A anis16 skrev:
Hällen har idag ihopkopplingsbara ytor som vi köpt E-lux stekbord till. Dessa verkar ha utgått helt i de nya hällarna från E-lux. En annan sak är att storleken på hällarna verkar ha ändrats till >70cm på de lite mer high-end så det talar för att byta glaset.
Där har du ju svaret på frågan om det är värt att byta glaset...

mexitegel mexitegel skrev:
Vi köpte en HOB750MF för någon månad sedan, 70cm bred och i hopkopplingsbar zon som vi tycker funkar bra.

Annars har jag inte skruvat i E-lux hällar men i andra märken har glasskivan legat "ovanpå" och därmed lätt att byta.
HOB750MF såg fin ut men tyvärr byggde vi köket med hällen i 45° vinkel när det nästan bara fanns 60-bredd så vi är lite låsta.

Jag får testa att skruva isär den från glaset först innan jag beställer nya glaset, vill förstå komplexiteten med touchkontrollern etc. Har ju bytt en hel del ipad-skärmar och iPhone 5s /se...

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ahh, jag uppfattade att du menade att alla nya hällar bara var över 70cm (tolkade ditt >70 lite för bokstavligt :))

Trimmerhuvudet bestämde sig för att öppna sig självt mitt under pågående trimning och alla delarna spreds väldigt effektivt över hela nejden :seenoevil:. Lyckades till slut hitta alla utom en, ”tryckpucken” i botten som matar fram mera tråd.

Lånade sonens 3D-skrivare och skrev ut en ny, nu återstår att se hur länge den håller :cool:.

Öppnat trimmerhuvud, trimmertråd och ersatt 3D-utskriven tryckpuck på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ullberg och 2 till
  • Laddar…
P
P Paxman skrev:
Nästa häll ska jag försäkra mig om har induktionsytor som överensstämmer med markeringarna på hällen, inte som den vi har nu där båda främre plattorna värmer lika stor yta av kastrullerna, trots att den vänstra är markerad för mycket större. Falsk marknadsföring om ni frågar mig (hällen fanns i huset när vi köpte det, så valet av häll gjordes inte av oss).
Har också detta problem med min häll från Whirlpool. Rena skiten att värmen inte har större spridning på de större plattorna.

• Gilla
Paxman
  • Laddar…
Öppnad gammal ismaskin som visar inre delar och damm, placerad på arbetsbänk i verkstad.
Skapa konto
Täppt och dammig kondensor på en gammal ismaskin som indikerar underhållsbehov.
Skapa konto

Sambon kom hemsläpandes med en gammal ismaskin som inte fungerade. Kan ha hittat ett av problemen, damm! ;)

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Nedmonterade maskindelar och skruvar ordnade på tyg bredvid ett vinglas på ett arbetsbord.
Skapa konto

Jaha, hur ska det här sitta ihop då? (Det är inte jag som skruvat isär)

• Wow
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Mekaniska komponenter demonterade och ordnade på en tygklädd yta med en skruvmejsel i bakgrunden.
Skapa konto
En nyligen monterad genomföring med gängad axel på ett arbetsbord omgivet av verktyg.
Skapa konto

Det gick ju bra :D

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Demonterade delar av en kraftverktyg spridda på en arbetsbänk, med fokus på gröna plastkomponenter.
Skapa konto

Nu är det bara resten kvar :cool:

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
Nedmonterad elektrisk skruvdragare med synliga komponenter på en arbetsbänk.
Skapa konto
Batteridriven sladdlös borr/skruvdragare på ett smutsigt arbetsbord omgiven av verktyg och skyddshandskar.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Jag har några hikoki som knappen verkar vara trasig på, ibland funkar dom ibland inte
Har 2 eller 3, en med trasig chuck så en borde man få ihop tycker jag

• Gilla
samlarpådetmesta
  • Laddar…
Idag blev det livstidsförlängning på spisen i sommarstugan. Den har redan fått ugnsluckan transplanterad från en snarlik spis, men nu har även handtaget gett upp.

Ut i skogen och kapa en bit av Roslagens nationalträd och tillverka en reservdel. Spis med trähandtag som ersättning för det ursprungliga, nära vit köksinredning.
Skapa konto

Räknar med en härlig doft i köket när ugnen bli varm.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Alfredo och 28 till
  • Laddar…
R
Låg en Milwaukee Super Hawg i elektronikbingen på jobbet så plockade hem den.

Den tände lampan på verktyget men klickade bara när man tryckte på knappen.
Började felsöka, misstänkte att det var växellådan som skurit eller att tryckknappen var sönder.
Öppnat Milwaukee Super Hawg-verktyg som visar inre komponenter, kablar och växellåda.
Skapa konto

Växellåda snurrade fint, tryckknappen mätte jag upp och inget fel där heller.
Den matade fram 18v till motorn, tänkte ge upp då en ny motor kostade mer än vad jag ville betala.

Men sen började jag kolla lite youtube videos och hittade en rysk video med en kille som hade samma problem som jag fast på ett annat milwaukee verktyg.
(1:35 in i videon visar han vad som behöver bytas)

Så beställde 6st IRLS3034-7P, skruvade isär och bytte dessa på nolltid.
resultatet:

Inte illa att betala ~150kr i reparation för ett verktyg som kostar 4-5tkr:surprised::cool:

• Gilla
  • Älska
hobbs och 20 till
  • Laddar…
Har en fjärrkontroll till tv som börjar bråka.

Kollar jag genom mobilkameran så blinkar dioden/lampan/sändaren vad det nu är vid sänkning av ljudet men inte om jag ökar, kan blinka till en gång.

Kan det vara skit på kretskortet så jag ska plocka isär och göra rent ytorna?
Batterierna är nya

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.