344 410 läst · 2 152 svar
344k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Frun beställde cykeldelar från UK som kom i två leveranser. Det ena funkade klockrent. Det andra åkte ping-Pong mellan Göteborg och Malmö. Paketspårningen sa att det skickats ett aviserings-SMS vilket vi inte fått. Till slut kom en avisering på brev men DB Schenker kunde inte lämna ut paketet eftersom det saknades mottagarnamn. Mycket märkligt eftersom avin hade fullständigt namn och adress.
Kollade med avsändaren och de hade skickat alla uppgifter korrekt men DB Schenker skickade tillbaka paketet. Varpå jag blev helt vansinnig på dem och funderar nu allvarligt på att gå vidare med detta. Problemet är ju att vi inte har en direkt relation med dem.
Kollade med avsändaren och de hade skickat alla uppgifter korrekt men DB Schenker skickade tillbaka paketet. Varpå jag blev helt vansinnig på dem och funderar nu allvarligt på att gå vidare med detta. Problemet är ju att vi inte har en direkt relation med dem.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Nu var grundproblematiken att man inte längre kan lita på postutdelningen. Är det rimligt att jag skall göra postens arbete och hantera allt digitalt? Visst för mig är det möjligt, bara att bära hem toner och skrivarpapper. Men dels kan jag inte få E-faktura på allt och dels lider jag med alla som inte har mina möjligheter utan tvingas lita på ett ickefungerande postnord. Men visst det är lätt att raljera.Tokslut skrev:
gnäll du, men var menat som ett tips!Ljus skrev:Nu var grundproblematiken att man inte längre kan lita på postutdelningen. Är det rimligt att jag skall göra postens arbete och hantera allt digitalt? Visst för mig är det möjligt, bara att bära hem toner och skrivarpapper. Men dels kan jag inte få E-faktura på allt och dels lider jag med alla som inte har mina möjligheter utan tvingas lita på ett ickefungerande postnord. Men visst det är lätt att raljera.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 845 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 845 inlägg
PostNord har lyckats felsortera paket igen, trots exakt rätt uppgifter (kommer från IKEA, appen anger rätt adress ner till sista siffran). Ligger nu 5 mil från mig. Inget meddelande om att det felsorterats, eller ny beräknad leveranstid utan såg det enbart för att jag kollar appen i telefonen. Bristande information och bristande service.
Jobbade hemma här om dagen för att jag skulle ta emot ett paket som skulle levereras.
Sitter i mitt kontor med fönster mot gatan så jag har uppsikt om nån kommer...
Kring 12 får jag ett sms: "paketet kunde inte levereras efter som mottagaren inte var anträffbar"
Vilket skitsnack, dom var inte ens förbi och försökte...
Ringde deras kundtjänst och surade men hon kunde ju inte göra nåt annat än be om ursäkt. Så det blev att hämta paketet hos ombud dagen efter
Sitter i mitt kontor med fönster mot gatan så jag har uppsikt om nån kommer...
Kring 12 får jag ett sms: "paketet kunde inte levereras efter som mottagaren inte var anträffbar"
Vilket skitsnack, dom var inte ens förbi och försökte...
Ringde deras kundtjänst och surade men hon kunde ju inte göra nåt annat än be om ursäkt. Så det blev att hämta paketet hos ombud dagen efter
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 572 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 572 inlägg
Det gäller att ha tur, för annars kan paketet hamna i vinkelvolten!
http://www.ehandel.se/Paketet-kom-fel-sex-ganger---Bengt-overlistade-PostNord,10836.html
Den 6 augusti beställde Bengt en DVD från Tyskland, som han tänkte använda i sin undervisning.Men det var inte i Tyskland som problemen uppstod - utan i Sverige. Fyra dagar efter lagd beställning, anlände paketet till Sverige. Men efter det skulle det ta inte mindre än sex vändor till olika utlämningsställen innan Bengt kunde få ut sin tyska film.
http://www.ehandel.se/Paketet-kom-fel-sex-ganger---Bengt-overlistade-PostNord,10836.html
Den 6 augusti beställde Bengt en DVD från Tyskland, som han tänkte använda i sin undervisning.Men det var inte i Tyskland som problemen uppstod - utan i Sverige. Fyra dagar efter lagd beställning, anlände paketet till Sverige. Men efter det skulle det ta inte mindre än sex vändor till olika utlämningsställen innan Bengt kunde få ut sin tyska film.
Utan att genomfört någon empirisk forskning så borde två försändelser öka chansen att en kommer fram. Fast å andra sidan vet ju inte slumpen det....Anna_H skrev:
Å tredje sidan borde ju postnord förlita sig på annat än slumpen
Redigerat:
Lantbrevbäringen skötte sig exemplariskt häromveckan, tutade visserligen men borde väl gått ur bilen då bil var hemma och garageporten öppen.
Paket från Dustin låg på utlämningsstället strax efter lunch dagen efter att det gått iväg.
Paket från Dustin låg på utlämningsstället strax efter lunch dagen efter att det gått iväg.
Det verkar inte gå så bra för Postnord denna veckan. Först flyger dom och landar i en källartrappa, https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/tidningsbud-kraschade-in-i-hus och idag stannar de mitt på E6 för att gå ut och slå medtrafikanter på käften http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aAe17/postnord-chauffor-slog-ner-bilist-pa-e6-surrealistiskt
Personalavdelningen lär få att göra.
Personalavdelningen lär få att göra.
Nu har det försvunnit ett paket från Tyskland med 6x3l jelsin... kom till Örebro sen spårlöst borta.
3månader sen det skulle levererats, vi har lite extra högt tryck just nu på reklamationer... nähä?
Ersätter dom allt eller bara frakten?
Funderade på om man skulle kunna polisanmäla postnord? Det har ju kommit dit till örebro, sen försvunnit så nån måste ju stulit paketet?
3månader sen det skulle levererats, vi har lite extra högt tryck just nu på reklamationer... nähä?
Ersätter dom allt eller bara frakten?
Funderade på om man skulle kunna polisanmäla postnord? Det har ju kommit dit till örebro, sen försvunnit så nån måste ju stulit paketet?