341 775 läst · 2 152 svar
342k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Medlem
· Västernorrland
· 10 929 inlägg
för att ursprungsfelet är detsamma troligen? De på utlämningsstället konstaterar bara att det är fel på nåt och skickar det i retur för att den där nån annan ska fixa det men den där nån annan är aldrig på plats och cirkusen börjar om.....
Paketet verkar ha fastnat i vinkelvolten...
https://www.youtube.com/watch?v=i35lULP8raw
https://www.youtube.com/watch?v=i35lULP8raw
Runt den 8 november skickade banken ett rek med en inloggningskod till mig. När den inte dykt upp efter 5 dar så ringde jag till banken och kollade att de verkligen skickat den. Dom kollade och spårade att att den faktiskt kommit till mitt utlämningsställe och låg där. Så jag fick reknumret och åkte och plockade ut det. Igår, den 18/11, 10 dar efter att det skickats kommer i brevlådan samtidigt avin samt påminnelsen om att jag hade ett rek att hämta ut.
Det fungerar inte klockrent, kan jag tycka.
Det fungerar inte klockrent, kan jag tycka.
Alltså nu är de ju igång igen... Jag väntar på inte mindre än fyra paket som olyckligtvis har hamnat i händerna på PostNord och inte något mer välfungerande och seriöst bolag...
Ett paket skickades från Göteborg den 11:e. Spårningen visar att det kom fram till Veddesta (ca. 4 mil bort) den 14:e efter helgen. Sen är det lastat för utkörning den 14:e men försvunnet efter det. PostNord ska nu söka efter paketet i 60 dagar innan de går med på att erkänna att de tappat bort det så jag kan beställa grejerna på nytt...
Paket nummer två kommer från Tyskland, beställde den 14:e med "expedited shipping". Amazon.de skickade paketet samma dag och den 15:e studsade det i Danmark och landade i Toftanäs (Malmö) den 16:e. Ankom Veddesta dagen efter och har nu åkt jojo till/från Veddesta (de 4 milen) under en veckas tid... "Försändelsen är på väg" och "Försändelsen transporteras" om varandra I EN VECKA för 4 mil.
Paket nummer tre ankom Toftanäs den 18:e och "transporteras" fortfarande...
Paket nummer fyra "har ankommit distributionsterminal" i måndags (tre dagar sedan) och sedan suttit där.
Att ringa PostNord går inte, antingen tutar det upptaget eller så är det 2 timmar kö. Jag har mailat total fem gånger nu och inte ett enda svar på något av dem trots att de haft betydligt mycket mer än 24 timmar på sig som de lovar svar på...
Ursäkta franskan nu, men fy fan vilket skit bolag det är, det är ju helt skrämmande!
Hur fan kan man tappa bort/försena 4 AV 4 paket!!!!!!?????
Ett paket skickades från Göteborg den 11:e. Spårningen visar att det kom fram till Veddesta (ca. 4 mil bort) den 14:e efter helgen. Sen är det lastat för utkörning den 14:e men försvunnet efter det. PostNord ska nu söka efter paketet i 60 dagar innan de går med på att erkänna att de tappat bort det så jag kan beställa grejerna på nytt...
Paket nummer två kommer från Tyskland, beställde den 14:e med "expedited shipping". Amazon.de skickade paketet samma dag och den 15:e studsade det i Danmark och landade i Toftanäs (Malmö) den 16:e. Ankom Veddesta dagen efter och har nu åkt jojo till/från Veddesta (de 4 milen) under en veckas tid... "Försändelsen är på väg" och "Försändelsen transporteras" om varandra I EN VECKA för 4 mil.
Paket nummer tre ankom Toftanäs den 18:e och "transporteras" fortfarande...
Paket nummer fyra "har ankommit distributionsterminal" i måndags (tre dagar sedan) och sedan suttit där.
Att ringa PostNord går inte, antingen tutar det upptaget eller så är det 2 timmar kö. Jag har mailat total fem gånger nu och inte ett enda svar på något av dem trots att de haft betydligt mycket mer än 24 timmar på sig som de lovar svar på...
Ursäkta franskan nu, men fy fan vilket skit bolag det är, det är ju helt skrämmande!
Hur fan kan man tappa bort/försena 4 AV 4 paket!!!!!!?????
Paket nummer tre gjorde livstecken ifrån sig och fick status "Lastad på bil, utkörning påbörjad" här tidigare under förmiddagen.
"Perfekt!", tänkte jag, "jag som råkar jobba hemma idag och allt..."
Kl. 12:49 ändras status till "Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas."
Nu ringer jag till herr Ygeman och börjar kräva några avgångar! Usch och fy vad irriterad jag är! >(
"Perfekt!", tänkte jag, "jag som råkar jobba hemma idag och allt..."
Kl. 12:49 ändras status till "Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas."
Nu ringer jag till herr Ygeman och börjar kräva några avgångar! Usch och fy vad irriterad jag är! >(
Jag lider med er som har problem med leveranser. Här hos oss har alla leverantörer levererat så snabbt och smidigt som det förmodligen är möjligt. Kanske att DHL är de som är "knepigast" om det är stora saker då de bara kan ange dag och inte ett tidsintervall för leveransen. Jag har tydligen tur, för en gång skull.
Däremot börjar jag irritera mig på vissa e-butiker då vi har olika syn på leveranstid. Jag tolkar leveranstid som den tid det tar innan jag har grejerna hemma. Vissa e-butiker vill ha det till tiden de har på sig att få iväg grejerna. Det är rätt så stor skillnad.
Däremot börjar jag irritera mig på vissa e-butiker då vi har olika syn på leveranstid. Jag tolkar leveranstid som den tid det tar innan jag har grejerna hemma. Vissa e-butiker vill ha det till tiden de har på sig att få iväg grejerna. Det är rätt så stor skillnad.