Status
Inte öppen för fler kommentarer.
K Krille4 skrev:
Förstår du inte eller missförstår du med mening? Jag tror på det sista då ingen förutom du påstått de två första alternativen.

/Krille
Kan inte heller du läsa?

En rigorös analys gjord av bl.a.Heimlaga visar att det är Ryssland som via svenska gängkrimminella kartlägger dricksvattenanläggningarna.

Läs först. Sedan en gång till. Sov på saken. Läs igen. Skriv. Ok?

Du missade även att jag ställde frågan specifikt till Emil.P
Som sagt. Läs först. Skriv sedan.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
R
K karlmb skrev:
Läs på lite, du är bara pinsam.
[länk]
Eller hur mr tjabo😉 du anmärker på mina smileys men ser att du har gett betydligt fler, dubbelmoral kallas det för😇🤷😁

• Haha
returen
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Begränsad effekt hittills ja.
Vad som sker framöver vet ingen.

Rubeln kollapsade feb 2022, återhämtade sig å har inte nått kursnivåerna sen dess.

Vilka indikationer har du på att det du claimar (och vi alla förgäves hoppats på) är nära förestående?

[bild]
Det såg lovande ut tag.. även om rubeln nu tyvärr återhämtat sig. Diverse kommentarer jag läst tyder på att läget inte är så muntert i Ryssland, men svårt att avgöra vad som är rykten och önsketänkande och vad som blir utfallet sen. Jag ser i ska fall ingenting som indikerar att det vore bra att minska vårt stöd.
Graf som visar valutakursen RUB till USD under ett år fram till december 2024 med kursen 1 RUB = 0,010 USD.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
D djac skrev:
du har aldrig varit tryggare än du är nu, ingen annan svensk heller.
Så precis varenda svensk är tryggare idag än de någonsin har varit tidigare? Låter inte det rätt orimligt?

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Kan inte heller du läsa?

En rigorös analys gjord av bl.a.Heimlaga visar att det är Ryssland som via svenska gängkrimminella kartlägger dricksvattenanläggningarna.

Läs först. Sedan en gång till. Sov på saken. Läs igen. Skriv. Ok?

Du missade även att jag ställde frågan specifikt till Emil.P
Som sagt. Läs först. Skriv sedan.
Jag har fullgod läsförmåga - du påstår något som inte är sant d v s att majoriteten här tror på de två första alternativen.

Finns ingen här som skrivit att de tror på något av de två första alternativen. Jag med många andra tror definitivt att det är "vanliga svenska" vandaler/nyfikna som står bakom största delen men att säkert främmande makt också står bakom vissa av intrången. Att tro något annat är oerhört naivt.

Som sagt - antingen förstår du inte skillnaden eller också missförstår du medvetet. Konstigt att så många missförstår dig men att det aldrig beror på det du skriver....

Intet Intet skrev:
Vad tror du själv? Är det främmande makt (Läs Ryssland) som agerar klantiga vandaler som bryter upp dörrarna till vattentornen eller är det de av främmande makt (läs Ryssland) betalda klantiga vandaler som bryter upp dörrarna till vattentornen eller slutligen, är det bara klantiga vandaler (läs Svenska) som bryter upp dörrarna till vattentornen?

Majoriteten här tror på de två första alternativen. Jag tror på det sista. Vad tror du?

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
returen
R Rejäl skrev:
Ja risken med NATO inträdet för den svenske soldaten kommer att öka..
Men när bombade eller anföll Ryssland Sverige senast?
VK2

R
returen returen skrev:
VK2
?

D
Alfredo Alfredo skrev:
Så precis varenda svensk är tryggare idag än de någonsin har varit tidigare? Låter inte det rätt orimligt?
Nej, det låter mycket rimligt eftersom utvecklingen går framåt, det är det där med precis varenda svensk och det stämmer såklart inte, någon är självklart mer hotad idag än igår men som grupp är vi tryggare än någonsin.

Precis som möjligheterna att bota oss har blivit bättre för alla men för någon individ med en viss sjukdom har det inte det.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Vad tror du själv? Är det främmande makt (Läs Ryssland) som agerar klantiga vandaler som bryter upp dörrarna till vattentornen eller är det de av främmande makt (läs Ryssland) betalda klantiga vandaler som bryter upp dörrarna till vattentornen eller slutligen, är det bara klantiga vandaler (läs Svenska) som bryter upp dörrarna till vattentornen?

Majoriteten här tror på de två första alternativen. Jag tror på det sista. Vad tror du?
Du tror alltså att svenska busiga ungdomar unisont över hela landet, oberoende av varandra, plötsligt har utvecklat ett intresse för vattentornssdörrar men när dessa väl är forcerade så tappar de intresset och går där ifrån. Hur skulle isf detta intresse ha väckts i närmast perfekt harmoni?

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
O [old rusty] skrev:
Håller med dig full ut utom detta.
Det var inte hotet mot Ryssland som sjönk när Finland gick med i NATO i ryska ledningens ögon.
.
Det var möjligheten att använda ryska truppers mot Finland som försvann, så det fanns inte längre någon nytta med att ha trupper där. Hotet från Finland har varit noll sen ww2 och det vet även ryssen.
Det där låter så sannolikt att jag tror dig.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Det såg lovande ut tag.. även om rubeln nu tyvärr återhämtat sig. Diverse kommentarer jag läst tyder på att läget inte är så muntert i Ryssland, men svårt att avgöra vad som är rykten och önsketänkande och vad som blir utfallet sen. Jag ser i ska fall ingenting som indikerar att det vore bra att minska vårt stöd.
[bild]
Pengar till krig, finns det alltid. Det har historien visat. Ju fattigare länder, desto mer krig. Så om du tror att kurrande magar minskar stridslusten, tror jag att du bedrar dig. Istället stärks stridsviljan när orsaken till elendet skylls på motståndaren.

D djac skrev:
Du tror alltså att svenska busiga ungdomar unisont över hela landet, oberoende av varandra, plötsligt har utvecklat ett intresse för vattentornssdörrar men när dessa väl är forcerade så tappar de intresset och går där ifrån. Hur skulle isf detta intresse ha väckts i närmast perfekt harmoni?
Det har jag redan svarat på. Två ggr.
Men bara för att det är du, drar jag det en gång till.
Hade det orkestrerats av främmande makt skulle vi inte märkt det. Upptäkt gör ansträngningen meningslös.
Kvar finns en plötslig rapporteringshybris som får något som pågått länge att framstå som en stor nyhet, vilket ger klirr i kassan hos många. Follow the money.

R
D djac skrev:
Hur många dörrar har forcerats? Och du skriver över hela landet har du några fakta om det?

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Det är inte bara i det här forumet som det har dykt upp en skribent som helt utan någon egen analys upprepar Rysspropagandan ord för ord som en papegoja uppenbarligen utan att försöka förstå någonting och en annan som har vidlyftaga analyser med glidande betydelser och en logik som inte går att följa och omkastade tidsföljder och där analyserna mynnar ut i att det mesta är västs och Natos fel. De båda arbetar i par.

På ett engelskspråkigt forum där jag är medlem kallar sig papegojan för Johan. Han påstår sig bo i Sverige men han vet absolut ingenting om hur vardagen fungerar i Sverige och han kan inte svenska. Han påstår sig bo i Uppsala och passerar varje dag Bottnaryd (söder om Vänern) på väg till arbetet. Han säger sig ha segelbåt vid kusten i Uppsala och på sina turer passerar han ofta Öregrund. När han blir arg skriver han direktöversatta ryska förolämpningar. Hans kompis Vadim som förövrigt använde samma något udda språkbruk och gjorde samma språkfel på engelska på en dator med samma extremt ovanliga webbläsare påstod sig också vara i Sverige. En före detta volontär från någon humanitär organisation som arbetade på den ryska sidan fronten i Donetsk som hade förlorar benet och kommit till Sverige för att få vård.
Låter onekligen litet skumt.......

Jag anar ett system i det här.........

• Gilla
Dilato och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.