342 290 läst · 2 152 svar
342k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
"Fusk" att bo så nära, lär inte funka hit upp.MathiasS skrev:Nu har jag lösningen på alla transportproblem:
Köp bara saker som finns på sportamore.se.
I kassan, kryssa i "+29kr hemleverans idag"
Jag beställde ett par löparskor 11:45 och 19:45 stod det en kille utanför dörren med mina skor i en låda.
Helt otroligt. Skorna var dessutom 500kr billigare än om jag köpt dom på tex Stadium eller xxl. Hur får dom ekonomi i en sådan leverans?
Vilken färg på Pegasusen köpte du, eller menar du att det finns andra skor?
Ja det är nåt liknande här, eller ja, dagen efter till ombud, men det kanske beror på att vi bor längs lantbrevbäringslinje..Lazzeman skrev:
Har även märkt att ofta, får man dagen efter fast man inte väljer Express alternativet.
Jag har Pytho BUGrip sen några år, spegelblank is med ett lager puder på i uppförsbacke är inga problem, löjligt bra fäste, har tittat på Animan men inte riktigt fått tummarna ur, än.MathiasS skrev:
Du kan lätt ut och springa intervaller bland långfärdskridskoåkarna.
Hoho... ja måtte vi få feministisk snöröjning här på landsbygden oxoMathiasS skrev:
Har sagt det förr. Vilka jävla miljöbovar som bemödar sig att lasta bilarna och sedan bara åker omkring med dem hela dagen. Hur många % tror ni att de egentligen får lasta av hos privatkund.krister ekberg skrev:åååhhhh vad jag hatar posten...
Beställde en marmorskiva från rum21 på en tisdag, På fredagen vid lunch får jag ett sms:
"Vi har besökt dig för att lämna en pall men inte kunnat leverera. Ring 0771-33-33-10 för ny leveranstid. Uppge xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx."
20 teckens kolli ID..
Ringer runt 14 och personen säger till mig att jag inte kan ringa nu för att boka om leveransen... "Pallen har ju inte kommit tillbaka än".. Nähe?! men ni smsade ju?? Det står ingenting om att jag skall vänta tills ett specifikt klockslag innan jag ringer.
Tydligen så skulle jag automatiskt förstå att pallen måste komma tillbaka till terminalen för att jag skall kunna boka en ny tid, eller för att säga att jag skall komma och hämta pallen själv.
Ringer igen runt 16 snåret men nej, den har fortfarande inte kommit tillbaka.
Måndag förmiddag ringer jag igen och kollar, men ingen pall finns i systemet. Jag frågar lite snällt om chauffören får ta med sig lastbilen hem vid helgen, men nej det får han inte. Såååå lämnar han då alla olevererade paket i lastbilen när han tar helg?.. Nej inte det heller. Så pallen har uppenbarligen lämnat lastbilen och kommit tillbaka till terminalen, men jag kan inte åka och hämta den för den finns inte i systemet.." Du får återkomma vid 14 om du inte fått något SMS".
Ringer 14:30 för att få reda på att pallarna minsann skannas kl 16 efter att dom legat på lastbil och kommit tillbaka igen. Så varför sa ingen av dom andra miffona det då?.
Ringer kl 16:15 men nej, pallen är nu borta och jag får anmäla den som saknad så dom får leta rätt på vart den tagit vägen, jag kan räkna med att få återkoppling om 3-5 arbetsdagar.
16:50 Sms från postnord
" Din pall finns hos postnord, ring xxx.xxx för att boka leverans. uppge xxxxxxxxxxxxxxxxxxx."
16:51 nytt sms från postnord.
"Påminnelse! din pall finns host portnord. ring för att boka utkörning".
Gissa när terminalen stänger?.. Helt rätt kl 17. Hinner iaf ringa och säga att jag hämtar den på terminalen.
Tisdag morgon, Stressar som en lite smurf genom hela göteborg i morgon rusningen för att komma till terminalen på hisingen till kl 08.
Kommer fram 08:05 och inte en käft finns vid lastkajen där man skall hämta sina pallar. Det finns en port telefon med instruktioner om vart man skall ringa för att någon skall komma till porten.
"Personen ni söker kan inte nås för tillfället"
20 minuter senare så öppnas porten, troligtvis för att jag hittade en ringklocka som jag ringde på konstant i 7 minuter. Men fortfarande ingen personal, man ser en till port innanför den som nu öppnats, men nästa går inte att öppna. Jag ser en massa anställda som går omkring i något sorts zombie liknande stadie men ingen tar notis om kunden som bankar på dörren.
Efter ytterligare 5 minuter måste jag ge upp och åka för att inte komma försent till en kurs. Ringer och skäller ut en stackars kundtjänst anställd, men han vägrade koppla mig till terminalen eller få prata med någon som kunde göra något så det kunde han gott ha.
Terminalen var helt oförstående till att jag inte fick någon hjälp eller att det inte fanns någon personal på plats.
Nytt försök på onsdag morgon, kommer 07:40 och ser personal som står och lastar postnord lastbilar med paket, att företag väljer att skicka med posten övergår mitt förstånd. Efter att ha spenderat 20 minuter med att se hur dom hanterade paket så kan jag bara konstatera att man inte skall ha med posten att göra öht. Fotavtryck på samtliga paket, och inte bara ett avtryck utan det såg ut som en elefanthjord passerat över alla paket. En bäddmaddrass där plasten gått sönder och ena hörnet nu släpades över smutsigt golv, asfalt och slutligen genom en vattenpöl innan den åkte in i lastbilen.
En soffa på högkant som uppenberligen var 30 cm för hög för att komma in i lastbilen försökte man knö in..gissa om det gick?
Man lyckades lokalisera min pall och 15 minuter senare släpas den fram från lagret till porten.
Postnord får UPS att framstå som rena genier när det gäller paketleverans vilket i sig är väldigt imponerande.
Min erfarenhet är att jag i 90% ger upp, slutar tidigt en dag och åker till terminalen för att själv hämta grejerna.
Varje gång har de alltid utan förvarning försökt leverera och skickar ett sms om att ingen var hemma. (En vardag mitt på dagen hos en privatkund, no shit!) När man sedan ringer upp och ska boka dig så går det aldrig att få mer specificerat än en viss dag någon gång mellan 8 och 16. Med lite flax har man ett sånt jobb där man kan sitta hemma och råkar vara mötesfri den dagen men oftast går det inte alls.
Varför inte bara skita i att göra det första leveransbesöket och skicka sms:et om tidsbokning först så kan man redan då ta ställning till om man ska jobba hemma eller hämta grejerna själv? Då slipper de förmodligen lasta på 90% av varorna och åka runt med dem i onödan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 307 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 307 inlägg
Jepp, fann det rätt underhållande att det enda det står "Levererat av PostNord" på ett felmeddelande
Medlem
· Stockholm
· 4 027 inlägg
Fick inte mina saker utkörda.........
Hämtade då på Postmords utlämningsställe.
På en whiteboard står det följande:
"Alla pallar till privatpersoner, oavsätt produktkod ska ställas direkt på aviseringsraden, INGET leveransförsök."
Felstavat och allt!!!!!!!!!!
Hämtade då på Postmords utlämningsställe.
På en whiteboard står det följande:
"Alla pallar till privatpersoner, oavsätt produktkod ska ställas direkt på aviseringsraden, INGET leveransförsök."
Felstavat och allt!!!!!!!!!!