Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
Jag har i spårningstjänsten råkat ut för alternativen leverans till brevlåda, leverans till ombud samt leverans till dörren. Trodde i min enfald att det innebar just vad det står men tydligen har jag fått hela grejen om bakfoten och då dessutom haft omaket att montera ytterdörren i huset och inte i tomtgräns;)

I mitt fall är paketet inte i närheten av tomtgräns utan begåvas i bästa fall med lappar och går tillbaka.
Paket med orange lapp märkt "SÖKT", symboliserande en missad paketleverans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag kan förstå att det är stressigt och att personalen fått en orimlig arbetssituation men min uppfattning är att man inte skapar förståelse för detta genom att missköta uppdraget.

useless useless skrev:
Eller så är det underförstått så att du ska stå och vänta vid trotoaren?
Nykter, nyklippt, välklädd och ge ett allmänt trevligt intryck! Tro f-n att det skiter sig...

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Det är inte olaga intrång att gå in på nåns tom. Det kan möjligen vara hemfridsbrott, men då skulle ju alla dörrförsäljare etc begå hemfridsbrott och det verkar inte så troligt.

Från Brottsbalkens kapitel 4:

6 § Den som olovligen intränger eller kvarstannar där annan har sin bostad, vare sig det är rum, hus, gård eller fartyg, dömes för hemfridsbrott till böter.

Intränger eller kvarstannar någon eljest obehörigen i kontor, fabrik, annan byggnad eller fartyg, på upplagsplats eller på annat dylikt ställe, dömes för olaga intrång till böter.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Det är inte olaga intrång att gå in på nåns tom. Det kan möjligen vara hemfridsbrott, men då skulle ju alla dörrförsäljare etc begå hemfridsbrott och det verkar inte så troligt.
och det är dessutom absolut inte olovligen utan i högsta grad "med lov" när en brevbärare levererar det man beställt.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Postnord verkar ha laddat för rean.
Fick just meddelande om paket att hämta på Postnords ulämningsställe idag, Söndag.

• Gilla
  • Wow
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
Beställde från sledstore i lördags, hämtade idag vid 16 med postnord :thinking: har dom skärpt till sig?

A
Appen är det problem med igen dock :)

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
nino nino skrev:
Beställde från sledstore i lördags, hämtade idag vid 16 med postnord :thinking: har dom skärpt till sig?
Nej, det måste blivit något fel, lämna tillbaka den till posten så ska du se att de kan slarva bort den som sig bör ;)

• Haha
  • Gilla
nissenhj och 6 till
  • Laddar…
Bring skulle levera till lokala utlämningsstället idag men det står "leverans misslyckades" i Appen Mina paket... WTF

• Gilla
sunqan
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Bring skulle levera till lokala utlämningsstället idag men det står "leverans misslyckades" i Appen Mina paket... WTF
Stängt pga sjukdom?

jag vart lite glad av att amazon skulle komma till sverige men när jag sen läste att dom hade skrivit avtal med postnord så försvan den glada känslan direkt

hur ska dom lyckas ha prime i sverige när postnord är inblandade

• Älska
nissenhj
  • Laddar…
S sunqan skrev:
Stängt pga sjukdom?
Allt är ju möjligt, men inte bara en som jobbar där + nu står det att paketet är på väg från Hägersten många mil bort. Svårt att tro den gick tillbaka dit efter försök. Men vad vet jag.

• Gilla
sunqan
  • Laddar…
Ja, jösses :oops:.

Paket från tyskland med ett av de sista tilltängliga exemplaren av just den produkten. Kollar spårningen och den säger att paketet levererades idag 13.30. Börjar ana oråd!

Ringer upp postnords kundtjänst som undersöker länge och väl och kommer fram till att det bara finns postnummer i den elektroniska informationen för paktetet. De kan inte svara på hur de kan köra ut ett paket med bara ett postnummer och menar då istället att det kan ha hamnat på ett utlämningsställle men de kan inte se att det gått ut någon avi så hur någon annan skulle kunnat hämta paketet finns det inget svar på.

Frågar varför de inte bara kan ringa till bilen som paketet är lastat på, det är ju uppenbarligen lastat men får inget vettigt svar och viss "ordväxlig" uppstår :mad:.

När jag så sitter med den tyska kundtjänsten i luren 30 minuter senare ringer det på dörren och där står en lätt stressad postnordkille med ett paket och säger "Jag har hört att du vill ha det här...." och ler stort :D.

Så slutet gott, allting gott men jag undrar om inte paketet gått tillbaka om jag inte ringt :thinking:

• Gilla
  • Wow
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
hsd
Du bjöd väl på en kopp kaffe ;)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nej, han hann inte med det så bjöd på några skumtomtar.

• Gilla
  • Älska
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.