Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
D djac skrev:
Jag tror att Ryssland han angripit Ukraina, även om jag faktiskt inte sett det, tror du att det är fake news?
Nej det sker och är förskräckligt på alla sätt..
Men hotet mot oss är inte så speciellt stort mer än politiskt styrt för att gå med i NATO bla.

• Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Nej det sker och är förskräckligt på alla sätt..
Men hotet mot oss är inte så speciellt stort mer än politiskt styrt för att gå med i NATO bla.
Precis!

För det är ju inte förens efter vårt nato-inträde som Ryssland började öva flyganfall mot Sverige.
Så är det ju. *ironi om någon missade det*

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
R
O [old rusty] skrev:
Precis!

För det är ju inte förens efter vårt nato-inträde som Ryssland började öva flyganfall mot Sverige.
Så är det ju. *ironi om någon missade det*
Ja det har pågått i år tionden, trots att ingett allvarligt har hänt i vårat land som ryssar skulle ha gjort eller har jag missat något som har hänt i Sverige?

?
P pmd skrev:
Med vilket gift försöker våra politiker förgifta oss?
Kanske inte dina. Utan våra kommunsnubbar.

De har gått genom flertal ggr med orenat och höga halter av pfas. De som bor i området vägrar att använda vattnet för de är för dåligt.

E
Intet Intet skrev:
Vad tror du själv? Är det främmande makt (Läs Ryssland) som agerar klantiga vandaler som bryter upp dörrarna till vattentornen eller är det de av främmande makt (läs Ryssland) betalda klantiga vandaler som bryter upp dörrarna till vattentornen eller slutligen, är det bara klantiga vandaler (läs Svenska) som bryter upp dörrarna till vattentornen?

Majoriteten här tror på de två första alternativen. Jag tror på det sista. Vad tror du?
Jag tror att majoriteten av fallen kan förklaras med annat än främmande makt, men utesluter inte att det skulle kunna vara antingen kartläggning eller för att rent allmänt störa, skapa otrygghet och belasta samhällsresurser.
Oavsett vilket det är tror jag säkerheten behöver ses över, så även på många andra områden som halkat efter när samhället inom och utom riket förändrats.

• Gilla
Rejäl och 4 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du är bra på försköna bilden av vårat land, det ger jag dig.
Alla bombattentat och hot av den undre världen är en större del av otryggheten och kostar oss enorma pengar..

[länk]
[länk]

Sedan så tycks sexualbrotten ökat med senaste åren som bidrar stort till otryggheten..

[länk]

[länk]

[länk]

Känner en hel del som bor i Göteborg som säger att det har aldrig varit så otryggt som det nu är barnen kan inte längre leka och springa ute som dom vill pga. otryggheten..

Vad har Ryssland gjort dom senaste 100åren mot oss?
Jadu...
Kalla kriget var bara fantasier hos några vapensäljare kanske.

• Gilla
djac
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Ja det har pågått i år tionden, trots att ingett allvarligt har hänt i vårat land som ryssar skulle ha gjort eller har jag missat något som har hänt i Sverige?
Kanske de inte vågade med tanke på att de visste vi hade uppbackning.

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Kanske de inte vågade med tanke på att de visste vi hade uppbackning.
Vad skrattar du åt nu?

R
K karlmb skrev:
Vad skrattar du åt nu?
Att våran lilla militärmakt skulle vara något avskräckande!

R Rejäl skrev:
Precis. Och det gör det inte bättre.

Liknelsen här är grannen som varje gång dina barn går till skolan sticker ut älgstudsaren, siktar på dom och trycker av.
Det har inte varit några patroner i än så länge, så det är ju inga problem.

Han gör ju likadant mot dom andra grannbarnen så det är ju ingen fara, och det är ju bara den för konstiga slavfamiljen tvärs över gatan som fick huvudena bortskjutna. Så varför ska du bry dig?

• Gilla
djac och 5 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Varför har västerns sanktioner hittills då begränsad effekt på Rysslands ekonomi?
Trots minimal gasexport till väst å trots att stora delar av Ryska statsbudgeten går till kriget (alltså döda pengar enl PARA)
Begränsat effekt? Är väl snarare så att rubeln och rysk ekonomi håller på att kollapsa, håller Ukraina och väst ut ett år till så imploderar troligen Ryssland.

• Gilla
  • Haha
RoAd och 1 till
  • Laddar…
R
O [old rusty] skrev:
Precis. Och det gör det inte bättre.

Liknelsen här är grannen som varje gång dina barn går till skolan sticker ut älgstudsaren, siktar på dom och trycker av.
Det har inte varit några patroner i än så länge, så det är ju inga problem.

Han gör ju likadant mot dom andra grannbarnen så det är ju ingen fara, och det är ju bara den för konstiga slavfamiljen tvärs över gatan som fick huvudena bortskjutna. Så varför ska du bry dig?
Förstår inte din liknelse alls🤔

• Haha
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Att våran lilla militärmakt skulle vara något avskräckande!
Vi hade världens starkaste luftvapen.
Men jag skrev ju uppbackning, då menade jag ju någon annan.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Begränsat effekt? Är väl snarare så att rubeln och rysk ekonomi håller på att kollapsa, håller Ukraina och väst ut ett år till så imploderar troligen Ryssland.
Begränsad effekt hittills ja.
Vad som sker framöver vet ingen.

Rubeln kollapsade feb 2022, återhämtade sig å har inte nått kursnivåerna sen dess.

Vilka indikationer har du på att det du claimar (och vi alla förgäves hoppats på) är nära förestående?

USD/RUB valutadiagram över fem år, visar rubelns kollaps 2022 och efterföljande återhämtning samt ökning med 59,22% och notering på 100,0009.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
K karlmb skrev:
Vi hade världens starkaste luftvapen.
Ja fantisera är du bra på!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.