38 948 läst · 612 svar
39k läst
612 svar
Så blir nya TV-avgiften
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hur var det nu med att SvT inte är vänstervridet och inte sysslar med att indoktrinera t ex. små barn?
Stefan Löfvens utskrattade replik om LAS som svar på fråga om utvisning av våldtäktsdömda förklaras av retorikexperten Elinor Falkman i SVT:s Lilla Aktuellt som missförstånd, flicka som hävdar att han inte höll sig till ämnet tillrättavisas
Stefan Löfvens utskrattade replik om LAS som svar på fråga om utvisning av våldtäktsdömda förklaras av retorikexperten Elinor Falkman i SVT:s Lilla Aktuellt som missförstånd, flicka som hävdar att han inte höll sig till ämnet tillrättavisas
Nja, retorikexperten förklarar att Löven gör fel, och går in i det på fel sätt.
Om nu SVT skulle varit intresserade av att skydda Löven så skulle hans totala lågvattenmärke inte ens fått komma med i inslaget.
Tror du Putin, Berlusconi eller Erdogan skulle tillåtit att en sådan miss från dom skulle fått chansen att sändas en enda gång till?
Om nu SVT skulle varit intresserade av att skydda Löven så skulle hans totala lågvattenmärke inte ens fått komma med i inslaget.
Tror du Putin, Berlusconi eller Erdogan skulle tillåtit att en sådan miss från dom skulle fått chansen att sändas en enda gång till?
Med Putin vet jag inte. Visserligen så har han total kontroll över media där. Men Ryssland har ganska stor demokrati och information sprids varken Putin vill eller inte.Mikael_L skrev:Nja, retorikexperten förklarar att Löven gör fel, och går in i det på fel sätt.
Nu var skadan redan skedd. Och då kan inte SVT mörka. Tror du t ex om allt var inspelat att inte SVT skulle tagit bort inslaget? Kanske kanske inte, svarar jag. Då vi börjar gå dit nu. Normalt ska dessa debatter vara totalt intetsägande, och alla ska vara bra nog att svara något som inte betyder något men ändå låter bra. Nu, råkade den gubben inte funka för Stefan denna gången. Det var med andra ord dåliga förberedelser som låg bakom.
Är du go, eller......L Lolight skrev:
Du hävdar att SVT är indoktrinerat, styrt & ett propagandainstrument & samtidigt så hävdar du att Rysk TV/Press/Radio inte är det???
Ursäkta om jag undrar, är du ett ryskt troll, eller vad??
Inte riktigt så. SVT är statligt styrd media. Så är det även med RT.com och vissa annan, främst TV-media i Ryssland. Men det funkar inte fullt ut, för staten/ Putin kan inte styra all media i Ryssland.L lat skrev:
På samma sätt som Stefan inte har kunnat styra viss alternativmedia här. Det är ganska likartat faktiskt.
Främst är SVT statligt finansierat. Det är inte helt lika med styrd.
Styrningen (på pappret i alla fall) är att SVT ska vara opolitiska och objektiva.
Och det tycker jag de lyckas med ganska väl. Särskilt i jämförelse.
Men jag vet att du är av annan åsikt.
edit:
Och angående mitt svar innan, om inslaget i barnkanalen, där jag sen skrev;
Och visst kritiserade retorikexperten Löven just sådär, man sätter jag på mig mina misstänksamhetsglasögon (oh, sicket cooolt ord..) så kan jag nog också reagera lite på det där inslaget. Riktigt schysst var det inte, bara hälften var kritik, och resten trams.
Och det togs exempel från andra partiledare också, men det blev inte riktigt jämlikt ändå.
Men som jag skrev förra gången, styrde verkligen sossarna över SVT så SVT var deras politiska förlängda arm så skulle man naturligtvis aldrig visat Lövens schabbel öht i TV.
Det där går ju liksom inte att försvara eller snacka bort, bäst är det att låta det försvinna istället.
Styrningen (på pappret i alla fall) är att SVT ska vara opolitiska och objektiva.
Och det tycker jag de lyckas med ganska väl. Särskilt i jämförelse.
Men jag vet att du är av annan åsikt.
edit:
Och angående mitt svar innan, om inslaget i barnkanalen, där jag sen skrev;
Jag var ju tvungen att gå in på SVT-play och kolla innan jag skrev mitt svar.Mikael_L skrev:
Och visst kritiserade retorikexperten Löven just sådär, man sätter jag på mig mina misstänksamhetsglasögon (oh, sicket cooolt ord..) så kan jag nog också reagera lite på det där inslaget. Riktigt schysst var det inte, bara hälften var kritik, och resten trams.
Och det togs exempel från andra partiledare också, men det blev inte riktigt jämlikt ändå.
Men som jag skrev förra gången, styrde verkligen sossarna över SVT så SVT var deras politiska förlängda arm så skulle man naturligtvis aldrig visat Lövens schabbel öht i TV.
Det där går ju liksom inte att försvara eller snacka bort, bäst är det att låta det försvinna istället.
Redigerat:
Ganska likartat!!!!L Lolight skrev:
Ge dig!!! Du påstår väl inte på fullt allvar att mediasituationen är "ganska likartad" i Sverige och Ryssland!!!
Snacka om att gå i ledband
När hörde/läste/såg du nåt om oppositionen i Ryssland som var ens någorlunda objektivt????
Och du menar att den svenska oppositionen behandlas likadant i svensk statsmedia????
Vill du bli behandlad med nån form av respekt så får du också se till att du har nån form av trovärdighet!!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 715 inlägg
När lät den svenska staten mörda en journalist senast? Säga vad man vill om svensk statsmedia, men vi är förstås inte i närheten av situationen i den ryska diktaturen.
På vilket sätt är detta inte objektivt????KnockOnWood skrev:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/moderaterna-obligatorisk-sprakforskola-for-nyanlanda-barn
Så du tror alltså att Putin skulle ha mördat en person som Ryssland har själva har utlämnat? Och detta precis före ett val i egna landet? Samtidigt som personen överlever, personen har ett hat till Ryssland.Nötegårdsgubben skrev:
Detta gift finns hos alla större makter. Tvärtemot vad media säger. Labben i UK säger att det inte kan kopplas till Ryssland.
Det behövdes piskas upp en retorik emot Ryssland. Så de började med en "giftattack" i UK, för sedan följa upp med påstådd gas-attack i Syren. Allt för att kunna motivera en attack mot Syrien. Det var aldrig någon gas-attack i Syrien, det är nu bevisat.
Lika lite som de träffade några gasfabriker eller gaslager. Det vore oerhört dumt att bomba dem, för då sprider du ju gasen?
Du tror alltså att Ryssland skulle ha använt detta giftet. När det finns så mycket bättre saker, som används av alla hemliga underrättelsetjänster sedan 70-talet. Det är ett gift som ger infarkt och som sedan inte kan spåras i kroppen.
Läs nyheter och annat från fler ställen är SVT så ser du att historien inte alls liknar den som förmedlas av MSM här.
Så vi är inte i närheten av Ryssland?
När regeringen tillsammans med det stora företaget DN och Bonnier, gör gemensam sak, håller möte.
Bestämmer att utpressa google. Allt i syfte att tysta fria ordet, samt få bort Granskning Sverige och samnytt.
Hur många lagar bryter de emot där? Hur många grundlagar. Och ingen reagerar.
Det är så fascism ser ut.
Redigerat:
Ojoj, du går verkligen i Putins ledband.
Och om du vill kan vi räkna upp tiotalet andra mördade journalister.
Och sen var det förövrigt ingen journalist som du tar upp, utan en rysk spion, som sedermera blev dubbelagent och avhoppare. Ryssland vill säkerligen statuera exempel, för att varna sina andra agenter.
Eller snart har du väl att berätta att det faktiskt var en positivspelare från Minsk, som hittade på att Trump hade den där sexaffären, så det faktiskt var CIA som försökte mörda.
Och om du vill kan vi räkna upp tiotalet andra mördade journalister.
Och sen var det förövrigt ingen journalist som du tar upp, utan en rysk spion, som sedermera blev dubbelagent och avhoppare. Ryssland vill säkerligen statuera exempel, för att varna sina andra agenter.
Eller snart har du väl att berätta att det faktiskt var en positivspelare från Minsk, som hittade på att Trump hade den där sexaffären, så det faktiskt var CIA som försökte mörda.
Alltså Mikael_L det är svårt att övertyga någon att den har fel fakta. Du läser svensk MSM, steg två så funderar du lite själv också.
Det är så du tar in fakta.
Jag gör samma sak, men jag lyssnar också på utländsk MSM. Samt utländsk oberoende media, samt utländsk alternativ media, samt svensk alternativ media.
Vem tror du vet mest om olika händelser? Jag kommer aldrig kunna övertyga dig om att artiklar från SVT är vinklade, om du inte själv börjar följa dessa källor jag räknat upp. Längre än så kommer vi inte här.
För det jag skriver här kommer du bara säga "jag tror dig inte". För jag har inte något förtroende hos dig. Därmed tror du inte på mig, Dessutom så skulle ju Svensk MSM då också ha vinklat eller ha fel. Bara det är ju otänkbart för dig.
Det är så du tar in fakta.
Jag gör samma sak, men jag lyssnar också på utländsk MSM. Samt utländsk oberoende media, samt utländsk alternativ media, samt svensk alternativ media.
Vem tror du vet mest om olika händelser? Jag kommer aldrig kunna övertyga dig om att artiklar från SVT är vinklade, om du inte själv börjar följa dessa källor jag räknat upp. Längre än så kommer vi inte här.
För det jag skriver här kommer du bara säga "jag tror dig inte". För jag har inte något förtroende hos dig. Därmed tror du inte på mig, Dessutom så skulle ju Svensk MSM då också ha vinklat eller ha fel. Bara det är ju otänkbart för dig.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Nej det vet jag inte riktigt, har inte satt mig in i frågan.L lat skrev:
Men minns ni vilket ramaskri det blev när dåvarande skolministern vill att de romska barnen skulle hämtas till skolan av polis:
"Eksjö kommun har under en längre tid kämpat med att förmå en grupp romska barn att gå till skolan. Skolminister Ibrahim Baylan tycker att kommuner som har problem med att få barn till skolan ska ta hjälp av polisen."
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=832126
Och vad sägs om denna Fake News-artikel?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...sverige-oro-over-rasistiskt-hat-maste-bemotas
Men jag tycker det verkar att PK-media efter svetsministerns blunder/fadäs/idioti har sansat sig lite, och i alla fall försöker ge sken av att vara objektiva