Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
Jahopp. blåst av UPS idag.

"11:44 The receiver was not available at the time of the first delivery attempt. A second attempt will be made. "

Kollat hela förmiddagens skörd ur öervakningskameran. Inget annat än höns, ankor och katter.

Tyvärr har du inte mycket för bevisen. Hade en liknande situation och det enda de kunde göra var att köra ut nästa dag.

fredl skrev:
Tyvärr har du inte mycket för bevisen. Hade en liknande situation och det enda de kunde göra var att köra ut nästa dag.
Men det kan va bra för dem att veta att man har koll på att de ljuger!

Beställde från classic bildelar igår em och idag plinga det till i mobilen att paketet fanns att hämta.
Beställde även från grejer från signalen ab i tisdags em, fanns också att hämta idag, fast spårar man det så väntar postnord fortfarande på att paketet ska lämnas till dom... :)

Här har brevbärarjäveln börjat med ett nytt scam. Dock oklart vad han tjänar på det.
Istället för att dela ut försändelsen (brev) lägger han en handskriven avi i lådan som säger att brevet var för stort och nu kan hämtas på Ica 12 kilometer bort. Två dagar i rad har det hänt, bägge gångerna har breven visserligen varit stora men gått att få ner i lådan utan större mankemang.

Oklart vad brevbäraren tjänar på detta, som sagt. Nu måste han ju lägga möda på att handskriva en avi istället, som han bevisligen åkt ända hit med. För mig kostar det 24 kilometers körning, köande på Ica där alla jäklar ska hämta sina julklappspaket och att breven blir försenade en dag eftersom de kan hämtas först dagen efter att brevbärarjäveln skrivit sin avi.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
fredl skrev:
Nä jag tror inte heller att jag har något för bevisen.

Tjejen i kundtjänst försökte först med att jag kanske inte varit hemma, och jag kan på deras webtjänst markera att paketet får lämnas utan underskrift hos mig. Då berättade jag att det funnits två personer hemma vid det aktuella tillfället och där finns inget på min övervakningskamera som ser allt. Så blev hon lite spak och sa att chauffören kanske inte hittat till min adress..

Okej, så en chaufför som kanske är på nån helt annan adress och stämplar att folk inte är hemma, ska ges lov att lämna paket [på vilken adress??] utan att någon skriver på? Jodå så att. eh..

Paketet kom dagen efter. Sambon tog emot och frågade vad som hände dagen innan. Chauffören sa att det var nån annan som körde dagen innan. Man vet till slut inte vad som är sant och inte. De lutar sig mot sina minutiösa trackingsystem men om chaufförerna medvetet ljuger så har man inte mycket för stämplarna i webbloggen.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Orkar inte läsa alla sidor men min första tanke är att dom inte hinner med alla paket på sin arbetstid eller rutt och därför systematiskt skippar att ens försöka leverera ut vissa paket. Chansen att någon personal ska få skit för detta är obefintlig då ord står mot ord och i slutändan är slutkunden inte så himla viktig, Posten har ju redan fått betalt för tjänsten.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Holmspel skrev:
Orkar inte läsa alla sidor men min första tanke är att dom inte hinner med alla paket på sin arbetstid eller rutt och därför systematiskt skippar att ens försöka leverera ut vissa paket. Chansen att någon personal ska få skit för detta är obefintlig då ord står mot ord och i slutändan är slutkunden inte så himla viktig, Posten har ju redan fått betalt för tjänsten.
Om du läser lite så ser du att Posten har åkt ut till kund och stått utanför istället för att masa sig ur bildj_vulen och gå och ringa på och kolla om någon är hemma och vill ta emot paketet. Dom blev filnade på plats.

Mottagare har varit hemma hela dagen men ändå fått avi i lådan om att ingen var hemma osv.

Så nog förtjänar en del av dom kritik, i allra högsta grad!
Och ja ord står mot ord, men varför skulle någon som inte varit hemma och fått avi i lådan bråka om att Posten myglar, många har nog med måsten i livet än att försöka misskreditera Posten. :)

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Här har brevbärarjäveln börjat med ett nytt scam. Dock oklart vad han tjänar på det.
Istället för att dela ut försändelsen (brev) lägger han en handskriven avi i lådan som säger att brevet var för stort och nu kan hämtas på Ica 12 kilometer bort. Två dagar i rad har det hänt, bägge gångerna har breven visserligen varit stora men gått att få ner i lådan utan större mankemang.

Oklart vad brevbäraren tjänar på detta, som sagt. Nu måste han ju lägga möda på att handskriva en avi istället, som han bevisligen åkt ända hit med. För mig kostar det 24 kilometers körning, köande på Ica där alla jäklar ska hämta sina julklappspaket och att breven blir försenade en dag eftersom de kan hämtas först dagen efter att brevbärarjäveln skrivit sin avi.
Detta trams har de hållit på med i flera år här hoss oss! Har stor låda med plats för mycket men ändå en handskriven avi om att hämta det uppe i affären. Om de i alla fall hade skickat ut ett meddelande på appen så man kunde stannan till när man kör förbi men ack nej. Posten (postnords) motto krångla till de så mycket som möjligt för kunden!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lapp i brevlådan igår, torsdag, att jag kan hämta Post-nordleveransen på macken i stan.
Idag, fredag, med lappen i handen, på macken, säger man att paketet inte finns där, ännu.
Jag är välkommen tillbaka på tisdag.
Man kan inte heller upplysa om varifrån paketet har sänts (julklapp?)

Vore smartare av Postnord(fd posten) att slippa de falska utskicken om att de varit hem och försökt leverera...fattar inte att de orkar hålla på med ljuget. Är kattuppfödare och känner många djurägare inkl mig själv som fått uppleva detta nu i flera år - enda sättet att säkert få foder/kattsand fram till dörren var om beställningen väger över 20kg. Problemet ligger väl nånstans också i vad leverantörer köpt för tjänst av postnord och vad leverantören sen "lovar" kund...de verkar inte ense 😁😁😁

Sen undrar jag var miljökampen tagit vägen ang alla dessa "hem till dörren" leveranser 😳😳😳 var så viktigt att vi skulle ha miljövänliga bruna kuvert å så förr vill jag minnas...

Blwrgrl skrev:
Sen undrar jag var miljökampen tagit vägen ang alla dessa "hem till dörren" leveranser 😳😳😳 var så viktigt att vi skulle ha miljövänliga bruna kuvert å så förr vill jag minnas...
Måste vara miljövänligare med att en bil kör runt och levrerar än var och en skall starta sin bil för att köra till ett utlämningställe.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
hsd
Här är Posten helt fantastiska, när något brev eller paket är för stort kommer de upp å ringer på
Tack alla Postens brevbärare (Postiljoner hette det väl) och GodJul

hsd skrev:
Här är Posten helt fantastiska, när något brev eller paket är för stort kommer de upp å ringer på
Tack alla Postens brevbärare (Postiljoner hette det väl) och GodJul
Jo, du har skrivit det ett antal gånger men tyvärr så är vi många fler som har problem med dem!
Så du kan känna dig lycklig lottad
God Jul själv!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.