18 229 läst · 911 svar
18k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det förstår jag att du tror, så är det inte men du får ursäkta i detta fallet, jag uppfattar det som att du är allt för långt från verkligheten för att en enstaka länk till fakta skulle hjälpa.R Rejäl skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 158 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 158 inlägg
Nyttig idiot är då de som tror att Ryssland inte ligger bakom någonting?R Rejäl skrev:
Det finns väl något mitt emellan allt och inget.
Ja, kanske är det därför som man hotar Sverige med olika saker när Sverige talar (talade) om medlemskap i Nato. Kanske är det därför Ryssland kontinuerligt spionerar på Sverige. Kanske är det därför ryska flygplan provocerar Sverige genom att flyga mot Gotland etc. Allt för att man är ointresserad.R Rejäl skrev:
Jag tror inte Ryssland har för avsikt att angripa Sverige i nutid eller i en snar framtid, men jag är verkligen inte så naiv att jag tror att de tycker Sverige och svensk aktivitet är ointressant. Deras agerande med både spionage och sabotage talar för motsatsen.
Jag tror inte du bor här.R Rejäl skrev:Ser minst ett nyhetsprogram om dagen tex. rapport eller tv4 nyheterna samt läser Aftonbladet eller expressen så håller inte med sig alls..
Ryss fobi kallas det du och många har drabbats av att Ryssland skulle vara bakom allt som sker..
Tror lilla Sverige är tämligen ointressant i Putins ögon som det ser ut..
9700 inlägg sedan 2021. Dold profilsida. Spelar ner allt som har med Ryskt hot att göra. Tänk själva.
Redigerat:
iom att det bara finns rysstroll, vapenvägrare och de som fått frisedel här så är min information till ingen nyttaR Rejäl skrev:
kanske en och annan malaj oxå men de kan vara rätt högt skolade så de vet
Jag suger ett tag till på denna karamellen
Har aldrig påstått att dom är oskyldiga men det ropas ut till hör o vänster om att ryssarna ligger bakom allt, och det tror jag inte ett dugg på dom ligger säkerligen på en konstant eller minskad nivå när det gäller tex. Spionage i Sverige och det ligger helt i sakens natur då dom inte har oändligt med varken resurser eller pengar som många har skrivit om i tråden..Fairlane skrev:
Helt enig..Fairlane skrev:
Ja dessa hot hade inte kommit om inte vi hade ansökt och senare gått med så det är vanligt skrämselpropaganda helt enkelt../Fairlane skrev:
Här tror vi ganska lika, bra att du inte är naiv då det är en folksjukdom i detta land..Fairlane skrev:
Jo alla som som har avvikande åsikter är "nyttiga idioter".... sen finns det en mycket primitiv världsbild där man ger Putin skulden för allt ont.Fairlane skrev:Nyttig idiot är då de som tror att Ryssland inte ligger bakom någonting?
Det finns väl något mitt emellan allt och inget.
Ja, kanske är det därför som man hotar Sverige med olika saker när Sverige talar (talade) om medlemskap i Nato. Kanske är det därför Ryssland kontinuerligt spionerar på Sverige. Kanske är det därför ryska flygplan provocerar Sverige genom att flyga mot Gotland etc. Allt för att man är ointresserad.
Jag tror inte Ryssland har för avsikt att angripa Sverige i nutid eller i en snar framtid, men jag är verkligen inte så naiv att jag tror att de tycker Sverige och svensk aktivitet är ointressant. Deras agerande med både spionage och sabotage talar för motsatsen.
Putin ska givetvist tuktas med maktmedel och sedan försvinna och det ser klart lovande ut att Trumpen klarar det. Sen är det nog det stora landet i Östern dvs Kina som skriver manus just nu.
Intressant artikel om Trump och von der Leyen
https://www.politico.eu/article/urs...joe-biden-liability-white-house-eu-relations/
Ska EU lyckas vara med på "spelplan" när det drar ihop sig?
(over & out för idag)
Hur många ska man ha för att vara misstänkt? @Rejäl har ca 2500 per år. Jag har 1600. Är det också misstänkt? 😂K karlmb skrev:
Huva, så skumt! 😱K karlmb skrev:
Det är nog en rätt liten andel av hans inlägg som har ett dugg med Ryssland att göra. En massa dravel om Karo och Ernst ger inga pluspoäng i öster. Skärpning om datjan ska ge en härlig ålderdom! 😂K karlmb skrev:
Jag kan avslöja en sak till dig min lille vän mina släktingar har skjutit ihjäl ryssar och kommer så att göra om dom angriper, du ditt lilla troll sitter bara o fantiserar och kanske önskar att ryssen kommer, men jag kan tala om för dig att det ser inte ljust ut för dina önskemål..K karlmb skrev:
Hur kan du veta det?R Rejäl skrev:
Ja, du kanske har rätt. Admin kan ju kolla upp.Alfredo skrev:Hur många ska man ha för att vara misstänkt? @Rejäl har ca 2500 per år. Jag har 1600. Är det också misstänkt? 😂
Huva, så skumt! 😱
Det är nog en rätt liten andel av hans inlägg som har ett dugg med Ryssland att göra. En massa dravel om Karo och Ernst ger inga pluspoäng i öster. Skärpning om datjan ska ge en härlig ålderdom! 😂
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 439 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 439 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 897 inlägg
Jag har raderat diverse tjafs. Diskutera sakligt, utan personliga påhopp tack. Har kollat profiler och jag tror inte vi har rysstroll i tråden.
/Moderator
/Moderator