Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
Tro det eller ej, men mitt paket som inte ens hade lämnat avsändaren var helt plötsligt på mitt utlämningsställe.

Nu kan jag leka med z-wave =)

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Workingclasshero skrev:
Fick inte mina saker utkörda.........
Hämtade då på Postmords utlämningsställe.
På en whiteboard står det följande:

"Alla pallar till privatpersoner, oavsätt produktkod ska ställas direkt på aviseringsraden, INGET leveransförsök."

Felstavat och allt!!!!!!!!!!
Känns ju bättre än låtsasleveransförsök iallafall.... :x

• Gilla
JTF
  • Laddar…
Felet är kanske följande; att du inte betalt straffavgift :eek: :eek:

Har dom sista dagarna fått BLUFFMEJL som anger sig vara från PostNord och som säger att dom försökt leverera ett paket men jag inte har varit hemma.
Då ska man betala 70-100 kr och ta med sig kvittot till utlämningsställe för att få ut paketet!!!!!!

SOM JAG INTE HAR BESTÄLLT.:banghead:

Posten varnar för dessa mail.

För övrigt väntar trackingen fortfarande på att avsändaren ska lämna in paketet jag hämtade ut igår...

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Ibland kan man bli chockad åt andra hållet. Jag hämtade ut en vinylbox idag skickad från Amazon och uppenbarligen hade något pucko tyckt att det inte behövs någon skyddande kartong utan att den "skyddande" plasten på boxen räcker och bara smackat dit adressetiketten direkt på plasten.

Som genom ett under hade boxen klarat sig helt utan skador genom postnords behandling :wow:

Vinylbox med adressetiketter direkt på den skyddande plasten utan skador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Väntade kl 9 till 12 på en leverans, sedan en timme i telefonkö till postnord för att få reda på att mitt paket "inte kommit med, de har mycket att göra nu.."
Försökte få en kvällsleverans istället, men det gick inte, så bokade om till onsdag förmiddag.
Frågade om de bjuder på frakten om jsg hämtar själv på terminalen, men det gick inte (och det är iofs det företag som skickat till mig som betalat)

Kommer det inte på onsdag heller hämtar jag själv och reklamerar...

Noll hänsyn till kundens tid och besvär.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Satt och väntade mellan 9 och 12 idag igen, men inte kom postnord inte!
Ska jag ringa DHL och be dem hämta på postnords terminal??
Någon som har kreativa förslag, kan inte sitta och vänta fler dagar nu...

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Och efter att telefonköat i tvä timmar får jag veta att de inte vet var min pall är. Eller någon annan pall heller för den delen, på hela Veddestaterminalen (Sthlm). Alltså inte ett alternativ att ringa DHL förupphämtning påpostnords terminal.

För mycket att göra...
Julrushen har inte ens börjat ännu..

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Pin skrev:
Och efter att telefonköat i tvä timmar får jag veta att de inte vet var min pall är. Eller någon annan pall heller för den delen, på hela Veddestaterminalen (Sthlm). Alltså inte ett alternativ att ringa DHL förupphämtning påpostnords terminal.

För mycket att göra...
Julrushen har inte ens börjat ännu..
Om du spårar online då på Postnords spårsida med ditt kollinummer, går det att se någon mer info där kanske?

Hemmakatten
Har handlat kaffebönor i flera år från Baristashopen.se. Beställer före kl 11.00 och då har jag undantagslöst kunnat hämta ut paketet dagen efter på postens utlämningsställe. Imponerande!

Dock har många andra leveransrr med posten varit försenade med upp till en vecka. Väldigt märkligt.

Nej. Helt värdelös spårning online. Syns inte uppdaterad status i alla dessa turer. Sista noteringen är utkörning enligt ök kommer att ske. Det har de missat två gånger sedan dess

Har kontaktat företaget som skickat till mig som i sin tur ringde postnord. Fick veta att pallen var upphittad och att de skulle boka ny tid åt mig och sedan återkoppla. Hörde inget så ringde postnord själv för att kolla status.
Nu är pallen borta igen!!! De vet inte när de kan hitta den. Om en vecka, kanske... Hälsade postnord att det håller inte, och att jag som nästa steg tänker beställa 10 nya från leverantören så kanske en kommer fram, de andra får de hantera i retur genom att det är öppet köp.
Ringde leverantören och de skickar ny med expressfrakt, tyvärr med postnord igen. Blev inte tio, men får jag inte leverans om några dagar beställer jag nästa, och sen nästa..

Var det Houdini generaldirektören hette?

Jag har nu ringt runt till de fraktbolag som finns i mitt område och frågat vilka tider och dagar de levererar på mitt postnummer.
Och om dom ringer innan.

De svar som passade mig bäst memorerade jag.

Nu när jag beställer från nätet kollar jag upp om leverantören anlitar mitt valda fraktbolag, annars går jag till nästa leverantör.
Det är ju ingen mening med en leverantör med lågt pris om prylarna kommer till mig sent eller inte alls.

OM vi alla ställde krav på att kunna välja fraktbolag hos våra leverantörer så skulle det kanske bli bättre leveranskvalitet .... ;)

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
hsd
Ni som har tråkigt trassel, skriv ut vilken ort Ni bor i, det kanske kan vara en vägledning att kunna bolla till posten centralt, det räcker med en person för att ödelägga en transportkedja
(Hos mig funkar posten exemplariskt, tom. bättre än man kan begära, massor av plus får de av mig)

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.