343 695 läst · 2 152 svar
344k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Jag gillar dessa kommentarer:magnetens skrev:
Mest autentiska simulator jag någonsin provat att den dessutom är verklighetsbaserad är ett stort plus
Arbetsträning för budbilschaufför Helt fantastiskt. Om jag nån gång skulle vilja arbeta som budbilschaufför kan jag arbetsträna hemma. Mycket praktiskt.
D
Daniel_82
Medlem
· Västra Götaland
· 629 inlägg
Daniel_82
Medlem
- Västra Götaland
- 629 inlägg
Läste första sidan var lite för många komma in nu och läsa alla.
Är inte direkt packet jag tänkte kommentera utan brev.
Bor i lägenhet och har granne våning ovanför där vi har samma efternamn men inte samma förnamn inte ens i närheten.
Får väldigt ofta grannens brev gång på gång fastän det flera gånger är angivet med rätt lägenhetsnummer till grannen men inte min lägenhet. Har påpekat det för posten flertalet gånger.
Är inte direkt packet jag tänkte kommentera utan brev.
Bor i lägenhet och har granne våning ovanför där vi har samma efternamn men inte samma förnamn inte ens i närheten.
Får väldigt ofta grannens brev gång på gång fastän det flera gånger är angivet med rätt lägenhetsnummer till grannen men inte min lägenhet. Har påpekat det för posten flertalet gånger.
Väntade ett företagspaket idag. Sitter och jobbar så att jag ser parkeringen utanför. Det plingar till i telefonen sms från Postnord "Vi har besökt dig 20170124 kl 1437 för att lämna ditt paket.Men kunde inte leverera." Inte tusan har det varit någon brevbärare här man blir rätt trött. Är inte första gången det händer.
Jag brukar skicka ett klagomål till kundservice.privat.se@postnord.com och till ansvar.utreda@postnord.com varje gång detta inträffar då jag fått för mig att de oftast struntar i att ens försöka leverera till mig! Har ett färdigskrivet klagomål att kopiera in och bara dunka iväg... Kanske lär de sig nån gång....
Redigerat:
Får du svar?magnetens skrev:Jag brukar skicka ett klagomål till kundservice.privat.se@postnord.com och till ansvar.utreda@postnord.com varje gång detta inträffar då jag fått för mig att de oftast struntar i att ens försöka leverera till mig! Har ett färdigskrivet klagomål att kopiera in och bara dunka iväg... Kanske lär de sig nån gång....
Medlem
· Västernorrland
· 10 960 inlägg
är du privatperson eller företagare då?RoBo skrev:Väntade ett företagspaket idag. Sitter och jobbar så att jag ser parkeringen utanför. Det plingar till i telefonen sms från Postnord "Vi har besökt dig 20170124 kl 1437 för att lämna ditt paket.Men kunde inte leverera." Inte tusan har det varit någon brevbärare här man blir rätt trött. Är inte första gången det händer.
D
Daniel_82
Medlem
· Västra Götaland
· 629 inlägg
Daniel_82
Medlem
- Västra Götaland
- 629 inlägg
Finns ju även fler bolag som inte sköter sig.
Beställt böcker hör hur posten dimper ner i brevinkastet.
När jag kollar så är det avi för packet. Ser längst ner "I vår klimatneutrala tjänst Brevlådepaket gör vi alltid ett utdelningsförsök hos dig. Får inte paketet plats i brevlådan ringer vi på hos dig så att du har möjlighet att ta emot ditt paket om du är hemma"
Ingen ringde på
Beställt böcker hör hur posten dimper ner i brevinkastet.
När jag kollar så är det avi för packet. Ser längst ner "I vår klimatneutrala tjänst Brevlådepaket gör vi alltid ett utdelningsförsök hos dig. Får inte paketet plats i brevlådan ringer vi på hos dig så att du har möjlighet att ta emot ditt paket om du är hemma"
Ingen ringde på
Medlem
· Västernorrland
· 10 960 inlägg
nja beror väl på, det har väl internt gått ut att företagspaket ej ska köras ut till privatperson så det kan ju tänkas att meddelandet är nåt som kommer upp automatiskt på nåt vis? Att det liksom inte finns nåt annat menyalternativ när de "passerar"nissenhj skrev:
Men det spelar ju ingen roll, informationen i meddelandet är felaktig. Kan de inte skicka en korrekt avisering får de väl ändra på sitt system eller så får de se till att verkligen åka ut. Att skicka meddelanden som är en ren lögn är inte så förtroendeingivande.
Fast det kanske är "alternativa fakta"....
Fast det kanske är "alternativa fakta"....
Självbyggare
· SE4
· 3 174 inlägg
Det var en alternativ leverans.
Eller som Ulf Lundell hade sagt om han jobbat på Postnord:
"En misslyckad leverans är också en leverans"
Eller som Ulf Lundell hade sagt om han jobbat på Postnord:
"En misslyckad leverans är också en leverans"