344 426 läst · 2 152 svar
344k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Husägare
· Jönköping
· 5 757 inlägg
Två dagar? Det blir väl en uppsnabbning mot idag...
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det skall bli intressant att få höra om vi kommer att få posten måndag - onsdag - fredag eller tisdag - torsdag.
Något schema måste de väl gå efter.
Inte kul att gå till en tom brevlåda, när man inte ens vet om brevbäraren varit där.
Har ca en km tur och retur till lådan.
Något schema måste de väl gå efter.
Inte kul att gå till en tom brevlåda, när man inte ens vet om brevbäraren varit där.
Har ca en km tur och retur till lådan.
Tanken är väl att fortsätta dela ut alla dagar mån-fre men inte flyga något. Ingen ändring på det som ska lokalt , Småland-Göteborg eller Stockholm-Dalarna. Däremot två dagar för t ex Dalarna-Malmö.
Låter fantastisk!
Då kanske även räkningarna delas ut i stället för bara påminnelserna
Och med lite tur kanske företagspaket stannar till och lämnar gods och paket varannan dag tillskillnad från idag då de bara bromsar till och åker vidare utan att kliva ur bilen och leverera.
Då kanske även räkningarna delas ut i stället för bara påminnelserna
Och med lite tur kanske företagspaket stannar till och lämnar gods och paket varannan dag tillskillnad från idag då de bara bromsar till och åker vidare utan att kliva ur bilen och leverera.
Dags att skaffa ett trevligt fordon du kan ta till brevlådan och ett par turer i skogenKnockOnWood skrev:
Skickat 2 och mottagit 3 försändelser senaste veckan med Postnord, både brev och paket.
Samtliga framme dagen efter.
(Sthlm-Blge, Blge-Malmö, Gbg-Blge, Blge-Umeå)
Mottog även 2 UPS försändelser som båda var framme inom 18h från Manchester och Frankfurt.
Samtliga framme dagen efter.
(Sthlm-Blge, Blge-Malmö, Gbg-Blge, Blge-Umeå)
Mottog även 2 UPS försändelser som båda var framme inom 18h från Manchester och Frankfurt.
Läs, lyssna & titta
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6810658
Stöld ur lastbil under färd.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6810658
Stöld ur lastbil under färd.
Haha av princip betalar jag alla räkningar samtidigt, någon gång 27e till 31a, oavsett när sista betalningsdag är. Så kommer en räkning den första som skalll betalas den 16e så betalar jag inte förrän två veckor senare. Tex så hade comviq ett tag sista datum typ 20e. För detta beteende har jag aldrig fått en påminnelse ens .. Skall säga att även om jag undviker fakturaköp på nätet så har det hänt någon gång att sambon handlat så, och kommer det faktura från Klarna betalar jag på studs. De har ju gjort geschäft av att maximera påmmnnelseavgifter.Alfredo skrev:
Köpte skidkläder till barnen på nätet som skickades från Luleå med DB schenker. Efter två dagar gick det att spåra försändelsen, men enligt den så hade paketet skickats från oss och skulle till Luleå .
Idag befinner det sig tydligen i Malmö, hur är det ens möjligt att misslyckas så kapitalt gång efter gång?
Tur det inte är vinter än riktigt.
Idag befinner det sig tydligen i Malmö, hur är det ens möjligt att misslyckas så kapitalt gång efter gång?
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 451 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 451 inlägg
Det är första gången jag hört talas om en miss från Schenkermexitegel skrev:Köpte skidkläder till barnen på nätet som skickades från Luleå med DB schenker. Efter två dagar gick det att spåra försändelsen, men enligt den så hade paketet skickats från oss och skulle till Luleå .
Faktiskt min erfarenhet med. Paket har alltid kommit fram (sen har det varit väldigt mycket stölder i terminalen i Årsta som jag tyvärr varit drabbad av med)Hemmakatten skrev:Beställer kaffebönor från Baristashopen (kan verkligen rekommenderas) ungefär var 6:e vecka. Har gjort så I många år. Paketet har ALLTID kommit till mitt utlämningsställe dagen efter - utan undantag. Helt otroligt!
Däremot saknar vi en del brev och fakturor som aldrig nåt oss. Och ett paket jag skickade till USA försvann innan det ens hann lämna landet.
Brev däremot... En vecka sena (a-pst), porttappade eller helt trasiga brev. Inte bra när man har ett AB. Nu löste vi det med att helt enkelt sluta få myndighetsposten via Posten då det är för kritisk att den kommer fram.