Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS BirgitS skrev:
Då är det ju inte en objektiv recension längre utan det blir subjektivt/vridet.
För övrigt:
Att kalla den där okritiska hyllningsartikeln av en kvasivetenskaplig journalist för en recension är galet.
Bara positiva ord, inga försök till objektiv bedömning eller kritik.
Då är det inte någon "recension".
Du vet väl att de som ägnar sig åt bokrecensioner brukar kallas litteraturkritiker?

BirgitS
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, du anmärkte ju på att jag hade utelämnat Sydsvenskan.
Skillnaden var att du påstod att just de tidningarna etc. var mainstream, medan jag frågade om du verkligen inte tyckte det om några andra.
Enkelt kan vi väl säga STV, TV4, SR, DN, SVD, AB och Expressen

För övrigt:
Att kalla den där okritiska hyllningsartikeln av en kvasivetenskaplig journalist för en recension är galet.
Bara positiva ord, inga försök till objektiv bedömning eller kritik.
Då är det inte någon "recension".
Du vet väl att de som ägnar sig åt bokrecensioner brukar kallas litteraturkritiker?
Jag ser inga hyllningsord, inget som "en fantastisk bok", "mycket värdefull information" etc. Var ser du hyllningen av boken eller författaren, vilka ord och meningar?

Okej, då kan vi kalla det ett referat av en bok och en intervju med författaren om du föredrar det.
Har du lyssnat till intervjun än?

Måste du nedvärdera en journalist bara för att du inte håller med om det som står i ett referat av bok?
För att vara objektiv och komma med något välgrundat omdöme behöver man väl läsa en hel del av en journalists verk, annars blir det ju bara vinklat.

BirgitS BirgitS skrev:
Skillnaden var att du påstod att just de tidningarna etc. var mainstream
Enkelt kan vi väl säga STV, TV4, SR, DN, SVD, AB och Expressen
Du har svårt att förstå Svenska eller?

• Gilla
Lolight
  • Laddar…
BirgitS
Nej, jag är övertygad om att "enkelt kan vi väl säga" inte är ett synonym till "till exempel".

J
Det är ganska underhållande att läsa en dialog mellan två personer som tävlar i att missförstå varandra.

• Gilla
Lolight och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Precis, och som en händelse har vi ju en tråd enkom för missuppfattningar:
Satan i gatan, satt jag här hela dagen igår och skrev i fel tråd :(
Ber verkligen om ursäkt för detta!

Kom med Birgit, så fortsätter vi diskussionen i rätt tråd :)

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
BirgitS
Satan i gatan, satt jag här hela dagen igår och skrev i fel tråd :(
Ber verkligen om ursäkt för detta!

Kom med Birgit, så fortsätter vi diskussionen i rätt tråd :)
:)
Själv är jag mest förvånad/förundrad över att tråden inte rensas med tanke på att den är 35 sidor lång och teveavgifter har väl inte diskuterades de senaste 20 sidorna eller vad det nu kan vara (jag tänker inte gå tillbaks och kolla ;) ).

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Själv är jag mest förvånad/förundrad över att tråden inte rensas med tanke på att den är 35 sidor lång och teveavgifter har väl inte diskuterades de senaste 20 sidorna eller vad det nu kan vara (jag tänker inte gå tillbaks och kolla ;) ).
Ja, och till din heder måste sägas att du verkligen har dragit ditt strå till stacken :)

L
BirgitS BirgitS skrev:
Ja det är väl din stora önskan att så sker. Jag kommer hålla mig mycket hårdare till ämnet i fortsättningen och därmed inte svara på dina inlägg.

BirgitS
Ja, och till din heder måste sägas att du verkligen har dragit ditt strå till stacken :)
Tack detsamma :)
Jag har gjorde i början flera försök på att uppmärksamma moderatorerna på tråden var off-topic, men eftersom de tydligen inte höll med så anpassade jag mig till det.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag har gjorde i början flera försök på att uppmärksamma moderatorerna på tråden var off-topic, men eftersom de tydligen inte höll med så anpassade jag mig till det.
Hoppsan, nu bröt du mot §8:
"§ 8 Respektera våra moderatorer
...Synpunkter på moderering skickas via pm och läggs aldrig ut i forumet."
Men hav förtröstan: En dag är du själv moderator, och kan styra och ställa som du vill :)

• Gilla
martin43
  • Laddar…
BirgitS
Så nu har jag rapporterat mitt inlägg :)
Jag är moderator i andra forum så jag är fullt medveten om hur det är, men jag är nog mer en konsensus-människa än en som styr och ställer helt efter eget huvud.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Claes Sörmland
Tillbaka till avgiften, eller snarare vad den ska finansiera.

Public service-utredningen som har gott stöd i Riksdagen föreslår en expansiv budget utan effektiviseringar:

"2020 kommer SVT tilldelas strax över 5 miljarder kronor, SR strax över 3 miljarder och UR knappt 0,5 miljard. Anslaget fortsätter att räknas upp med 2 procent per år, och dessutom föreslås de medel som tidigare gick till Radiotjänst tillskjutas bolagen. Det innebär 166 miljoner om året, utöver uppräkningen."

https://www.svd.se/miljardseger-for-public-service--men-sd-staller-inte-upp

Men det blir tydligen begränsningar för närvaron i sociala medier.

SD röstade emot skattefinansiering vilket jag tycker är helt rätt.

• Gilla
RoTe och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.