344 426 läst · 2 152 svar
344k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Medlem
· Västernorrland
· 10 995 inlägg
idag ska paket klara en sådan hantering, det är inget nytt. Går innehållet sönder så är det för dåligt packat. Det är alldeles för många leverantörer som envist skickar småsaker i stora kartonger av ebarmlig kvalitet. De tror att lite skrynkligt papper därinne ska göra att det klarar sig men det gör ju inte det.
Det här är en standardlåda som flertalet av de stora leverantörerna använder. Innehållet hålls på plats med luftfyllda påsar och nog har detta paket blivit utsatt för mer skada än vad som kan anses normalt?S Stefan1972 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 995 inlägg
Nä paket av den där storleken maskinsorteras och faller ibland ner från transportband ner i korgar och då kan det bli sådär och de ska de klara. Det är mååånga år sen fysiska personer lastade allt från A-B. Man ser ju ibland bilder där personal också kastar paket men som sagt. Är det korrekt paketerat så ska de egentligen klara den behandlingen också även om det ser trist ut när de slänger paket.
Och vad är en standardlåda? Det finns lika många kvaliteter på wellpapp som det finns storlekar på lådor. Det är upp till leverantören att välja efter tycke och behag men tyvärr så är det priset som är det som styr oftast. Har man mycket sändningar så är det troligast billigast att hantera en och annan reklamation än att köpa bra wellpapp till alla sändningar.
Och vad är en standardlåda? Det finns lika många kvaliteter på wellpapp som det finns storlekar på lådor. Det är upp till leverantören att välja efter tycke och behag men tyvärr så är det priset som är det som styr oftast. Har man mycket sändningar så är det troligast billigast att hantera en och annan reklamation än att köpa bra wellpapp till alla sändningar.
Självbyggare
· SE4
· 3 174 inlägg
Efter felanmälan till avsändaren om att paketet inte kommit fram, så vaknade liket till liv igen. Den blev nu scannad 8 gånger igen för att därefter "somna av" på nytt. Det finns en märklig komik i det här. Kan inte ens föreställa mig hur en försändelse scannas 7 gånger under loppet av 2 timmar på samma terminal. Någon borde göra en svartvit stumfilm om detta med lite uppspeedad pianomusikT tompaah7503 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 10 995 inlägg
erfarenhet behöver väl inte vara samma sak som att de enbart har dyrt och bra kartongmaterial. Som jag skrev så är det ju en ekonomisk fråga och därför är det nog få leverantörer som väljer premium där..........thomas33 skrev:
Beställer kaffebönor från Baristashopen (kan verkligen rekommenderas) ungefär var 6:e vecka. Har gjort så I många år. Paketet har ALLTID kommit till mitt utlämningsställe dagen efter - utan undantag. Helt otroligt!
Däremot saknar vi en del brev och fakturor som aldrig nåt oss. Och ett paket jag skickade till USA försvann innan det ens hann lämna landet.
Däremot saknar vi en del brev och fakturor som aldrig nåt oss. Och ett paket jag skickade till USA försvann innan det ens hann lämna landet.
Självbyggare
· SE4
· 3 174 inlägg
Mitt paket som snurrat över 60 ggr på Torsviks-terminalen kom till slut.
Men den skulle jävlas lite en sista gång.
Fick SMS om att den fanns att hämta på en terminal långt utanför stan. Körde dit på lunchen, 2 mil. Kvinnan i luckan visste dock inget om detta paket, det fanns inte där och trackingnumret var inget som hon kände igen.
På väg hem sysselsatte jag två expediter på lokala ombudet i 15 minuter med att leta efter paketet där, medans kön av väntande och irritationen hos dem växte varje sekund. Inte heller där fanns paketet, men de lyckades hitta ett paket från Kina med nästan samma trackingnummer.
Kände att jag aldrig varit så nära nu!
Men fick åka hem tomhänt.
Senare under kvällen fick jag meddelande om att det NU fanns hos ombudet. Och där fanns det nästa dag.
PostNord - om du har tråkigt.
Men den skulle jävlas lite en sista gång.
Fick SMS om att den fanns att hämta på en terminal långt utanför stan. Körde dit på lunchen, 2 mil. Kvinnan i luckan visste dock inget om detta paket, det fanns inte där och trackingnumret var inget som hon kände igen.
På väg hem sysselsatte jag två expediter på lokala ombudet i 15 minuter med att leta efter paketet där, medans kön av väntande och irritationen hos dem växte varje sekund. Inte heller där fanns paketet, men de lyckades hitta ett paket från Kina med nästan samma trackingnummer.
Kände att jag aldrig varit så nära nu!
Men fick åka hem tomhänt.
Senare under kvällen fick jag meddelande om att det NU fanns hos ombudet. Och där fanns det nästa dag.
PostNord - om du har tråkigt.
Medlem
· Västernorrland
· 10 995 inlägg
Självbyggare
· SE4
· 3 174 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
KnockOnWood skrev:
Och där kom denthomas33 skrev: