342 924 läst · 2 152 svar
343k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Jag har i spårningstjänsten råkat ut för alternativen leverans till brevlåda, leverans till ombud samt leverans till dörren. Trodde i min enfald att det innebar just vad det står men tydligen har jag fått hela grejen om bakfoten och då dessutom haft omaket att montera ytterdörren i huset och inte i tomtgräns
I mitt fall är paketet inte i närheten av tomtgräns utan begåvas i bästa fall med lappar och går tillbaka.
Jag kan förstå att det är stressigt och att personalen fått en orimlig arbetssituation men min uppfattning är att man inte skapar förståelse för detta genom att missköta uppdraget.
I mitt fall är paketet inte i närheten av tomtgräns utan begåvas i bästa fall med lappar och går tillbaka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kan förstå att det är stressigt och att personalen fått en orimlig arbetssituation men min uppfattning är att man inte skapar förståelse för detta genom att missköta uppdraget.
Det är inte olaga intrång att gå in på nåns tom. Det kan möjligen vara hemfridsbrott, men då skulle ju alla dörrförsäljare etc begå hemfridsbrott och det verkar inte så troligt.
Från Brottsbalkens kapitel 4:
Från Brottsbalkens kapitel 4:
6 § Den som olovligen intränger eller kvarstannar där annan har sin bostad, vare sig det är rum, hus, gård eller fartyg, dömes för hemfridsbrott till böter.
Intränger eller kvarstannar någon eljest obehörigen i kontor, fabrik, annan byggnad eller fartyg, på upplagsplats eller på annat dylikt ställe, dömes för olaga intrång till böter.
och det är dessutom absolut inte olovligen utan i högsta grad "med lov" när en brevbärare levererar det man beställt.N Nerre skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 408 inlägg
jag vart lite glad av att amazon skulle komma till sverige men när jag sen läste att dom hade skrivit avtal med postnord så försvan den glada känslan direkt
hur ska dom lyckas ha prime i sverige när postnord är inblandade
hur ska dom lyckas ha prime i sverige när postnord är inblandade
Ja, jösses .
Paket från tyskland med ett av de sista tilltängliga exemplaren av just den produkten. Kollar spårningen och den säger att paketet levererades idag 13.30. Börjar ana oråd!
Ringer upp postnords kundtjänst som undersöker länge och väl och kommer fram till att det bara finns postnummer i den elektroniska informationen för paktetet. De kan inte svara på hur de kan köra ut ett paket med bara ett postnummer och menar då istället att det kan ha hamnat på ett utlämningsställle men de kan inte se att det gått ut någon avi så hur någon annan skulle kunnat hämta paketet finns det inget svar på.
Frågar varför de inte bara kan ringa till bilen som paketet är lastat på, det är ju uppenbarligen lastat men får inget vettigt svar och viss "ordväxlig" uppstår .
När jag så sitter med den tyska kundtjänsten i luren 30 minuter senare ringer det på dörren och där står en lätt stressad postnordkille med ett paket och säger "Jag har hört att du vill ha det här...." och ler stort .
Så slutet gott, allting gott men jag undrar om inte paketet gått tillbaka om jag inte ringt
Paket från tyskland med ett av de sista tilltängliga exemplaren av just den produkten. Kollar spårningen och den säger att paketet levererades idag 13.30. Börjar ana oråd!
Ringer upp postnords kundtjänst som undersöker länge och väl och kommer fram till att det bara finns postnummer i den elektroniska informationen för paktetet. De kan inte svara på hur de kan köra ut ett paket med bara ett postnummer och menar då istället att det kan ha hamnat på ett utlämningsställle men de kan inte se att det gått ut någon avi så hur någon annan skulle kunnat hämta paketet finns det inget svar på.
Frågar varför de inte bara kan ringa till bilen som paketet är lastat på, det är ju uppenbarligen lastat men får inget vettigt svar och viss "ordväxlig" uppstår .
När jag så sitter med den tyska kundtjänsten i luren 30 minuter senare ringer det på dörren och där står en lätt stressad postnordkille med ett paket och säger "Jag har hört att du vill ha det här...." och ler stort .
Så slutet gott, allting gott men jag undrar om inte paketet gått tillbaka om jag inte ringt