344 371 läst · 2 152 svar
344k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Medlem
· Södermanland
· 611 inlägg
För några veckor sedan så beställde jag en större kontorsstol över internet. Enligt beställningsbekräftelsen så skulle stolen levereras med DHL, och jag skulle få ett SMS med olika utkörningsalternativ från detta bolag.
Tiden gick och gick tills jag i brevlådan helt plötsligt fick en påminnelse från Postnord att jag fortfarande inte har hämtat ut mitt paket, och gå in på change.postnord.com/se för att boka utkörningsalternativ. Då hade stolen legat hos Postnord i en vecka utan att jag fått någon som helst avisering och jag kan i händelseloggen se att de inte ens försökt att avisera mig. Går man in på change.postnord.com/se så får man bara beskedet Just nu har vi problem att visa leveransalternativ. Försök igen om en stund men om man istället ringer till Postnords kundtjänst så får man veta att man ska boka utkörningar på www.postnord.se/lkm och inte alls på webbadressen som anges i påminnelsen.
Man kan bara boka utkörningar till nästkommande vardag någon gång mellan 0800-1600 om man gör det innan klockan 1700. Jag gjorde min bokning klockan 1705 så fick jag dagen efter istället ett mail som sa att eftersom min bokning inkommit för sent så går den inte att genomföra, var god att kontakta oss igen ifall du vill boka utkörning vid ett annat tillfälle. *suck*
När jag till sist fått min stol så kan jag på följesedeln se texten Aviseras: mitt namn och mitt mobilnummer så uppenbarligen så var meningen att någon skulle aviserat mig när stolen skickats, men jag vet inte om detta var stolsleverantören eller Postnords ansvar.
Tiden gick och gick tills jag i brevlådan helt plötsligt fick en påminnelse från Postnord att jag fortfarande inte har hämtat ut mitt paket, och gå in på change.postnord.com/se för att boka utkörningsalternativ. Då hade stolen legat hos Postnord i en vecka utan att jag fått någon som helst avisering och jag kan i händelseloggen se att de inte ens försökt att avisera mig. Går man in på change.postnord.com/se så får man bara beskedet Just nu har vi problem att visa leveransalternativ. Försök igen om en stund men om man istället ringer till Postnords kundtjänst så får man veta att man ska boka utkörningar på www.postnord.se/lkm och inte alls på webbadressen som anges i påminnelsen.
Man kan bara boka utkörningar till nästkommande vardag någon gång mellan 0800-1600 om man gör det innan klockan 1700. Jag gjorde min bokning klockan 1705 så fick jag dagen efter istället ett mail som sa att eftersom min bokning inkommit för sent så går den inte att genomföra, var god att kontakta oss igen ifall du vill boka utkörning vid ett annat tillfälle. *suck*
När jag till sist fått min stol så kan jag på följesedeln se texten Aviseras: mitt namn och mitt mobilnummer så uppenbarligen så var meningen att någon skulle aviserat mig när stolen skickats, men jag vet inte om detta var stolsleverantören eller Postnords ansvar.
Fick igår ett SMS om att ett paket var skickat till mig. Idag efter lunch, så ringde brevbäraren på dörren och överlämnade mitt paket 🙂, gick ut till gatan, tog sin cykel och jobbade vidare! Den servicen är man ju inte bortskämd med, men oj vilket bra humör jag blev på.
Då var det dags igen!
Ett paket från Creativ Company som skulle levereras till mitt utlämningsställe.
Jodå den 5 maj var paketet i Halmstad och jag fick ett sms att det var på väg till mig och skulle levereras före arbetsdagens slut. Men så måste det skett något märkligt, för paketet åkte tillbaks till Härryda!
Nu beräknas det komma den 9 maj istället!
Ett paket från Creativ Company som skulle levereras till mitt utlämningsställe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jodå den 5 maj var paketet i Halmstad och jag fick ett sms att det var på väg till mig och skulle levereras före arbetsdagens slut. Men så måste det skett något märkligt, för paketet åkte tillbaks till Härryda!
Nu beräknas det komma den 9 maj istället!
Om du har beställt från ett annat land så kan du omöjligt veta vilket bolag som kommer att leverera din stol. De kan däremot ha information att DHL skickar stolen från leverantören. Sen kan andra företag ta över när paketet kommer in i Sverige.Donald-Duck skrev:
Medlem
· Södermanland
· 611 inlägg
Stolen beställde jag från ett företag i Uppsala som i sin tur beställde stolen från ett företag i Norrköping, som jag antar lagerhöll stolarna för den svenska marknaden.Beltis skrev:
Att försändelser byter distributör när kollit hamnar i Sverige känner jag igen. Jag beställde en sak från England genom Ebay en gång. På Ebays hemsida kunde jag följa paketet ända till Norrköping där det sen fastnade i över en vecka. När jag till sist prövade att söka på mitt kollinumret på de olika distributörernas internationella hemsidor fick jag till sist träff, och hittade där ett annat kollinummer. Och det nya kollinumret visade att paketet kommit fram till mitt utlämningsställe redan dagen efter. Som tur var gick det att hämta ut paketet med hjälp av kollinumret, för någon avisering fick jag aldrig.
Hur funkar det med reklamation hos postnord?
En bekant beställde 6st 3l vodka bib från nån sida på nätet, paketet kom till Örebro sen är det borta...
Om tullen tagit det så ska man höra av dom inom 2 veckor men nu har det gått över 1 månad så dom har inte tagit det
En bekant beställde 6st 3l vodka bib från nån sida på nätet, paketet kom till Örebro sen är det borta...
Om tullen tagit det så ska man höra av dom inom 2 veckor men nu har det gått över 1 månad så dom har inte tagit det
Fick en lapp via posten att mottagaren inte kunde nås och att paketet finns på utlämningsstället.
Det intressanta i situationen är att godset hade beställs till mitt arbete, ett större lager med in/utlastningsverksamhet 24/7 och 100 personer igång. Lustigt att ingen gick att nå..?
Det intressanta i situationen är att godset hade beställs till mitt arbete, ett större lager med in/utlastningsverksamhet 24/7 och 100 personer igång. Lustigt att ingen gick att nå..?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 572 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 572 inlägg
De körde ut ett paket idag, det hade tydligen nån skada, typ tejpen hade varit loss och återförslutits, när jag kollade medan budet var där så verkade hälften av prylarna saknas, naturligtvis de tyngre och dyrare sakerna. Så jag läste inte ut det, utan det lär hamna hos postombudet.
Tyvärr var det förbetalat, men med kontokort.
Det skickades från ett företag i Tyskland, de vill jag ska reklamera det hos DHL i Tyskland (det är inte DHL express) och hos dem står det att paket till utlandet ska reklamera som utomlands av mottagaren hos det landets Postverk.
Jag vet inte om grejorna åkt ut under vägen eller om de inte packats?
Det går nog inte att reklamera om jag inte hämtar ut försändelsen som det verkar.
Vet inte riktigt hur jag ska göra, nån som har några idéer eller erfarenheter av nåt liknande?
Påstås ju man ska kunna få tillbaka pengar man betalat med kontokort för grejor som inte levererats?
Tyvärr var det förbetalat, men med kontokort.
Det skickades från ett företag i Tyskland, de vill jag ska reklamera det hos DHL i Tyskland (det är inte DHL express) och hos dem står det att paket till utlandet ska reklamera som utomlands av mottagaren hos det landets Postverk.
Jag vet inte om grejorna åkt ut under vägen eller om de inte packats?
Det går nog inte att reklamera om jag inte hämtar ut försändelsen som det verkar.
Vet inte riktigt hur jag ska göra, nån som har några idéer eller erfarenheter av nåt liknande?
Påstås ju man ska kunna få tillbaka pengar man betalat med kontokort för grejor som inte levererats?
Redigerat:
Du får nog börja med att lösa ut paketet och reklamera till säljaren, beroende på deras agerande får du kanske fortsätta att anmäla till kortutgivaren eller så löser säljaren det på ett smidigt sätt. Det är faktiskt så att det är säljaren och inte du som har anlitat speditören!Snailman skrev:De körde ut ett paket idag, det hade tydligen nån skada, typ tejpen hade varit loss och återförslutits, när jag kollade medan budet var där så verkade hälften av prylarna saknas, naturligtvis de tyngre och dyrare sakerna. Så jag läste inte ut det, utan det lär hamna hos postombudet.
Tyvärr var det förbetalat, men med kontokort.
Det skickades från ett företag i Tyskland, de vill jag ska reklamera det hos DHL i Tyskland (det är inte DHL express) och hos dem står det att paket till utlandet ska reklamera som utomlands av mottagaren hos det landets Postverk.
Jag vet inte om grejorna åkt ut under vägen eller om de inte packats?
Det går nog inte att reklamera om jag inte hämtar ut försändelsen som det verkar.
Vet inte riktigt hur jag ska göra, nån som har några idéer eller erfarenheter av nåt liknande?
Påstås ju man ska kunna få tillbaka pengar man betalat med kontokort för grejor som inte levererats?
Husägare
· Jönköping
· 5 741 inlägg
Jag spårade en gång upp den brevbärare som hade "sökt" mig med ett paket, vilket jag kunde bevisa att han inte hade, och frågade varför han ljög.J Johan_86 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Jag fick just ett SMS från Postnord:
"Ett paket från XXX XXX GmbH är på väg till dig. Beräknad leverans är 2017-08-07, före kl 16..."
Och samtidigt ett email med ungefär samma lydelse.
Skall bli spännande på måndag!
Har faktiskt bara haft problem med hemkörning en gång, då ett paket kattmat lämnades på ett dagis en km bort.
Undrar vad ungarna gillade käket, annars får de mat från en golfrestaurang
"Ett paket från XXX XXX GmbH är på väg till dig. Beräknad leverans är 2017-08-07, före kl 16..."
Och samtidigt ett email med ungefär samma lydelse.
Skall bli spännande på måndag!
Har faktiskt bara haft problem med hemkörning en gång, då ett paket kattmat lämnades på ett dagis en km bort.
Undrar vad ungarna gillade käket, annars får de mat från en golfrestaurang