342 923 läst · 2 152 svar
343k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Jag beställde en discolampa från Kina till en fest för 2-3 månader sen. 14 dar innan festen fick jag ett brev som sa att Postnord stoppat försändelsen och ville ha 111kr (den kostade 35USD) för att skicka den vidare till mer. Jag betalade på samma dag brevet kom och nu nästan en månad så har den fortfarande inte kommit.
Kanske blir det en julklapp men fan tro't...
Självbyggare
· SE4
· 3 174 inlägg
Får inte riktigt ihop tidslinjen här.L Lazzeman skrev:Jag beställde en discolampa från Kina till en fest för 2-3 månader sen. 14 dar innan festen fick jag ett brev som sa att Postnord stoppat försändelsen och ville ha 111kr (den kostade 35USD) för att skicka den vidare till mer. Jag betalade på samma dag brevet kom och nu nästan en månad så har den fortfarande inte kommit.
Festen var 2-3 månader sen, du fick betalningsavin 14 dagar innan festen, alltså 2,5-3,5 månad sen. Men det har bara gått en månad sen betalningen?
Självbyggare
· SE4
· 3 174 inlägg
Jag kan sitta och titta ut genom fönstret och se hur postbilen åker förbi mitt hus, förbi min brevlåda och sen plingar det till i mobilen att "paketet kunde inte levereras". En 3-4 dagar senare får jag sen avin i brevlådan att hämta upp paketet. På sommaren stannar de ofta till och lämnar, vid dåligt väder aldrig någonsin.
Maila Postnords kundtjänst vid varje tillfälle med angiven tid när bilen passerade. Gjorde så för något år sedan. Ofoget har upphört, hemleveranserna fungerar numera utmärktA annastrandh1 skrev:Jag kan sitta och titta ut genom fönstret och se hur postbilen åker förbi mitt hus, förbi min brevlåda och sen plingar det till i mobilen att "paketet kunde inte levereras". En 3-4 dagar senare får jag sen avin i brevlådan att hämta upp paketet. På sommaren stannar de ofta till och lämnar, vid dåligt väder aldrig någonsin.
Edit: Glömde skriva att jag angav spårningsnummer i mailen.
Redigerat:
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 329 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 329 inlägg
Postnord levererar igen...
Synd bara att jag fick 1/3-del av det jag beställde. I det här fallet verkar det dock som det är danskarna som varit framme och saboterat. Lite fundersam blir jag också över att dom misshandlat ett paket med ett så stort varningsmärke på, eller var det kanske nån som trodde det låg en mobiltelefon i...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Synd bara att jag fick 1/3-del av det jag beställde. I det här fallet verkar det dock som det är danskarna som varit framme och saboterat. Lite fundersam blir jag också över att dom misshandlat ett paket med ett så stort varningsmärke på, eller var det kanske nån som trodde det låg en mobiltelefon i...
Lyckades också nyligen få smaka på Postnords världsklass-service. Beställde lite grejor från tyskland. Dagen efter, den 16/12, fanns paketet enligt spårningen på Postnords terminal i Segeltorp. Nu i måndags 6/1 kom det en avi att jag kan hämta ut det i Årsta. Snabbt jobbat
Uppenbarligen tänker de att det inte är så bråttom eftersom jag enligt avin nu måste hämta ut paketet innan den 31/4(!)
Uppenbarligen tänker de att det inte är så bråttom eftersom jag enligt avin nu måste hämta ut paketet innan den 31/4(!)
Postnord levererar samma paket till samma ställe 2 gånger
Idag gör dom tydligen inget åt mitt paket.
Någon som vet om engelskan är riktigt korrekt? The shipment item låter fel åt mig men det är fullt möjligt att det är rätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag gör dom tydligen inget åt mitt paket.
Någon som vet om engelskan är riktigt korrekt? The shipment item låter fel åt mig men det är fullt möjligt att det är rätt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 408 inlägg
Toftanäs är en postsorteringscentral i malmötrakten.
Troligtvis kom ditt paket dit vid 10:53 för att sedan sorteras vidare vid 16.10
Troligtvis kom ditt paket dit vid 10:53 för att sedan sorteras vidare vid 16.10
"under transportation" betyder iallafall inte att paketet är levererat.N Niq skrev:
Så där blir det när de integrerar olika system. Det första är att avsändaren skrivit ut transportsedeln. Nummer två är kanske att bilen hämtat upp paketet hos avsändaren, och nummer tre att bilen lastat av paketet på terminalen.
P.s. tvåa på den
Under transportation borde betyda att det transporteras någonstans. Inte att det flyttas runt på samma terminal. Vilket det väl iofs också kan betyda.
Utgick ifrån att det var en sorteringscentral.
Undrar när som ids skicka det vidare
Utgick ifrån att det var en sorteringscentral.
Undrar när som ids skicka det vidare
"Under transportation" betyder nog att paketet befinner sig någonstans mellan avsändaren och mottagaren. Men underliggande system hanterar uppbarligen händelser på en mer fingranulär nivå, det är därför det blir konstigt.N Niq skrev:
Om Toftanäs är en sorteringsterminal så är förmodligen den första händelsen att paketen ankom dit och den andra händelsen att det avgick därifrån.