38 945 läst · 612 svar
39k läst
612 svar
Så blir nya TV-avgiften
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
För övrigt:BirgitS skrev:
Att kalla den där okritiska hyllningsartikeln av en kvasivetenskaplig journalist för en recension är galet.
Bara positiva ord, inga försök till objektiv bedömning eller kritik.
Då är det inte någon "recension".
Du vet väl att de som ägnar sig åt bokrecensioner brukar kallas litteraturkritiker?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 083 inlägg
Skillnaden var att du påstod att just de tidningarna etc. var mainstream, medan jag frågade om du verkligen inte tyckte det om några andra.KnockOnWood skrev:
KnockOnWood skrev:
Jag ser inga hyllningsord, inget som "en fantastisk bok", "mycket värdefull information" etc. Var ser du hyllningen av boken eller författaren, vilka ord och meningar?KnockOnWood skrev:För övrigt:
Att kalla den där okritiska hyllningsartikeln av en kvasivetenskaplig journalist för en recension är galet.
Bara positiva ord, inga försök till objektiv bedömning eller kritik.
Då är det inte någon "recension".
Du vet väl att de som ägnar sig åt bokrecensioner brukar kallas litteraturkritiker?
Okej, då kan vi kalla det ett referat av en bok och en intervju med författaren om du föredrar det.
Har du lyssnat till intervjun än?
Måste du nedvärdera en journalist bara för att du inte håller med om det som står i ett referat av bok?
För att vara objektiv och komma med något välgrundat omdöme behöver man väl läsa en hel del av en journalists verk, annars blir det ju bara vinklat.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Precis, och som en händelse har vi ju en tråd enkom för missuppfattningar: https://www.byggahus.se/forum/threads/stora-missuppfattningstraden.205711/
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 083 inlägg
KnockOnWood skrev:
Själv är jag mest förvånad/förundrad över att tråden inte rensas med tanke på att den är 35 sidor lång och teveavgifter har väl inte diskuterades de senaste 20 sidorna eller vad det nu kan vara (jag tänker inte gå tillbaks och kolla ).
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja, och till din heder måste sägas att du verkligen har dragit ditt strå till stackenBirgitS skrev:
Ja det är väl din stora önskan att så sker. Jag kommer hålla mig mycket hårdare till ämnet i fortsättningen och därmed inte svara på dina inlägg.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 083 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Hoppsan, nu bröt du mot §8:BirgitS skrev:
"§ 8 Respektera våra moderatorer
...Synpunkter på moderering skickas via pm och läggs aldrig ut i forumet."
Men hav förtröstan: En dag är du själv moderator, och kan styra och ställa som du vill
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 083 inlägg
Så nu har jag rapporterat mitt inlägg
Jag är moderator i andra forum så jag är fullt medveten om hur det är, men jag är nog mer en konsensus-människa än en som styr och ställer helt efter eget huvud.
Jag är moderator i andra forum så jag är fullt medveten om hur det är, men jag är nog mer en konsensus-människa än en som styr och ställer helt efter eget huvud.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 137 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 137 inlägg
Tillbaka till avgiften, eller snarare vad den ska finansiera.
Public service-utredningen som har gott stöd i Riksdagen föreslår en expansiv budget utan effektiviseringar:
"2020 kommer SVT tilldelas strax över 5 miljarder kronor, SR strax över 3 miljarder och UR knappt 0,5 miljard. Anslaget fortsätter att räknas upp med 2 procent per år, och dessutom föreslås de medel som tidigare gick till Radiotjänst tillskjutas bolagen. Det innebär 166 miljoner om året, utöver uppräkningen."
https://www.svd.se/miljardseger-for-public-service--men-sd-staller-inte-upp
Men det blir tydligen begränsningar för närvaron i sociala medier.
Public service-utredningen som har gott stöd i Riksdagen föreslår en expansiv budget utan effektiviseringar:
"2020 kommer SVT tilldelas strax över 5 miljarder kronor, SR strax över 3 miljarder och UR knappt 0,5 miljard. Anslaget fortsätter att räknas upp med 2 procent per år, och dessutom föreslås de medel som tidigare gick till Radiotjänst tillskjutas bolagen. Det innebär 166 miljoner om året, utöver uppräkningen."
https://www.svd.se/miljardseger-for-public-service--men-sd-staller-inte-upp
Men det blir tydligen begränsningar för närvaron i sociala medier.