L lordi #31 Medlem · Halland · 6 252 inlägg 6 feb 2024 23:12 lordi Medlem Halland 6 252 inlägg 6 feb 2024 23:12 #31 A Arga Tanten skrev: Javisst. Men jag funderar på om det inte hade gått att sätta böjen högre upp från golvet - röret borde ju isf ändå få samma avstånd till väggen? Det går ju att vända på det nedre röret så böjen kommer längre upp. Ser inte så prydligt ut kanske, men det blir lättare att lyfta på huven då.
A Arga Tanten skrev: Javisst. Men jag funderar på om det inte hade gått att sätta böjen högre upp från golvet - röret borde ju isf ändå få samma avstånd till väggen? Det går ju att vända på det nedre röret så böjen kommer längre upp. Ser inte så prydligt ut kanske, men det blir lättare att lyfta på huven då.
A Arga Tanten #32 Medlem · 47 inlägg 7 feb 2024 17:38 Arga Tanten Medlem 47 inlägg 7 feb 2024 17:38 #32 L lordi skrev: Det går ju att vända på det nedre röret så böjen kommer längre upp. Ser inte så prydligt ut kanske, men det blir lättare att lyfta på huven då. Tack. Det är så jag tänker också. Hur det ser ut spelar ingen roll, då man bara kan se det om man står i badkaret och kikar.
L lordi skrev: Det går ju att vända på det nedre röret så böjen kommer längre upp. Ser inte så prydligt ut kanske, men det blir lättare att lyfta på huven då. Tack. Det är så jag tänker också. Hur det ser ut spelar ingen roll, då man bara kan se det om man står i badkaret och kikar.