles för långt. Och även om etablerad media i Sverige lyckats dödförklara någon felaktigt, så hör det trots allt till ganska sällsynta undantag och jag tycker inte man är märkligt naiv om man faktiskt litar på en sådan uppgift i exempelvis Rapport.

• Gilla
Zodde och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Snabbt starkare?

Nu går du på rysk propaganda igen.🤔
Putin vill få världen å tro på det du precis skriver.

Varför hoppar du så ofta i galen tunna?

Brasilien fördömer rysk invasion

”In April 2023, Brazilian President Luiz Inácio Lula da Silva condemned Russia's violation of Ukraine's territorial integrity and said Russia should withdraw from Ukrainian territory it has occupied since February 2022”

Indien minskar stadigt vapenköp från Ryssland.
Från 76% i 2009 till 36% i 2023 (diskuterat i långbänk här i tråden

Over the past 5 years the exports of South Africa to Russia have decreased at an annualized rate of 10.7%, from $498M in 2017 to $283M in 2022. In 2022, South Africa did not export any services to Russia.”

Uppblomstrande handelskrig mellan Russia å Kina? (artikel från igår)

First salvo of a Russia-China trade war​

Moscow imposes hefty tariff on Chinese furniture parts, raising hackles in Chinese media and begging questions about health of bilateral ties

Möbler e väl symboliskt men många undrar om det e början på nåt större.

[länk]
Menar du allvar med Lulas uttalade om den ryska invasionen av Ukraina.?

D
Alfredo Alfredo skrev:
Vi är ense om att man ska vara källkritiskt men att som du kategoriskt säga att man inte kan lita på något förrän ett dygn senare ("tidigast efter 24h kan man beteckna det som nyheter") tycker jag är att gå alldeles för långt. Och även om etablerad media i Sverige lyckats dödförklara någon felaktigt, så hör det trots allt till ganska sällsynta undantag och jag tycker inte man är märkligt naiv om man faktiskt litar på en sådan uppgift i exempelvis Rapport.
Som sagt, är det väldigt enkla saker så gör jag såklart det också men så snart man lämnar det uppenbara, oftast synliga, så förhåller jag mig avvaktande tills det finns bättre uppgifter. Jag behöver säkert inte påminna om att det är speciellt viktigt om det gäller någon form av konflikt, mycket desinformation i luften då.

Gick inte vår statsminister bort sig ganska grovt nyligen, med just en tidig kommentar, minns inte exakt i vilken fråga det var dock.

V växelventil skrev:
Menar du allvar med Lulas uttalade om den ryska invasionen av Ukraina.?
Konstig fråga? Citatet är från Wikipedia som har källhänvisningar.

Mer från samma sida

”In March 2023, Brazilian Foreign Minister Mauro Vieira said Putin would face the risk of arrest if he entered Brazil.”

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Som sagt, är det väldigt enkla saker så gör jag såklart det också men så snart man lämnar det uppenbara, oftast synliga, så förhåller jag mig avvaktande tills det finns bättre uppgifter. Jag behöver säkert inte påminna om att det är speciellt viktigt om det gäller någon form av konflikt, mycket desinformation i luften då.

Gick inte vår statsminister bort sig ganska grovt nyligen, med just en tidig kommentar, minns inte exakt i vilken fråga det var dock.
Anerkända nyhetsbyråer, typ Reuters, Bloomberg, AP etc går ytterst sällan bort sig.

Däremot lämnar de ibland förbehåll, om deras källor inte är 100pct precisa.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Konstig fråga? Citatet är från Wikipedia som har källhänvisningar.

Mer från samma sida

”In March 2023, Brazilian Foreign Minister Mauro Vieira said Putin would face the risk of arrest if he entered Brazil.”
Okej tycker bara uttalande är väldigt konstigt om man kallare det ett fördömande när man samtidigt tycker att usa ska sluta uppmuntra till krig och att ukraina ska ge upp krimhalvön till Ryssland .Sedan förstår ja inte att kriget är lika mycket ukraina fel som rysslands?På vilket sätt är kriget Ukrainas fel?
https://www.google.com/url?sa=t&sou...kQFnoECB0QAQ&usg=AOvVaw05OaKDgFbDqahdJdEFr8gY

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Det hela är mycket enkelt. Ryssland vill dels höja stressnivån i Sverige och gärna få oss att rikta energi bort från saker som kriget i Ukraina och i stället börja tjafsa inbördes. Sedan vill de testa hur rädda vi blir för att kolla hur stabilt vårt samhälle är. Man vill även se om polisen och säkerhetstjänsten tar detta på allvar och i så fall vilka åtgärder som vidtas. Till exempel larm, kameraövervakning, skalskydd och annat.

Man har troligen hyrt in småkriminella för uppdragen, att sätta in specialförband för att ge dem träning är kanske värdefullt men alldeles för riskfyllt i detta läge. Skulle ryska soldater åka fast lär Trump få svårare att vara soft mot Moskva.

Detta är alltså ingenting nytt utan bara lite tidsfördriv för Moskva samt att de vill testa om vårt samhälle blir gråtfärdigt. Skulle läget i Europa försämras avsevärt blir det dock till att bli mer försiktig.

• Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Ryssland måste styckas upp. De har genom att till stor del längta tillbaka till Sovjets storhetsdagar och Stalin, med alla utåtagerande aktiviteter som kommer av det, faktiskt förverkat sin rätt att existera som land.
Det här var det roligaste jag läst på länge.
Nyligen sprutade jag vältuggade jordnötter på min läsplatta tack vare Mexitegel (tror jag), nu var det du som gav mig dagens första gapskratt. Trots nerkletad skärm. Stort tack!😘

Rent krasst. När du nu ringer Moskva och talar om för statsledningen hur du skall förändra världsordningen. Vad har du för plan:B ifall de säger -Njet?

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
R
Intet Intet skrev:
Det här var det roligaste jag läst på länge.
Nyligen sprutade jag vältuggade jordnötter på min läsplatta tack vare Mexitegel (tror jag), nu var det du som gav mig dagens första gapskratt. Trots nerkletad skärm. Stort tack!😘

Rent krasst. När du nu ringer Moskva och talar om för statsledningen hur du skall förändra världsordningen. Vad har du för plan:B ifall de säger -Njet?
Hör o häpna enligt vederbörande så är det en vanlig syn😮

• Gilla
Intet
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Man har troligen hyrt in småkriminella för uppdragen,
Hade man gjort den i nån organiserad utsträckning hade någon av alla man ”hyrt in” redan pladdrat.

Småkriminella är näppe kända för att vara skarpaste knivarna i lådan.

Sen har du alla som blivit approachade av främmande makt men tackat nej… skulle alla här också hålla käft?

Tror snarare på pojkstreck…

• Älska
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.