Status
Inte öppen för fler kommentarer.
A AndersS skrev:
Så några hundralappar i månaden till SVT betalar jag gärna och gillar även deras utbud.
Det galna är att med det nya förslaget blir även vi andra, som är totalt ointresserade av det PK-färgade skräpet, också tvungna att betala för smörjan.

Om sådana som du vill betala för det, så borde väl det rimliga vara att koda programmen och köra ut dem som ett par betalkanaler bland alla andra.

Redigerat:
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 9 till
  • Laddar…
Jan Stenbeck förklarade en gång vad kommersiella TV-kanaler går ut på.
Att sälja reklamtid, tv-programmen är bara för att locka tittare som ser reklamen.

• Gilla
Stickan56 och 2 till
  • Laddar…
Tycker det är bra om t.ex. du KOW bidrar till mitt tittande, har inga problem med det;)
Totalt sett är det småpengar som jag kan avvara eller använda till lite där inte enbart "marknadskrafterna" styr.:D Så för mig är det ingen stor fråga, bara några hundralappar i övrig Internet/mobil/bredband/etc pengarna där vi nog ändå lägger mellan 1000-2000/månad. Är ju bara att vi håller på våra teknikprylar i 1-2år längre så är det betalat:rofl:

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
L lat skrev:
Att sälja reklamtid, tv-programmen är bara för att locka tittare som ser reklamen.
Och blir påverkade av reklamen, jag stänger av ljudet och kollar vad som händer på Byggahusforum när reklamen dyker upp;)

• Gilla
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Tycker det är bra om t.ex. du KOW bidrar till mitt tittande, har inga problem med det;)
Jo det är klart, det alltid är bättre att någon annan betalar.
OK, jag betalar din TV-avgift om du betalar mina hus- och bilförsäkringar och mina tandläkarräkningar.
Skall vi ta i hand på det?

//Gnällig Pensionär

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
OK, jag betalar din TV-avgift om du betalar mina hus- och bilförsäkringar och mina tandläkarräkningar.
Skall vi ta i hand på det?
Vad sägs om att vi betalar din hemtjänst? Och dina vägar. Och färdtjänst. Ochv akutsjukvården?

• Gilla
Stickan56 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
L Lolight skrev:
Det känns för mig som att vi just nu har nått taket för hur många tv-kanaler som behövs (publika och betalkanaler). Kollade nyligen på deras tablåer och det är ju mest repriser på serier från 90-talet.
Exakt, helt klart dags att lägga ner först och främst TV3, sen ZTV, TV4 är ju inte sämst, men borde kanske också läggas ner.

Jag är inte det minsta sugen på att betala för TV3, jag ser ju aldrig på den kanalen, OBS ALDRIG, jag kan inte ens se den sedan 6 år sedan, men hade helt dömt ut skiten flera år innan dess.

Varför ska jag betala för TV3 då ... va va va ?

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
L lat skrev:
Det finns massor av kommersiella kanaler som inte visar reklam.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad sägs om att vi betalar din hemtjänst? Och dina vägar. Och färdtjänst. Ochv akutsjukvården?
Varför det?
Det är väl nyttigheter som vi alla behöver och använder då och då.
Till skillnad från Mello, fotbolls-VM och annan, om du ursäktar uttrycket, skit.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 5 till
  • Laddar…
RoTe
Är det någon som förstår hur "Alliansen" kan rösta för denna skatt? Dom blir ju ständigt "bashade" av vänsterorienterade propagandamaskinen SVT och SR!

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
RoTe RoTe skrev:
Är det någon som förstår hur "Alliansen" kan rösta för denna skatt? Dom blir ju ständigt "bashade" av vänsterorienterade propagandamaskinen SVT och SR!
Det håller jag verkligen inte med om.
SVT har i det närmaste bedrivit en kampanj mot miljöpartiet de senaste 3 åren. Den som inte gillar MP kan verkligen tacka SVT för att ordentligt hjälpt till så de knappt tar sig in i riksdagen idag.
SVT nyheter har gått främst i "drevet" mot MP, dom har stått där i sändning efter sändning och frågat och pressat Romson, Fridolin och Lövin om det här med försäljning av kolgruvor och kolbitar i valrörelsen, Kahn och Kaplan-affären, vad de tycker om skärpt asylpolitik, jagat efter romsons uttalanden, typ koncentrationsläger på medelhavet och 9/11 och olycka, ständigt ifrågasatt varför MP inte får ut sin politik osv osv
SVT nyheter har hela tiden siktat in sig på alla sprickor mellan S och MP som man hittar, och jagat efter svar och pressad MP om allt, och hållt tag i varje sak så länge som det varit nyhetsmässigt möjligt.
Inget annat av de vanliga medierna har jagat MP lika hårt (försök att hitta det, så ser du), så ifall du hatar SR/SVT men även MP så kanske du kan vara nöjd, och ta med jämnmod att du betalat för SR/SVT under dessa 3 år, ty det är mycket deras förtjänst att de nästan åker ur riksdagen, eller kanske t.o.m gör det.

(Och bara ifall någon undrar, nej jag är verkligen inte någon miljöpartist, jag insåg redan för drygt 4 år sedan vilken märkligt röra det skulle bli med S + MP, (dvs att det var omöjligt att rösta på dessa då,) då de egentligen tycker så fundamentalt olika, och nu har jag dessutom kommit på vad som är den egentliga skillnaden mellan dessa partier, men det tar jag inte i denna tråd)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
SVT har i det närmaste bedrivit en kampanj mot miljöpartiet de senaste 3 åren. Den som inte gillar MP kan verkligen tacka SVT för att ordentligt hjälpt till så de knappt tar sig in i riksdagen idag.
SVT nyheter har gått främst i "drevet" mot MP, dom har stått där i sändning efter sändning och frågat och pressat Romson, Fridolin och Lövin om det här med försäljning av kolgruvor och kolbitar i valrörelsen, Kahn och Kaplan-affären, vad de tycker om skärpt asylpolitik, jagat efter romsons uttalanden, typ koncentrationsläger på medelhavet och 9/11 och olycka, ständigt ifrågasatt varför MP inte får ut sin politik osv osv
SVT nyheter har hela tiden siktat in sig på alla sprickor mellan S och MP som man hittar, och jagat efter svar och pressad MP om allt, och hållt tag i varje sak så länge som det varit nyhetsmässigt möjligt.
Inget annat av de vanliga medierna har jagat MP lika hårt (försök att hitta det, så ser du), så ifall du hatar SR/SVT men även MP så kanske du kan vara nöjd, och ta med jämnmod att du betalat för SR/SVT under dessa 3 år, ty det är mycket deras förtjänst att de nästan åker ur riksdagen, eller kanske t.o.m gör det.

(Och bara ifall någon undrar, nej jag är verkligen inte någon miljöpartist, jag insåg redan för drygt 4 år sedan vilken märkligt röra det skulle bli med S + MP, (dvs att det var omöjligt att rösta på dessa då,) då de egentligen tycker så fundamentalt olika, och nu har jag dessutom kommit på vad som är den egentliga skillnaden mellan dessa partier, men det tar jag inte i denna tråd)
Det är detta jag förväntar mig av public service, och att de då gör samma sak även med övriga partier.

L
Mikael_L Mikael_L skrev:

Det stämmer mycket dåligt. MP har varit skyddade så gott det går på SVT, just för att de som jobbar på SVT älskar vänstern och främst MP. Någon undersökning som gjordes visade att uppslutningen kring vänstern och MP var närmaste total på SVT. Och de som röstar MP var över hälften. Så en normal valundersökning ger MP nära 4%, men på SVT hade de fått över 50%.

L
RoTe RoTe skrev:
Därför är det tjänster och gentjänster i toppen. Alliansen är inte längre sugna på att ändra något. Bara de får behålla sina löner och uppdrag som det är, så kan det fortsätta funka som det gör.

Redigerat av moderator:
L Lolight skrev:
Det stämmer mycket dåligt. MP har varit skyddade så gott det går på SVT, just för att de som jobbar på SVT älskar vänstern och främst MP. Någon undersökning som gjordes visade att uppslutningen kring vänstern och MP var närmaste total på SVT. Och de som röstar MP var över hälften. Så en normal valundersökning ger MP nära 4%, men på SVT hade de fått över 50%.
Precis, de ger MP otroligt mycket uppmärksamhet. Man får lätt uppfattningen att de är ett av Sveriges största partier och att det nästan är de som styr och ställer, medan de i själva verket i princip är ett extremistiskt marginalparti.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.