Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
Jag beställde en discolampa från Kina till en fest för 2-3 månader sen. 14 dar innan festen fick jag ett brev som sa att Postnord stoppat försändelsen och ville ha 111kr (den kostade 35USD) för att skicka den vidare till mer. Jag betalade på samma dag brevet kom och nu nästan en månad så har den fortfarande inte kommit.

Kanske blir det en julklapp men fan tro't...

L Lazzeman skrev:
Jag beställde en discolampa från Kina till en fest för 2-3 månader sen. 14 dar innan festen fick jag ett brev som sa att Postnord stoppat försändelsen och ville ha 111kr (den kostade 35USD) för att skicka den vidare till mer. Jag betalade på samma dag brevet kom och nu nästan en månad så har den fortfarande inte kommit.

Kanske blir det en julklapp men fan tro't...
Får inte riktigt ihop tidslinjen här.
Festen var 2-3 månader sen, du fick betalningsavin 14 dagar innan festen, alltså 2,5-3,5 månad sen. Men det har bara gått en månad sen betalningen?

Nja beställningen var för 2-3 månader sen...glasklart

L Lazzeman skrev:
Nja beställningen var för 2-3 månader sen...glasklart
Jaha, nu ser jag vad du försökte säga. Det finns ett syftningsfel i din mening som gör det allt annat än glasklart.

A
Jag kan sitta och titta ut genom fönstret och se hur postbilen åker förbi mitt hus, förbi min brevlåda och sen plingar det till i mobilen att "paketet kunde inte levereras". En 3-4 dagar senare får jag sen avin i brevlådan att hämta upp paketet. På sommaren stannar de ofta till och lämnar, vid dåligt väder aldrig någonsin.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
A annastrandh1 skrev:
Jag kan sitta och titta ut genom fönstret och se hur postbilen åker förbi mitt hus, förbi min brevlåda och sen plingar det till i mobilen att "paketet kunde inte levereras". En 3-4 dagar senare får jag sen avin i brevlådan att hämta upp paketet. På sommaren stannar de ofta till och lämnar, vid dåligt väder aldrig någonsin.
Maila Postnords kundtjänst vid varje tillfälle med angiven tid när bilen passerade. Gjorde så för något år sedan. Ofoget har upphört, hemleveranserna fungerar numera utmärkt
Edit: Glömde skriva att jag angav spårningsnummer i mailen.

Redigerat:
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Bifoga gärna även en liten filmsnutt tagen med handhållen kamera, tex med mobilen.

Ja det är lagligt att tex filma ut från huset ut på vägen med handhållen kamera, det är ingen (fjärr)övervakning.

vcx
Postnord levererar igen...

Skadade paketdelar med tydlig varningsmärkning på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Synd bara att jag fick 1/3-del av det jag beställde. I det här fallet verkar det dock som det är danskarna som varit framme och saboterat. Lite fundersam blir jag också över att dom misshandlat ett paket med ett så stort varningsmärke på, eller var det kanske nån som trodde det låg en mobiltelefon i...

C
Lyckades också nyligen få smaka på Postnords världsklass-service. Beställde lite grejor från tyskland. Dagen efter, den 16/12, fanns paketet enligt spårningen på Postnords terminal i Segeltorp. Nu i måndags 6/1 kom det en avi att jag kan hämta ut det i Årsta. Snabbt jobbat (y)

Uppenbarligen tänker de att det inte är så bråttom eftersom jag enligt avin nu måste hämta ut paketet innan den 31/4(!) :D

• Gilla
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Stress är ju skadligt vet du ;)

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Postnord levererar samma paket till samma ställe 2 gånger
Skärmbild av Postnord logghändelser visande upprepade statusuppdateringar för paketleverans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag gör dom tydligen inget åt mitt paket.

Någon som vet om engelskan är riktigt korrekt? The shipment item låter fel åt mig men det är fullt möjligt att det är rätt.

Toftanäs är en postsorteringscentral i malmötrakten.

Troligtvis kom ditt paket dit vid 10:53 för att sedan sorteras vidare vid 16.10

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
C
N Niq skrev:
Postnord levererar samma paket till samma ställe 2 gånger
"under transportation" betyder iallafall inte att paketet är levererat.
Så där blir det när de integrerar olika system. Det första är att avsändaren skrivit ut transportsedeln. Nummer två är kanske att bilen hämtat upp paketet hos avsändaren, och nummer tre att bilen lastat av paketet på terminalen.

P.s. tvåa på den :)

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Under transportation borde betyda att det transporteras någonstans. Inte att det flyttas runt på samma terminal. Vilket det väl iofs också kan betyda.

Utgick ifrån att det var en sorteringscentral.

Undrar när som ids skicka det vidare

C
N Niq skrev:
Under transportation borde betyda att det transporteras någonstans. Inte att det flyttas runt på samma terminal. Vilket det väl iofs också kan betyda.
"Under transportation" betyder nog att paketet befinner sig någonstans mellan avsändaren och mottagaren. Men underliggande system hanterar uppbarligen händelser på en mer fingranulär nivå, det är därför det blir konstigt.
Om Toftanäs är en sorteringsterminal så är förmodligen den första händelsen att paketen ankom dit och den andra händelsen att det avgick därifrån.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.