Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
Intet Intet skrev:
Det har jag redan svarat på. Två ggr.
Men bara för att det är du, drar jag det en gång till.
Hade det orkestrerats av främmande makt skulle vi inte märkt det. Upptäkt gör ansträngningen meningslös.
Kvar finns en plötslig rapporteringshybris som får något som pågått länge att framstå som en stor nyhet, vilket ger klirr i kassan hos många. Follow the money.
Det är konstiga funderingar.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Hur många dörrar har forcerats? Och du skriver över hela landet har du några fakta om det?
Och forceras det fler dörrar än vad det alltid gjort eller är bara intresset för att "rapportera" dessa inbrott större? Själv tog jag och mina kompisar oss in i det lokala vattentornet när vi kanske var runt 10 år, helt utan inblandning av främmande makt... Den typen av anläggningar har enligt min uppfattning alltid attraherat nyfikna snorungar och förhoppningsvis finns lite av det sunda upptäckarintresset kvar även i dagens mobilgeneration.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
D
R Rejäl skrev:
Hur många dörrar har forcerats? Och du skriver över hela landet har du några fakta om det?
Det delas inte sammanställt men i region väst rör det sig om ett trettiotal och detsamma verkar spritts till korvkioskgängen i Finland, om nu teorin om busungar ska hålla.

Sen är detta bara en liten del av de attacker som pågår mot Sverige för närvarande.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det är konstiga funderingar.
Hela grejen med förberedelser för sabotage är att det inte upptäcks, vilket du tycker är konstigt.

D
Intet Intet skrev:
Hela grejen med förberedelser för sabotage är att det inte upptäcks, vilket du tycker är konstigt.
Varför skulle det vara det, det är nog ganska oväsentligt i det här läget, de har alltså ännu inte förorenat vattnet?

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
D djac skrev:
Sen är detta bara en liten del av de attacker som pågår mot Sverige för ärvarande.
Nu vet du ju faktiskt inte ifall vattentornsvandalerna agerar åt främmande makt. Du gissar ju bara.
Jag tvivlar inte alls på att vi "attackeras". Konstigt vore ju annars. Men när du påstår det, vore det klädsamt med några exempel.

Johan😎

Fairlane
Intet Intet skrev:
Riktigt så enkelt är det inte. Givetvis försöker man att inte bli upptäckt om det är något seriöst försök till sabotage, men det finns många andra skäl också. Sen finns det helt enkelt inte tillräckligt många ryska agenter så som är så skickliga att de kan undvika att bli upptäckta så att det räcker över hela Europa. Se använder man isåfall hellre till andra uppdrag, exempelvis morduppdrag, men även dessa blir ibland avslöjade.

Vid spionage så vill man sällan bli avslöjad, men ibland blir man det ändå. Ibland vet man att motståndaren vet vad man gör, men skiter i det för man samlar lite information och man visar att man har koll. Alla sovjetiska lastbilar med TIR-skyltar som märkligt nog fick motorstopp vid Saab i Linköping när Viggen skulle flyga exempelvis. Det är väl ingen som tror att det var frågan om motorproblem? Det är väl ingen som tror att de inte skulle bli upptäckta?

Sen tror nog ingen att samtliga inbrott är orkestrerade av ryssar.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 7 till
  • Laddar…
R
D djac skrev:
Det delas inte sammanställt men i region väst rör det sig om ett trettiotal och detsamma verkar spritts till korvkioskgängen i Finland, om nu teorin om busungar ska hålla.

Sen är detta bara en liten del av de attacker som pågår mot Sverige för närvarande.
Har du någon källa? Eller är det bara din tro?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
D
R Rejäl skrev:
Har du någon källa? Eller är det bara din tro?
Publika källor bara, om du inte regelbundet läser tidningen så kan du läsa ikapp.

R
D djac skrev:
Publika källor bara, om du inte regelbundet läser tidningen så kan du läsa ikapp.
Har inte sett eller hör om ett trttiotal bara några enstaka..
Som jag trodde så sprider du bara falskheter!

D
R Rejäl skrev:
Har inte sett eller hör om ett trttiotal bara några enstaka..
Som jag trodde så sprider du bara falskheter!
Ok, då brister du i din omvärldsbevakning, då är man också lättare att påverka med propaganda om tex både detta och andra tillstånd i Sverige. Man utnyttjas helt enkelt.

• Gilla
  • Haha
Intet och 2 till
  • Laddar…
R
D djac skrev:
Ok, då brister du i din omvärldsbevakning, då är man också lättare att påverka med propaganda om tex både detta och andra tillstånd i Sverige. Man utnyttjas helt enkelt.
Ser minst ett nyhetsprogram om dagen tex. rapport eller tv4 nyheterna samt läser Aftonbladet eller expressen så håller inte med sig alls..
Ryss fobi kallas det du och många har drabbats av att Ryssland skulle vara bakom allt som sker..
Tror lilla Sverige är tämligen ointressant i Putins ögon som det ser ut..

• Haha
  • Gilla
Intet och 3 till
  • Laddar…
D
R Rejäl skrev:
Ser minst ett nyhetsprogram om dagen tex. rapport eller tv4 nyheterna samt läser Aftonbladet eller expressen så håller inte med sig alls..
Ryss fobi kallas det du och många har drabbats av att Ryssland skulle vara bakom allt som sker..
Tror lilla Sverige är tämligen ointressant i Putins ögon som det ser ut..
Ja men då har vi hittat felet, du har ju också länkat till desinformationssajter tidigare.

Ta bort alla länkar till alternativfaktakällor, teckna ett abonnemang på valfri morgontidning med större redaktion, läs inte clickbait som Aftonbladet/Expressen, följ med i informationsflöden från ex SÄPO och BRÅ.

Gör så i minst 12 månader för en inledande cleanse.

Förresten, glömde säga att du absolut inte får klicka på saker på FB heller.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Intet och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.