Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
Snailman
Snailman Snailman skrev:
De körde ut ett paket idag, det hade tydligen nån skada, typ tejpen hade varit loss och återförslutits, när jag kollade medan budet var där så verkade hälften av prylarna saknas, naturligtvis de tyngre och dyrare sakerna. Så jag läste inte ut det, utan det lär hamna hos postombudet.

Tyvärr var det förbetalat, men med kontokort.

Det skickades från ett företag i Tyskland, de vill jag ska reklamera det hos DHL i Tyskland (det är inte DHL express) och hos dem står det att paket till utlandet ska reklamera som utomlands av mottagaren hos det landets Postverk.

Jag vet inte om grejorna åkt ut under vägen eller om de inte packats?

Det går nog inte att reklamera om jag inte hämtar ut försändelsen som det verkar.

Vet inte riktigt hur jag ska göra, nån som har några idéer eller erfarenheter av nåt liknande?

Påstås ju man ska kunna få tillbaka pengar man betalat med kontokort för grejor som inte levererats?
De skickade två paket samtidigt, det andra kom fram idag, det innehöll hoarna.
Hade ju underlättat om jag inte bara fått numret på det första paketet, eller att det inte varit trasigt, eller att de inte haft en följesedel där alla 4 sakerna var avprickade.

Tyvärr hann det gå iväg tillbaka till Tyskland, försökte stoppa det två gånger men fick båda gångerna fel uppgifter från PostNord när jag ringde dem.

K Klicka skrev:
Vad sa han då?
Vi hade ett tämligen animerat samtal, kan man säga.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ny leverans från Tyskland idag.
Jag var ute på promenad, och posttjejen rullade ned fönstret och sa "nu får du skynda dig hem, för jag har ett paket till dig" :)

Men min fru var hemma, och kunde ta emot och kvittera försändelsen.

Funkar alltså riktigt bra, när man väl lärt känna postiljonerna (y)

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Handlade förbrukningsvaror från Tyskland. Postnord slarvade bort paketet 10 mil hemifrån. Reklamerade, fick pengarna och gjorde en ny beställning från annat företag. Nu kom nya och gamla paketet fram. Knäppt. Låter den stå oöppnad och vill de ha det så får de komma och hämta (12kg). Är inte förvånad...

Råkade beställa några öl från Danmark i måndags, idag har paketet har avgått från Örebro 3ggr...

Men men det kommer väl imorgon. :oops::beer:

De har väl provsmakat ölen på terminalen, det kan ju bli lite snurrigt då!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F
FredrikR FredrikR skrev:
Råkade beställa några öl från Danmark i måndags, idag har paketet har avgått från Örebro 3ggr...

Men men det kommer väl imorgon. :oops::beer:
Var och hur beställer man bärs?

Jag skickade efter en pryl från Asien. När det borde varit framme för länge sedan kollade jag spårningen. Det hade kommit till Sverige för flera veckor sedan, men där slutade tyvärr spårningen.

Det är mycket märkligt att leveranser går att spåra över hela världen men så fort det anländer till postnord i Sverige är spårbarheten borta..... Vad hände med uttrycket "lika säkert som ett brev på posten"
Pinsamt postnord!

Kan tillägga att jag gått från noll till åtskilliga betalningspåminnelser under det sista året, inklusive ett betalningskrav från trafikförsäkringsföreningen. Visade sig att postnord glömt att dela ut både fakturan och påminnelsen för bilförsäkringen under sommaren. Och ja jag vet att det är mitt ansvar som bilägare att hålla bilen skattad och försäkrad men med flera fordon i familjen litar man på att fakturan kommer när det är dags

• Gilla
Valkyr
  • Laddar…
F fsn skrev:
Var och hur beställer man bärs?
www.boxbeer.dk har en del delikatesser, den här beställning kom från https://shop.mikkeller.dk/
Det är inte frågan om en pall Spendrups guldburkar jag väntar på nu alltså. :)

• Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Ljus Ljus skrev:
Det är mycket märkligt att leveranser går att spåra över hela världen men så fort det anländer till postnord i Sverige är spårbarheten borta..... Vad hände med uttrycket "lika säkert som ett brev på posten"
Pinsamt postnord!

Kan tillägga att jag gått från noll till åtskilliga betalningspåminnelser under det sista året, inklusive ett betalningskrav från trafikförsäkringsföreningen. Visade sig att postnord glömt att dela ut både fakturan och påminnelsen för bilförsäkringen under sommaren. Och ja jag vet att det är mitt ansvar som bilägare att hålla bilen skattad och försäkrad men med flera fordon i familjen litar man på att fakturan kommer när det är dags
hört om E-faktura?

MultiMan
Tokslut: Finns många som fortfarande inte erbjuder e-faktura, t ex IKEA på sitt Handla-kort. Ringde igår igen och frågade: fortfarande inga planer på e-faktura. Svea Ekonomi erbjuder inte e-faktura heller (men med tanke på deras förfallodag den 27e så är det nog ett planerat samarbete med PostNord, för att dra in extra avgifter).

Jag missar aldrig en räkning ändå eftersom allt finns i Excel och Outlook, med påminnelser. Köps det något, antecknar jag när det ska betalas, direkt.

Snailman
Snailman Snailman skrev:
De skickade två paket samtidigt, det andra kom fram idag, det innehöll hoarna.
Hade ju underlättat om jag inte bara fått numret på det första paketet, eller att det inte varit trasigt, eller att de inte haft en följesedel där alla 4 sakerna var avprickade.

Tyvärr hann det gå iväg tillbaka till Tyskland, försökte stoppa det två gånger men fick båda gångerna fel uppgifter från PostNord när jag ringde dem.
Säljaren skickade återigen paketet som gick tillbaka, så nu har jag fått allting och är nöjd.

I morgon f.m. skall Bring leverera en stor tung säng, som är avsedd för min hustru, som har svåra ryggproblem.

Håll tummarna snälla ni!

(Bring verkar vara en del av Norska Posten, så de kanske inte är smittade av Postnord)

• Gilla
CM1234
  • Laddar…
Snailman
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
I morgon f.m. skall Bring leverera en stor tung säng, som är avsedd för min hustru, som har svåra ryggproblem.

Håll tummarna snälla ni!

(Bring verkar vara en del av Norska Posten, så de kanske inte är smittade av Postnord)
Från bring kom det två personer senast, de kom med paketet till dörren, däremot ringde de inte en halvtimme innan som det stod (de ringde inte alls) sen verkar de ha en tidsperiod på 6 timmar inom de ska komma, de övriga bolagen verkar nöja sig med en tretimmarsperiod, å andra sidan så har de andra vid nåt tillfälle missat med bortåt en timma...

Lycka till!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.