18 172 läst · 911 svar
18k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 433 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 433 inlägg
Ok tack det hade jag ingen aning om trodde att om man hade dold profil så doldes det med..BirgitS skrev:
Kan det vara så att det inte syns i mobilen? Är aldrig inne på denna sidan ifrån en dator..
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 157 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 157 inlägg
Jo ett till inlägg för det här intresserar mig.R Rejäl skrev:
Egentligen meningslöst att diskutera men vi får se vad den "politiskt korrekta" PK-doktrinen blir.
Det är sannolikt en febril aktivitet just nu bland Europas politiker och diplomater.
Nu tror jag att man inom EU får svårt att enas och sedan sitter Svarte Petter i Ungern och vill säkert jävlas.
Det blir nog straffspark för Trumpen! Klart komplicerat värdsläge hursomhelst.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 157 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 157 inlägg
Nej verkligen inte. Man får ha avvikande åsikter. Om man däremot för fram det ryska narrativet hela tiden så är man någon nyttig idiot eller betald.P paralun skrev:
Ja och en på primitiv där man ger Merkel skulden för allt ont...P paralun skrev:
Det är klart lovande ut?P paralun skrev:
Vad, förutom att Trump säger att han kanske kan åstadkomma fred (vilket väl ändå måste vara det mest ödmjuka han sagt någonsin) gör att det är lovande ut?
Ja då borde vi inte reagera så mycket på det för inte har vi blivit utsatta för krig i närtid av ryssarna eller?Fairlane skrev:
Att Ryssland krigar i sina grannländer som till stor del har varit under Ryssland eller har en stor del ryssar boendes i stora delar av sina länder är en helt annan sak än om dom skulle angripa oss eller säg Frankrike, Danmark mm.
där dom inte har något inhemskt stöd hos populationen..
Jag har aldrig stått eller kommer att stå vid Rysslands sida men vi får inte vara blinda och bara se det ur ena sidan bara för att våra politiker gör det, för det är och blir västs förlust om vi gör det..
Redigerat:
Att det är komplicerat är ju ingen som kan motsäga..P paralun skrev:Jo ett till inlägg för det här intresserar mig.
Egentligen meningslöst att diskutera men vi får se vad den "politiskt korrekta" PK-doktrinen blir.
Det är sannolikt en febril aktivitet just nu bland Europas politiker och diplomater.
Nu tror jag att man inom EU får svårt att enas och sedan sitter Svarte Petter i Ungern och vill säkert jävlas.
Det blir nog straffspark för Trumpen! Klart komplicerat värdsläge hursomhelst.
Ja det finns inte så många saker Trump kan göra, han kan dra in sitt stöd och då stupar Ukraina, han kan kanske övertala Ukraina att ge delar av sitt land till ryssarna vilket är det troligaste, för där är Trump bra han talar klarspråk och det kanske är det som behövs om man vill gå slut på kriget..
Att han skulle börja strida för Ukraina tror jag är osannolikt för då pratar vi om WW3 i så fall..
Jo men Zelenskij själv ser ju ingen annan lösning än att Putin måste tuktas och det klarar enbart stormakterna USA och Kina ihop av. Sen är ju inget "gratis" här i världen utan allt har sitt pris, ren business för Trumpen och säkert öven för Kina.Fairlane skrev:Nej verkligen inte. Man får ha avvikande åsikter. Om man däremot för fram det ryska narrativet hela tiden så är man någon nyttig idiot eller betald.
Ja och en på primitiv där man ger Merkel skulden för allt ont...
Det är klart lovande ut?
Vad, förutom att Trump säger att han kanske kan åstadkomma fred (vilket väl ändå måste vara det mest ödmjuka han sagt någonsin) gör att det är lovande ut?
Så där är vi och jag tror inte EU klarar av att enas kring en egen politisk korrekt PK-doktrin.
Allvetare
· Tullinge
· 6 013 inlägg
Krig ,.et i Ukraina är Putins påhitt. Det finns ingen annan att skylla på en Putin.
Att tyskarna varit beroende av rysk gas Det är Putins glädje
Att tyskarna varit beroende av rysk gas Det är Putins glädje
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 157 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 157 inlägg
Givetvis ger sig Ryssland först på länder som Ukraina, Georgien, Moldavien etc, det har vi redan sett att det sker.R Rejäl skrev:Ja då borde vi inte reagera så mycket på det för inte har vi blivit utsatta för krig i närtid av ryssarna eller?
Att Ryssland krigar i sina grannländer som till stor det har varit under Ryssland eller har en stor del ryssar boendes i stora delar av sina länder är en helt annan sak än om dom skulle angripa oss eller säg Frankrike, Danmark mm.
där dom inte har något inhemskt stöd hos populationen..
Jag har aldrig stått eller kommer att stå vid Rysslands sida men vi får inte vara blinda och bara se det ur ena sidan bara för att våra politiker gör det, för det är och blir västs förlust om vi gör det..
Vi ser också att man genomför operationer i olika andra länder. Mord i Tyskland och UK till exempel.
Att de inte angripit Sverige på många år är ju bra, men ingen garanti för att det inte skulle ske. Japan hade inte angripit USA heller etc, men allt kan ske. Man behöver inte överdriva, men inte heller tona ner riskerna med de ryska aggressionerna.
Vi är någ ganska överens men det är många andra som nyanserar det väldigt ensidigt..Fairlane skrev:Givetvis ger sig Ryssland först på länder som Ukraina, Georgien, Moldavien etc, det har vi redan sett att det sker.
Vi ser också att man genomför operationer i olika andra länder. Mord i Tyskland och UK till exempel.
Att de inte angripit Sverige på många år är ju bra, men ingen garanti för att det inte skulle ske. Japan hade inte angripit USA heller etc, men allt kan ske. Man behöver inte överdriva, men inte heller tona ner riskerna med de ryska aggressionerna.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 157 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 157 inlägg
Det beror på vad man menar. Militärt eller ekonomiskt?P paralun skrev:
Precis och planen är såklart lysande, fast vi vet inget om den, men bra är den och realistisk...P paralun skrev:
Vad är ens en politisk korrekt PK-doktrin?P paralun skrev:
En politisk korrekt politisk korrekt-doktrin?
Vad är det?
Personligen hoppas jag att Västvärlden håller fast vid all form av sanktioner även om Ryssland och Ukraina skriver under ett fredsavtal, så länge inte Ukraina får tillbaks sitt land, sina barn och ett det skadestånd. Jag kanske är PKPK?
Nej att man kuvar Putins makt som jag förstår det.Fairlane skrev:Det beror på vad man menar. Militärt eller ekonomiskt?
Precis och planen är såklart lysande, fast vi vet inget om den, men bra är den och realistisk...
Vad är ens en politisk korrekt PK-doktrin?
En politisk korrekt politisk korrekt-doktrin?
Vad är det?
Personligen hoppas jag att Västvärlden håller fast vid all form av sanktioner även om Ryssland och Ukraina skriver under ett fredsavtal, så länge inte Ukraina får tillbaks sitt land, sina barn och ett det skadestånd. Jag kanske är PKPK?
Sen västvärldens sanktioner biter ju inte på Putin och det så länge Putin har stöd av Kina så fylls ju både krigskassan och krigsmaterial/råvaror till dito på. Inkl det då snabbt starkare BRICS samarbetet.
Och för Trumpen är ju allt affärstransaktioner utan moraliska betänkligheter och det illröda kontosaldot för just Ukraina vill han bli av med. Sen är ju huvudskälet att han valts just USAs ekonomi inkl befolkningens ekonomi.
Nånting att bita i och EUs politiska röra föraktar ju Trumpen inkl von der Leyen som han inte har något idolfoto på.