18 864 läst · 911 svar
19k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Precis!R Rejäl skrev:
För det är ju inte förens efter vårt nato-inträde som Ryssland började öva flyganfall mot Sverige.
Så är det ju. *ironi om någon missade det*
Ja det har pågått i år tionden, trots att ingett allvarligt har hänt i vårat land som ryssar skulle ha gjort eller har jag missat något som har hänt i Sverige?O [old rusty] skrev:
Jag tror att majoriteten av fallen kan förklaras med annat än främmande makt, men utesluter inte att det skulle kunna vara antingen kartläggning eller för att rent allmänt störa, skapa otrygghet och belasta samhällsresurser.Intet skrev:Vad tror du själv? Är det främmande makt (Läs Ryssland) som agerar klantiga vandaler som bryter upp dörrarna till vattentornen eller är det de av främmande makt (läs Ryssland) betalda klantiga vandaler som bryter upp dörrarna till vattentornen eller slutligen, är det bara klantiga vandaler (läs Svenska) som bryter upp dörrarna till vattentornen?
Majoriteten här tror på de två första alternativen. Jag tror på det sista. Vad tror du?
Oavsett vilket det är tror jag säkerheten behöver ses över, så även på många andra områden som halkat efter när samhället inom och utom riket förändrats.
Jadu...R Rejäl skrev:Du är bra på försköna bilden av vårat land, det ger jag dig.
Alla bombattentat och hot av den undre världen är en större del av otryggheten och kostar oss enorma pengar..
[länk]
[länk]
Sedan så tycks sexualbrotten ökat med senaste åren som bidrar stort till otryggheten..
[länk]
[länk]
[länk]
Känner en hel del som bor i Göteborg som säger att det har aldrig varit så otryggt som det nu är barnen kan inte längre leka och springa ute som dom vill pga. otryggheten..
Vad har Ryssland gjort dom senaste 100åren mot oss?
Kalla kriget var bara fantasier hos några vapensäljare kanske.
Precis. Och det gör det inte bättre.R Rejäl skrev:
Liknelsen här är grannen som varje gång dina barn går till skolan sticker ut älgstudsaren, siktar på dom och trycker av.
Det har inte varit några patroner i än så länge, så det är ju inga problem.
Han gör ju likadant mot dom andra grannbarnen så det är ju ingen fara, och det är ju bara den för konstiga slavfamiljen tvärs över gatan som fick huvudena bortskjutna. Så varför ska du bry dig?
Begränsat effekt? Är väl snarare så att rubeln och rysk ekonomi håller på att kollapsa, håller Ukraina och väst ut ett år till så imploderar troligen Ryssland.Z Zodde skrev:
Förstår inte din liknelse alls🤔O [old rusty] skrev:Precis. Och det gör det inte bättre.
Liknelsen här är grannen som varje gång dina barn går till skolan sticker ut älgstudsaren, siktar på dom och trycker av.
Det har inte varit några patroner i än så länge, så det är ju inga problem.
Han gör ju likadant mot dom andra grannbarnen så det är ju ingen fara, och det är ju bara den för konstiga slavfamiljen tvärs över gatan som fick huvudena bortskjutna. Så varför ska du bry dig?
Begränsad effekt hittills ja.A ajn82 skrev:
Vad som sker framöver vet ingen.
Rubeln kollapsade feb 2022, återhämtade sig å har inte nått kursnivåerna sen dess.
Vilka indikationer har du på att det du claimar (och vi alla förgäves hoppats på) är nära förestående?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder