Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
magnetens skrev:
Kul och passande app/spel som de har släppt nu iaf #Paketmord [länk]
Postnord lär ha försökt stoppa spelet!?

magnetens skrev:
Kul och passande app/spel som de har släppt nu iaf #Paketmord [länk]
Jag gillar dessa kommentarer: :)
Mest autentiska simulator jag någonsin provat att den dessutom är verklighetsbaserad är ett stort plus

Arbetsträning för budbilschaufför Helt fantastiskt. Om jag nån gång skulle vilja arbeta som budbilschaufför kan jag arbetsträna hemma. Mycket praktiskt.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
D
Läste första sidan var lite för många komma in nu och läsa alla.
Är inte direkt packet jag tänkte kommentera utan brev.
Bor i lägenhet och har granne våning ovanför där vi har samma efternamn men inte samma förnamn inte ens i närheten.
Får väldigt ofta grannens brev gång på gång fastän det flera gånger är angivet med rätt lägenhetsnummer till grannen men inte min lägenhet. Har påpekat det för posten flertalet gånger.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Väntade ett företagspaket idag. Sitter och jobbar så att jag ser parkeringen utanför. Det plingar till i telefonen sms från Postnord "Vi har besökt dig 20170124 kl 1437 för att lämna ditt paket.Men kunde inte leverera." Inte tusan har det varit någon brevbärare här man blir rätt trött. Är inte första gången det händer.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag brukar skicka ett klagomål till kundservice.privat.se@postnord.com och till ansvar.utreda@postnord.com varje gång detta inträffar då jag fått för mig att de oftast struntar i att ens försöka leverera till mig! Har ett färdigskrivet klagomål att kopiera in och bara dunka iväg... Kanske lär de sig nån gång....

Redigerat:
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
magnetens skrev:
Jag brukar skicka ett klagomål till kundservice.privat.se@postnord.com och till ansvar.utreda@postnord.com varje gång detta inträffar då jag fått för mig att de oftast struntar i att ens försöka leverera till mig! Har ett färdigskrivet klagomål att kopiera in och bara dunka iväg... Kanske lär de sig nån gång....
Får du svar?

Jepp varje gång, men det brukar ta en vecka eller två ty det är väl fler som klagar..Men det är troligen ännu fler som inte orkar bemöda sig att påtala alla brister...

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
RoBo skrev:
Väntade ett företagspaket idag. Sitter och jobbar så att jag ser parkeringen utanför. Det plingar till i telefonen sms från Postnord "Vi har besökt dig 20170124 kl 1437 för att lämna ditt paket.Men kunde inte leverera." Inte tusan har det varit någon brevbärare här man blir rätt trött. Är inte första gången det händer.
är du privatperson eller företagare då?

Stefan1972 skrev:
är du privatperson eller företagare då?
Spelar ingen som helst roll i detta fall då postnord har skickat ett meddelande som säger att de har besökt kunden men kunde inte leverera!

D
Finns ju även fler bolag som inte sköter sig.
Beställt böcker hör hur posten dimper ner i brevinkastet.

När jag kollar så är det avi för packet. Ser längst ner "I vår klimatneutrala tjänst Brevlådepaket gör vi alltid ett utdelningsförsök hos dig. Får inte paketet plats i brevlådan ringer vi på hos dig så att du har möjlighet att ta emot ditt paket om du är hemma"

Ingen ringde på

• Gilla
thomas33 och 3 till
  • Laddar…
Beställde en ATV reservdel igår och låg i lådan idag. Fick precis plats,

Så för en gångs skull fungerade allt klockrent

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Spelar ingen som helst roll i detta fall då postnord har skickat ett meddelande som säger att de har besökt kunden men kunde inte leverera!
nja beror väl på, det har väl internt gått ut att företagspaket ej ska köras ut till privatperson så det kan ju tänkas att meddelandet är nåt som kommer upp automatiskt på nåt vis? Att det liksom inte finns nåt annat menyalternativ när de "passerar"

Men det spelar ju ingen roll, informationen i meddelandet är felaktig. Kan de inte skicka en korrekt avisering får de väl ändra på sitt system eller så får de se till att verkligen åka ut. Att skicka meddelanden som är en ren lögn är inte så förtroendeingivande.

Fast det kanske är "alternativa fakta"....

• Gilla
jimih och 1 till
  • Laddar…
Det var en alternativ leverans.

Eller som Ulf Lundell hade sagt om han jobbat på Postnord:
"En misslyckad leverans är också en leverans"

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.